تاریخ انتشار
شنبه ۵ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۲۳
کد مطلب : ۴۵۴۸۶۷
در خطبه های نماز جمعه ۴ آذر چیتاب مطرح شد

نمایندگان در مسیر قانون‌گذاری، بفکر حل مشکلات معیشتی و افزایش قدرت خرید مردم باشند

۱
۱
نمایندگان در مسیر قانون‌گذاری، بفکر حل مشکلات معیشتی و افزایش قدرت خرید مردم باشند
کبنا ؛امام جمعه کبگیان پیگیری و ارائه راهکارهای فوری و کارساز جهت حل مشکلات اقتصادی مردم را از اولویت برنامه نمایندگان برشمرد و افزود: وقتی نمایندگان اوضاع معیشتی و ضعف در قدرت خرید نیاز مردم را می‌بینند و سفره نیمه خالی نـان مردم را حس می کنند آگاه باشند که دامن زدن به مسائل سیاسی و حزبگرائی نه تنها مشکلات مردم را حل نمی‌کند بلکه نیت اعتماد عمومی نسبت به نماینده منتخب را کمرنگ‌تر می‌کند.
به گزارش کبنا از چیتاب، حجت الاسلام سید فرج الله پژمان در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه (۴ آذر ۱۴۰۱ ) چیتاب ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناه در ادامه سنت‌های تعدیل ناپذیر خداوند با اشاره به سنت آزمـون امتحان و آزمایش گفت: خداوند انسان را امتحان می‌کند تا یا بیدار بشود یا در نعمتش مغرور بشود.
امام جمعه کبگیان افزود: امتحان و آزمایش کشش و ظرفیت هر شخص را در دنیا مشخص می‌کند تا ظرفیت‌های انسان‌ها در رسیدن از درجه‌های عالی به متعالی و یا پائین‌تر نشان داده شود.
وی در ادامه با اشاره به منزلت جهاد و شهادت نیز گفت: شکوفا شدن استعداد شهادت در بندگی و دفاع از دین و یگانگی خدا موهبتی است که نصیب هر کسی نمی‌شود فلذا منزلت جهاد و شهادت برای کسی است که در امتحان از دست دادن مال، و رسیدن بلا به جسم بازنده نباشد.
سید فرج الله پژمان ضمن تبریک مجدد به مناسبت هفته بسیج نیز گفت: بسیج مضمون ارزشی اخلاقی فهم و دفاع از ارزش‌های اسلام و خداشناسی است، فلذا انرژی راه بسیجی در راه یاد خدا توکلی است که بسیجی با اعتقاد و اعتماد به خدا و علم به شناخت و فهم در فن بیان جان برکف در این راه پرتلاش‌ایستاده است.
این خطیب جمعه با تبریک روز نیروی دریائی ارتش رسیدن به جایگاه متناسب در‌شان و تاریخی جمهوری اسلامی با قدرت بلامنازع و بازدارنده امنیت دریائی را مدیون بیدار دلان همیشه آگاه این نیرو برشمرد و گفت: ۷ آذر روزی است که نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران توانسته شاهرگ اقتصادی دشمن را با اقتدار قطع و صحنه مسیر جنگ و مقابله و مبارزه را تغییر دهد و همین امر باعث ایجاد روحیه در بین همه رزمندگان اسلام شده است.
سید فرج الله پژمان با اشاره به فرا رسیدن ولادت حضرت زینب کبری مکتب آن بانوی بزرگوار را بصیرت افزائی در زمینه‌های خودشناسی اخلاقی اجتماعی بانگاه آزاد‌اندیشی اسلامی برشمرد و گفت: نسل فعلی بروند، بخوانند و بدانند که حضرت زینب "س" در روزیکه همه عزیزان و دارائیش را در فجیع‌ترین برخورد‌ها از دست داد ولی بازهم با تمام توان و شجاعت دست از عفاف، و حریَّتِ اسلامی برنداشت تا مکتب حسینی را در قالب آزادگی انسانیت اسلامی به جهانیان اعلام کند.
امام جمعه چیتاب با اشاره به فرا رسیدن روز مجلس ضمن تبریک این روز خطاب به نمایندگان مجلس گفت: بزرگوارانیکه ملت بعنوان نماینده روانه مجلسشان کرده‌اند قانون‌گذارانی هستند که باید با جدیت کامل بفکر حل مشکلات و پیگیری مطالبات عام باشند و اگر خارج از این موضوع گام بردارند مستوجب مسأله خطرناک حق الناس خواهند شد.
امام جمعه کبگیان پیگیری و ارائه راهکار‌های فوری و کارساز جهت حل مشکلات اقتصادی مردم را از اولویت برنامه نمایندگان برشمرد و افزود: وقتی نمایندگان اوضاع معیشتی و ضعف در قدرت خرید بازار نیاز مردم را می‌بینند و سفره نیمه خالی نـان مردم را حس می‌کنند آگاه باشند که دامن زدن به مسائل سیاسی و حزبگرائی نه تنها مشکلات مردم را حل نمی‌کند بلکه نیت اعتماد عمومی نسبت به نماینده منتخب را کمرنگ‌تر می‌کند.
وی خطاب به نماینده‌گان مجلس تصریح کرد: نماینده‌ای موفق و در کانون اعتماد انتخاب مردمی خواهد بود، که شجاعانه و با دید بـاز و پرهیز از دامن زدن به هرگونه مسائل قومی قبیله‌ای و حزبی با نگاه مساوات در پیگیری مطالبات مردمی جهت ارائه پهنه خدمات به عموم لحظه‌ای درنگ نکند.
این خطیب جمعه رسالت نماینده در قانون انتخاب اسلامی را، تعبد به ارزش‌های اسلامی، ‌امانتداری، پرهیز از تجمل گرائی، صداقت در گفتار و رفتار در نهایت لیاقت و شایستگی با شجاعت و شهامت توجه به محرومان و در ماندگان برشمرد و افزود: قناعت و ساده زیستی، عفو و اغماض، اجتناب از کینه ورزی، شهامت و شجاعت، قاطعیت و تدبیر، فصاحت و بلاغت کم نظیر، تیزبینی و دور‌اندیشی، مناعت طبع و عزت نفس، صبر و استقامت، ظلم ستیزی و ظالم گریزی، اخلاص و تواضع، نظم و انضباط، قانونمداری، عظمت و استقلال خواهی برای کشور، بی‌اعتنائی به فرهنگ مزدورانه استعمارگران و بیگانگان، عشق به مناجات و عبادت و عرفان، رسیدگی به محرومان و مستمندان، سعه صدر و حسن تدبیر، صداقت در رفتار و گفتار از خصیصه‌های مدرس گونه یک نماینده انقلابی است که مردم باید در موقع انتخابات با نگاه به این فاکتور انتخاب کنند.
-------------------------------------------------
خبرنگار: اسماعیل رسام
نام شما

آدرس ايميل شما

Romania
دروغ محض
درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

دو عضو هیات علمی و دو دانش آموخته دانشگاه یاسوج در سال ۲۰۲۲ میلادی در لیست یک درصد دانشمندان ...
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1