کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فرشاد نگین‌تاجی، عضو سابق شورای شهر یاسوج:

شهرداری یاسوج به بنگاهی تبدیل شده که فقط نیرو استخدام و حقوق پرداخت می‌کند و خدمات مفیدی انجام نمی‌دهد

29 آذر 1401 ساعت 21:15

 عضو سابق شورای شهر یاسوج و دکترای معماری و شهرسازی گفت: بین اقتصاد و مبلمان شهری و شهرسازی ارتباط تنگاتنگی وجود دارد تا جایی که اگر در حوزه شهرسازی فضای مرفه، پرتردد و سرزندگی بیشتر ایجاد شود مستقیماً بر نوع کسب و کار مردم تأثیر دارد.  


بیش از شش سال نستهن مقدم سکان شهرداری یاسوج را به دست گرفته و عملکرد او بارها توسط رسانه‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفت. ترافیک نفس شهر یاسوج را گرفته، شهروندان خدا خدا می‌کنند که گیر این ترافیک نیفتند. ورودی‌های یاسوج وضعیت نابهنجاری دارند و بارها در این خصوص بزرگان و مسوولان ارشد کهگیلویه و بویراحمد اظهاراتی داشته‌اند. تجمع کارگران شهرداری به دلیل عدم پرداخت حقوق‌شان نیز بارها برگزار شده است، مبلمان شهری و فضای سبز دل‌چسب نیست و ضعف‌هایی وجود دارد با فرشاد نگین‌تاجی_ عضو سابق شورای شهر یاسوج_ پیرامون این مسائل گفت‌وگویی انجام گرفته که در ادامه آن را می‌خوانید.
 عضو سابق شورای شهر یاسوج و دکترای معماری و شهرسازی گفت: بین اقتصاد و مبلمان شهری و شهرسازی ارتباط تنگاتنگی وجود دارد تا جایی که اگر در حوزه شهرسازی فضای مرفه، پرتردد و سرزندگی بیشتر ایجاد شود مستقیماً بر نوع کسب و کار مردم تأثیر دارد.  
فرشاد نگین تاجی افزود: فضای گشایش به واسطه تردد بیشتر موجب فروش بیشتر و به صورت کلی باعث بهتر شدن وضعیت اقتصاد می‌شود و یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد که به پایتخت طبیعت ایران معروف هست نیز از این قاعده مستثنی نیست.
وی با اشاره به اینکه المان شهری با مجسمه‌سازی فرق دارد و المان؛ یعنی بخشی از تاریخ، مدنیت، فرهنگ، کنش و واکنش اقتصادی- اجتماعی که در معماری انعکاس یابد اما حتی یک اِلمان در شهر یاسوج یافت نمی‌شود.
عضو سابق شورای شهر یاسوج تصریح کرد: خیابان‌ها و میدان‌ها هویت اجتماعی فرهنگی را نشان نمی‌دهد و مجموعه شهرسازی یاسوج رو به قهقرا است.
نگین تاجی بیان کرد: اقتصاد متأثر از شهرسازی بوده که بخشی از شهرسازی مبلمان شهری است و با مبلمان شهری فضا‌هایی ایجاد می‌شود که باعث سرزندگی و تردد بیشتر می‌شود.
وی ادامه داد: وقتی شهر زیبا باشد زبانزد می‌شود و تأثیر بیشتری بر شهر‌ها و استان‌های همجوار می‌گذارد. تردد بیشتر در شهر یاسوج باعث می‌شود که مقصد گردشگری شود و همین باعث رونق اقتصاد خواهد شد.
دکترای معماری و شهرسازی تأکید کرد: خیابان‌های فاخر، با عرض بالا و نورپردازی مناسب تأثیر زیادی بر مبلمان شهری دارد و خود به خود یاسوج به عنوان شهر کوهپایه‌ای زیبا زبانزد می‌شود و گردش‌پذیر خواهد شد.
فرشاد نگین تاجی
نگین تاجی بیان کرد: اگر اقامتگاه‌های خوب وجود داشته باشد به جای چند ساعت هر مسافر می‌تواند چند روز اقامت کند و شهر رو به رشد شود و به لحاظ شهرسازی قوی شود.
وی عنوان کرد: در نتیجه سرمایه‌گذار احساس امنیت بیشتری برای سرمایه‌گذاری در این شهر پیدا خواهد کرد و این حوزه زیرساختی نیز خود به خود تقویت می‌شود.
عضو سابق شورای شهر یاسوج تصریح کرد: طبق قانون ارزش افزوده باید صرف کار‌های عمرانی صرف شود اما حجم بالای نیروی انسانی موجب شده که در شهرداری پول‌های تزریقی صرف همین نیرو‌های فله‌ای و مازاد بشود و تقویت زیرساخت‌ها متناسب با رشد جمعیت شهری مغفول واقع شود.
نگین‌تاجی ابراز داشت: هر بودجه باید در ردیف خود صرف شود و حق جابه‌جایی ندارد به لحاظ قوانین جمهوری اسلامی این تخلف است اما نیرو‌های خدماتی در شهرداری آنقدر زیاد است که بدنه شهرداری فربه شده است.
وی اضافه کرد: میزان جذب نیرو با خدمات همخوانی ندارد. انگار شهرداری به بنگاهی تبدیل شده است که فقط نیرو استخدام می‌کند و حقوق پرداخت می‌کند و خدمات مفیدی انجام نمی‌دهد نه در حوزه پسماند نه در خدمات فرهنگی و فنی.
کارشناس و دکترای معماری و شهرسازی در ادامه گفت: وقتی نیروی مازاد داریم و خروجی نداریم شهرداری دچار روزمرگی می‌شود چنانچه فقط اگر حقوق نیرو‌ها را پرداخت کند کار بزرگی انجام داده است.
نگین تاجی بیان کرد: مدیریت شهری یک مدیریت مشارکتی است و شهروند باید در کنار مدیریت قرار گیرند متأسفانه در شهر یاسوج این قانون وجود ندارد.
وی ادامه داد: اما مردم باید هوشیار باشند دقت کنند هم در انتخاب شورای شهری و هم خودشان از طرح‌های مبلمان شهری استقبال کنند.
عضو سابق شورای شهر یاسوج ابراز داشت: مدیریت مشارکتی کمرنگ بوده و حالا کمرنگ‌تر هم شده است و شاید علتش بی‌اعتمادی مردم است یاسوج قابلیت زیادی دارد ولی به شدت از این زیبایی‌ها و پتانسیل‌ها فاصله گرفته است.
 


کد مطلب: 454997

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/454997/شهرداری-یاسوج-بنگاهی-تبدیل-شده-فقط-نیرو-استخدام-حقوق-پرداخت-می-کند-خدمات-مفیدی-انجام-نمی-دهد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1