تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۷
کد مطلب : ۴۵۴۷۶۷
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد؛

اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی برای اشتغال و کمک به عشایر کهگیلویه و بویراحمد

۰
اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی برای اشتغال و کمک به عشایر کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛ جامعه عشایر کهگیلویه و بویراحمد در چند دهه گذشته با کاهش جمعیت مواجه بوده به گونه‌ای که به گفته فرمانده ناحیه مقاومت بسیج عشایر استان از ۹ هزار به سه هزار خانوار تقلیل یافته‌اند اما بسیج در تلاش است با کمک به آن‌ها نگذارد مشکلات بر زندگی‌شان چیره شوند.
سرهنگ حسن رضایی_ فرمانده ناحیه مقاومت بسیج عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد_
در این باره گفت: برای نخستین بار در کشور اعتباری چشمگیر برای اشتغالزایی و کمک به عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافته است.
وی افزود: میزان این اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان بوده که در تاریخ عشایر کهگیلویه و بویراحمد بی‌سابقه است.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: وام اشتغالزایی مذکور در راستای جهت تأمین علوفه، دام سبک و دام سنگین، توسعه گیاهان دارویی، باغداری، طیور، مشاغل خانگی و دیگر موارد است.
سرهنگ رضایی عنوان کرد: ثبت نام برای تسهیلات ۴۰۰ میلیارد تومانی برای عشایر کهگیلویه و بویراحمد آغاز شده است و عشایر می‌توانند برای دریافت این تسهیلات متقاضی شوند.
وی ادامه داد: این میزان اعتبار تا حد زیادی می‌تواند تأثیر مطلوبی در مناطق عشایری استان داشته باشد و منجر به رونق تولید و اشتغال پایدار شود.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: جامعه عشایری استان در بخش تولیدی و اقتصادی دارای توانمندی‌های زیادی است که با تولیدات متنوع و پرمصرف داخلی نقش مهمی در اقتصاد کشور دارند.
رفع مشکلات به جا مانده مردم از سیل مانسون در مناطق عشایری استان کهگیلویه و بویراحمد
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سیل مونسون در تابستان امسال بیشترین خسارت را به عشایر استان وارد کرد به گونه‌ای که بسیاری از زیرساخت‌های این مناطق و دام‌هایشان آسیب دید.

وی تأکید کرد: میز خدمتی برای کمک به عشایر و رفع مشکلات به جا مانده آن‌ها در سیل مانسون در هفته جاری با حضور مسئولان تشکیل می‌شود.
سرهنگ رضایی ابراز داشت: به طور پی در پی تیم‌های پزشکی و دامپزشکی به مناطق عشایری استان کهگیلویه و بویراحمد اعزام خواهند شد که تاکنون ۱۳ مرحله واکسیناسیون دام عشایر انجام شده است.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: همچنین در هفته جاری بیش از هزار بسته معیشتی بین عشایر کهگیلویه و بویراحمد توزیع خواهد شد.
وی اضافه کرد: ۳۱۳ جهیزیه با کمک خیرین به زوج‌های جوان عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد اهدا می‌شود.
سرهنگ رضایی ابراز داشت: ایجاد زیرساخت‌های آبرسانی در مناطق عشایری استان در دستور کار است و همین هفته ۲ طرح آبرسانی منطقه صحه زیلایی و دلی بجک مارگون نیز افتتاح خواهد شد که حدود ۱۰۰خانوار از این پروژه بهره‌مند می‌شوند.
کهگیلویه و بویراحمد دارای ۲۲ هزار خانوار کوچرو و نیمه کوچرو است. خانوار‌های عشایری این استان نیمه دوم هر سال در مناطق گرمسیری جنوب استان در گچساران، کهگیلویه، جنوب چرام، لنده و جنوب و غرب بهمئی مستقر هستند و تابستان و بهار نیز به مناطق شمالی استان و استان‌های چهارمحال بختیاری و فارس کوچ می‌کنند. ۱۲ درصد از جمعیت استان ۷۲۶ هزارنفری کهگیلویه و بویراحمد را عشایر تشکیل می‌دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

دو عضو هیات علمی و دو دانش آموخته دانشگاه یاسوج در سال ۲۰۲۲ میلادی در لیست یک درصد دانشمندان ...
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
1