کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در سالن شهید چمران دانشگاه یاسوج به‌مناسبت سالروز تسخیر لانه جاسوسی برگزار شد

جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان دانشگاه یاسوج با حضور فرماندار بویراحمد / مهدوی‌مطلق: دانشجویان حوادث تلخ اخیر را حتماً مطالعه و روایت کنید / سفارت امروز آمریکا در فضای مجازی است که نسل کنونی آن را تسخیر می‌کند

15 آبان 1401 ساعت 11:31

فرماندار بویراحمد در جمع دانشجویان دانشگاه یاسوج گفت: سفارت امروز آمریکا در فضای مجازی است و نسل کنونی هم با‌ایمان و تخصص و علم آن را تسخیر خواهند کرد.


فرماندار بویراحمد در جمع دانشجویان دانشگاه یاسوج گفت: سفارت امروز آمریکا در فضای مجازی است و نسل کنونی هم با‌ایمان و تخصص و علم آن را تسخیر خواهند کرد.

به گزارش کبنا، شهرام مهدوی مطلق_ فرماندار شهرستان بویراحمد_  در نشست پرسش و پاسخ بازخوانی واقعه تسخیر لانه جاسوسی و پیامدهای آن که به مناسبت ۱۳ آبان روز دانش‌آموز و سالروز تسخیر سفارت آمریکا در سالن شهید چمران دانشگاه یاسوج برگزار شد، با تسلیت سالروز وفات شهادت گونه حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها؛ اظهار داشت: جوانان و خاصه دانشجویان نباید بی‌تفاوت از کنار تاریخ‌نگاری تشییع بگذرند و برای مثال برکت حضور حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) در ایران و مرقد مطهرشان در شهر قم تأثیرات شگرفی در نهضت اسلام و انقلاب اسلامی در ایران داشته و اکنون نقطه کانونی قم به عنوان مرکز نشر معارف اسلامی و زایش علمای جهان اسلام مرقد مطهر این بانوی عظیم‌الشان است.
فرماندار بویراحمد در ادامه گفت: واکاوی ۱۳ آبان ۵۸ جدای از تاریخ ۱۰۰ساله‌ی حضور آمریکا در ایران ناقص خواهد بود و قضیه تسخیر سفارت آمریکا؛ تصمیمی یک شبه نبوده بلکه به مثابه یک نقطه جوش بود که توسط دانشجویان فوران کرد.
وی با بیان اینکه 70 جلد کتاب اسناد جاسوسی سفارت آمریکا در تهران، به‌معنی نقض قوانین کشور و دخالت در امور داخلی است وطبق ماده ۴۱ کنوانسیون ۱۹۶۳ چنین سفارتی دیگر مصون نیست و سفارت باید به قوانین کشور میزبان احترام بگذارد و علیه کشور میزبان اقدام مداخله جویانه و براندازی نداشته باشد.

مهدوی مطلق در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به این پرسش دانشجویان که اگر سفارت تسخیر نمی‌شد، آمریکا علیه ما اقدام نمی‌کرد و تحریم نمی‌شدیم، گفت: این سؤال و ابهامی است که همواره مطرح هست و رهبر فرزانه انقلاب در دیدار با دانش‌آموزان به درستی پاسخ دادند و پرسش ما این هست؛ آیا کودتای ۲۸ مرداد زودتر بود یا ۱۳ آبان ۵۸؟ آیا تحریم‌های نفتی در دوره مصدق برای اولین بار شروع شد یا بعد از ۱۳ آبان ۵۸؟
اخراج ۲۰هزار کارگر ایرانی از شرکت‌های نفتی در جریان تحریم‌نفتی ایران در جریان ملی شدن نفت ایران زودتر بود یا تسخیر سفارت؟ آیا ۱۶ آذر ۳۲ زودتر اتفاق افتاد یا تسخیر سفارت؟ و همچنین ۱۳ آبان ۵۷؛ پناه دادن به شاه، ترور‌های قبل از ۱۳ آبان ۵۸ و... بنابر این بعد از تسخیر سفارت آمریکا، دشمنی‌ها و تحریم و تهدیدات آمریکا تشدید شد و گرنه اصل این دشمنی‌ها برقرار بود.
    
