تاریخ انتشار
شنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۰۷
کد مطلب : ۴۵۴۱۴۶
کبنا بررسی کرد؛

احمدزاده: پذیرش نیرو تنها از طریق آزمون استخدامی ممکن است / افکار عمومی: به حرف نیست آقای استاندار، به عمل است

۹
۰
احمدزاده: پذیرش نیرو تنها از طریق آزمون استخدامی ممکن است / افکار عمومی: به حرف نیست آقای استاندار، به عمل است
کبنا ؛
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر ضرورت برگزاری آزمون استخدامی برای جذب نیرو تأکید کرده بود، اما باید خطاب به او گفت: به حرف نیست آقای استاندار، به عمل است. 
به گزارش کبنا، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ملاقات‌های عمومی با مردم، امروز (شنبه 14 آبان 1401) گفته بود: پذیرش نیرو تنها از طریق آزمون استخدامی ممکن است و جذب نیرو غیر از آزمون‌های استخدامی، خلاف قانون است.
این همان حرفی است که بارها در این پایگاه خبری بر آن تأکید شده است. سخن امیدوار کننده استاندار، البته عمل امیدوارکننده را نیز لازم دارد. چرا که در ساحت سخن، بسیاری از افراد، از لزومِ عمل به شایسته‌سالاری حرف می‌زنند، اما در عمل، پای‌بندی کمتری به آن دیده می‌شود.
باید خطاب به استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در همین استانداری با امضای شما چندین نفر در پست‌های کلیدی جذب و به‌کار گرفته شده‌اند که هیچ‌گونه رابطه استخدامی با دولت ندارند (اسامی این افراد در دفتر کبنا نیوز موجود است). به همین منوال چندین نفر دیگر نیز در صف استخدام قرار دارند.
چندی پیش نیز بزرگواری نماینده پیشین کهگیلویه در مجلس، خطاب به استاندار نوشته بود استاندار اول نیروهای مورد نیاز خود را جذب می‌کند و سپس به این فکر می‌افتد که صلاحیت آنها را بررسی کند (نقل به مضمون).
باید به استاندار گفت: جناب احمدزاده لطفاً نگاهی به نیروهای شرکتیِ همین استانداری بیندازید و بررسی کنید آنها چگونه به کار گرفته شده‌اند. گویا قرار است 38 نفر نیز در این دستگاه جذب شوند، افکار عمومی خواهان آن است که جذب این نیروها با شفافیت کامل و به دور از هر گونه ابهام و پرده‌پوشی صورت گیرد.
آقای استاندار لطفاً بررسی کنید که چرا در برخی از دانشگاه‌های استان که به زودی اسامی آنها را اعلام خواهیم کرد، نیروهایی بدون آزمون و روال قانونی به کار گرفته شده‌اند. چرا در برخی از شرکت‌های خدمات‌رسان، بدون طی روال قانونی، افراد زیادی استخدام شده‌اند؟
سال‌هاست که در جذب نیرو در ادارات کهگیلویه و بویراحمد مناقشاتی وجود دارد. باید یک بار برای همیشه به این مناقشات پایان داده شود. نخستین گام هم برای آن، شفافیت در استخدام‌هاست؛ امری که سال‌هاست در این استان مغفول مانده است. البته احمدزاده در همان روزهای نخستِ حضورش به عنوان استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر ضرورت برخورد با نیروهای غیرقانونی تأکید کرده بود. حال پس از یک سال دوباره همان حرف‌ها به زبانی دیگر تکرار شده است. بنابراین افکار عمومی ممکن است به این سمت متمایل شود که این تأکیدات صرفاً در حد همان حرف باقی خواهد ماند. چرا که پس از یک سال، دوباره همان رویه تکرار شده است؛ اما این بار نمود آن را در استانداری کهگیلویه و بویراحمد می‌بینیم.
برخی با اشاره به اخذ مجوز از تهران، استخدام‌های بدون ضابطه را توجیه می‌کنند. اما باید خطاب به آنها گفت مجوز صرفاً برای جذب نیرو است و نمی‌توان با آن چگونگی جذب نیرو را توجیه کرد. روند جذب نیرو مشخص است و باید شفاف طی یک فراخوان به عموم مردم اعلام شود و سپس بر اساس آزمون و تأیید صلاحیت‌ها، نیروی مورد نظر به کار گرفته شود. اما گویی همین مجوز، خود مجوزی برای اقدامات فراقانونی می‌شود.
این سخن استاندار که جذب نیرو صرفاً باید بر اساس آزمون استخدامی باشد، روح امیدی به جامعه منتقل می‌کند. اما چون در گذشته، بسیاری از شهروندان خلاف آن را مشاهده کرده‌اند، سخت به آن اعتماد می‌کنند. از این رو لازم است استاندار کهگیلویه و بویراحمد نخست استانداری را از حیث استخدام‌های غیرقانونی بررسی کرده و در صورتی که افرادی بدون ضابطه جذب شده بودند، بر اساس قانون با آنها برخورد کند. در مرتبه بعدی، برای استخدام‌های آتی، تنها و تنها با فراخوان عمومی و بر اساس آزمون استخدامی، نیروهای مورد نظر را جذب کند. در پایان باید گفت: به حرف نیست آقای استاندار، به عمل است.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
آزمون؟؟؟!!!
این همه آدم توی این ادارات جذب شدن چطور یک بار ما اگهی جذب و آزمون ندیدیم؟!
شاید هم ما توی این استان زندگی نمیکنیم و یا هم اصلا آزمونها در لفلفه انجام میشده و ما خبر نداشتیم!
رضا
Iran, Islamic Republic of
در همین یکسال گذشته چند هزار نفر در استان از طریق تبدیل وضعیت ایثارگران بدون آزمون استخدام رسمی قطعی شدن.و کماکان این روند ادامه داره.در واقع بعضیها دارن از این قانون سواستفاده میکنن.اول چند ماه شرکتی جذب میشن بعد رسمی میشن
شقلی
Iran, Islamic Republic of
عجب فرمایشی هههههههههههههه
Iran, Islamic Republic of
استاندار باید برود
Iran, Islamic Republic of
تحت امر موحده
Iran, Islamic Republic of
این حرف ها یعنی ...............
Iran, Islamic Republic of
کبنا نیوز
چند قدم جلوتر بروید
قبلا می گفتیم بکار گیری واستخدام فله ای
الآن آزنون هم برگزار می شود اما همان افرادی را که خودشان می خواهند می پذیرند
نمونه اش هم فرزند خودم است
که در آزمون دادگستری شرکت کردند در آزمون قبول شدند ولی در مصاحبه با یک سری سوالات خنده آور ردش کردند
Iran, Islamic Republic of
آقای استاندار محترم الان بی ضابطه نیرو بکار گرفتی در خود استانداری .و حتی تعدادی الان سر کار هستند و با عنوان آزمون ساماندهی می شوند و در بقیه ادارات هم همینطور اول به مردم بگو فرماندار لنده را چطور جذب کردی ....درود بر مردان انقلابی که راه برایشان همواره باز هست
مهدی رسولی
Iran, Islamic Republic of
در همین شرکت توزیع نیروی برق که شما مدیرعاملش رو حمایت میکنید نیروهای بدون مدرک تحصیلی کافی و بدون آزمون غوغا میکنن
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
1