مهدوی، مهم‌ترین محدودیت‌های ناشی از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا را تبلیغ ایران هراسی و امنیتی جلوه دادن انقلاب اسلامی در سیاست خارجی، آغاز طرح‌های تحریمی جدید و کودتا‌های جدید، مسدود کردن دارایی‌های ایران در آمریکا، مشارکت علنی در حمایت از عراق در جنگ تحمیلی و... دانست و  فرصت‌های ناشی از این اقدام دانشجویان را نیز: آغاز افول هیمنه ابرقدرتی آمریکا؛ ارتقاء سطح بازیگری جمهوری اسلامی ایران به یکباره از سطح ملی و منطقه‌ای به سطح جهانی، زمینه‌سازی برای صدور انقلاب و ایدئولوژی نظام انقلابی در بالاترین سطح ممکن در نظام رسانه‌ای آن روز دنیا که بعد از این حادثه، خواسته و ناخواسته ایدئولوژی انقلاب اسلامی در صدر اخبار جهان قرار گرفت و هیچگاه چنین فرصتی در اختیار انقلاب قرار نمی‌گرفت، افشای جریانات نفوذی درون لایه‌های انقلاب و صف‌بندی شفاف بین غرب گرایان و انقلابی‌ها و ایجاد و اثبات روحیه خودباوری در ملت ایران و سایر ملت‌های تحت ستم و جهان سوم و.. برشمرد.
به گزارش کبنا، در پایان تعدادی از دانشجویان سؤالاتی را پیرامون مسائل روز و ابهامات رابطه با آمریکا و... بیان کرد که از جمله سؤال شد که اگر سفارت آمریکا برقرار بود آیا نسل امروز دوباره با همین دشمنی‌ها آن را تسخیر می‌کرد؟ آیا به نظر نمی‌رسد نسل کنونی بیش از آنکه دشمن آمریکا باشد، حامی آمریکاست؟

فرماندار بویراحمد در پاسخی کوتاه گفت: تسخیر سفارت امروز موضوعیتی ندارد و آن روز که تسخیر سفارت مهم بود. دانشجویان انقلابی این کار را به موقع انجام دادند و سفارت امروز آمریکا در فضای مجازی است و نسل کنونی هم با‌ایمان و تخصص و علم آن را تسخیر خواهند کرد و رشد علمی و فرهنگی این را نشان می‌دهد.
وی در پاسخ سووال دیگری گفت: هیچ داده‌ی علمی و پژوهشی این احتمال حمایت جوانان از آمریکا را نشان نمی‌دهد و شما در دانشگاه باید براساس مبانی علمی بحث کنید نه شبکه‌های اجتماعی و تاکنون در هیچ محفل و مجله علمی حتی در دانشگاه‌های غربی چنین فرضیه‌ای را که جوانان ایران حامی آمریکا هستند را تأیید نکرده و اتفاقاً برعکس این را نشان می‌دهد و البته ممکنه در اینترنشنال و فضای مجازی و امثالهم اینگونه تبلیغ کنند ولی واقعیت این نیست.

مهدوی مطلق در پاسخ به سئول دیگری در خصوص اغتشاشات اخیر گفت: اولاً توقع این هست که دانشجویان حوادث تلخ این ایام را حتماً مطالعه و مورد تامل قرار دهند و آنچه می‌بینید خود فشرده‌ای از دوره‌های تاریخی انقلاب اسلامی است که برای ما روایت می‌شد و شما حوادث امروز را برای نسل بعد روایت کنید و روایت خواهید کرد.
فرماندار بویراحمد در این خصوص اضافه کرد که طراح حوادث اخیر تمام ظرفیت‌های امنیتی خود را در صبر راهبردی که نظام پیش گرفته، یکی پس از دیگری آشکار و از دست می‌دهد.
فرماندار بویراحمد ضمن تشکر از دعوت دانشجویان دانشگاه گفت: تشکل‌های دانشجویی دانشگاه باید نسبت به ایجاد کرسی‌های آزاد‌اندیشی و مناظرات دانشجویی فعال‌تر باشند.




کد مطلب: 454181

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/454181/جلسه-پرسش-پاسخ-دانشجویان-دانشگاه-یاسوج-حضور-فرماندار-بویراحمد-مهدوی-مطلق-حوادث-تلخ-اخیر-حتما-مطالعه-روایت-کنید-سفارت-امروز-آمریکا-فضای-مجازی-نسل-کنونی-تسخیر-می-کند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1