تاریخ انتشار
شنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۱۱
کد مطلب : ۴۵۴۱۲۰
یداله مرادی فعال سیاسی اصولگرا در کهگیلویه و بویراحمد با کبنانیوز:

مردم نقدها و مطالبات جدی دارند؛ باید گوش شنوا باشد / همۀ مدیران و نماینده باید پاسخگوی مطالبات مردم باشند / آن تحرکی که در استاندار کهگیلویه و بویراحمد سراغ داریم باید به بدنه دولت تزریق می‌شد/ باید رودرواسی‌ها کنار گذاشته شود و تحرک بیشتری در ساختار دولت ایجاد شود

۱۱
۱
مردم نقدها و مطالبات جدی دارند؛ باید گوش شنوا باشد / همۀ مدیران و نماینده باید پاسخگوی مطالبات مردم باشند / آن تحرکی که در استاندار کهگیلویه و بویراحمد سراغ داریم باید به بدنه دولت تزریق می‌شد/ باید رودرواسی‌ها کنار گذاشته شود و تحرک بیشتری در ساختار دولت ایجاد شود
کبنا ؛
مابین اتفاقاتی که در کشور می افتد و تمام توجهات را به خود جلب کرده، نباید وضعیت استانی را به فراموشی سپرد. موضوع قابل توجه عملکرد دولت و نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد است که جلوۀ کمرنگی دارند، و برخی از نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی بسیار کمرنگ در جمع مردم شهرستان و حتی در خود مجلس دیده می‌شوند، به همین دلیل هم مردم انتظار دارند مسوولان نسبت به عملکرد خود پاسخگو باشند و مسائل را با مردم در میان بگذارند. در همین خصوص یداله مرادی_ فعال سیاسی اصولگرا و از اعضای اصلی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب شهرستان گچساران و استان کهگیلویه و بویراحمد_ ضمن انتقاد از برخی انتصابات مدیران، از نمایندگان و مسئولان دولتی خواست نسبت به وضع موجود و انتقادات مردم پاسخگو باشند. مرادی با وجود اینکه از رسانه‌ها خواست منصفانه‌تر خدمات دولت را ببینند، اما گفت انتظار بازنگری و تحول در وضعیت دولت استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
به گزارش کبنا، این گفت و گو را در ادامه می‌خوانید:

مرادی در پاسخ به اینکه «نظر شما درباره عملکرد مدیران استانی در شرایط کنونی چیست؟» به حضور مردم در راهپیمایی 13 آبان اشاره کرده و گفت: موج بزرگ حمایت مردم از نظام در جریان راهپیمایی 13 آبان قابل تقدیر است. طی 40 روز هجمه رسانه‌ای سنگینی علیه نظام ایجاد شد و این تصور را ایجاد کردند که مردم پشت نظام نیستند، در حالی که مردم با این موج حمایت و مهربانی خود خط بطلانی بر همه این هجمه‌ها کشیدند.
مرادی اظهار کرد: اینکه مردم در راهپیمایی‌های پرشکوه نظام شرکت می‌کنند دلیل بر این نیست که مشکلی وجود ندارد یا اینکه مردم از همۀ ‌مسوولان و دولت بصورت صددرصدی راضی هستند. مردم نقدها و مطالبات جدی دارند ولی دلیل راهپیمایی و حضور مردم این است که با اغتشاشات و تخریب و ترور مخالف هستند. 40 روز از این اغتشاشات گذشت و حوادث تلخ و شقاوت‌آمیزی را شاهد بودیم.
این فعال اصولگرا عنوان کرد: مردم از عدم تعهد برخی دستگاه‌های اداری نقد دارند، باید گوش شنوا برای مطالبات منطقی مردم وجود داشته باشد، نباید بی‌اعتنایی صورت بگیرد. ما انتظار داریم که کارکرد انقلابی و جهادی در دولت شکل بگیرد، کارکرد جهادی به معنای عدم تعلل است. مشکلات مردم با سرعت، کیفیت و دقت، بدون تشریفات دست و پاگیر حل شود. اما می‌بینیم تعلل‌هایی وجود دارد که بخشی از آن به سوء مدیریت‌ها برمی‌گردد.
مرادی گفت: احساس عدم تحرک انقلابی و جهادی تاحدود زیادی ملموس است، باید کاری صورت بگیرد تا رضایت قاطبه مردم تأمین شود و مشکلات به حداقل برسد.
مرادی در پاسخ به اینکه «تحرک مدیران استان کهگیلویه و بویراحمد را چقدر با شعارهای دولت مردمی متناسب می‌دانید؟» اظهار کرد: مدیریت استان ما مدیریت سالم و پای کار است، بخصوص شخص استاندار را نباید نادیده بگیریم، حضور ایشان در مناطق دورافتاده و محروم، از ‌مسوول اول یک استان کمتر دیده شده است. ولی آیا بقیه مدیران همتای با ایشان هستند؟ به نظر من خیر. همۀ مدیران باید پاسخگو باشند، بسیاری از پروژه‌ها عملاً تعطیل و نیمه تعطیل هستند.
مرادی خاطرنشان کرد: برخی از پروژه‌ها قبل از این دولت بدون مطالعات و بدون طی کردن سیر قانونی تعریف شده‌اند و این موضوع برای این دولت تبدیل به بحران در استان شده است. تونل دیل یکی از پروژه‌هایی بود که تنها مشکل آن وجود گاز در این تونل نیست. بی‌برنامگی و بی‌توجهی اداره راه سازی و بی‌توجهی شرکت زیرساخت و ناظر که کار را رها کرده‌اند باعث تعطیل شدن این پروژه شده است، از طرفی تونل دیل باید بودجه ملی داشته باشد و بصورت ملی ثبت می‌شد که این موضوع نیز یکی از مشکلات این تونل است، بودجه استانی برای این تونل اصلا هیچ فایده و اثری ندارد.
وی گفت: از جمله طرح‌های دیگری که نیمه تعطیل هستند پروژه آبرسانی امام زاده جعفر است که بودجه ملی آن تبدیل به بودجه استانی شده است. تکمیل پروژه ترانزیتی پاتاوه که بخشی از جاده ترانزیتی اصفهان به خوزستان است، همچنان باقی مانده است. بسیاری از طرح‌های گازرسانی استان همچنان مانده‌اند. بخش زیادی از پروژه‌های آبرسانی ما که از دهه اول انقلاب توسط جهاد سازندگی احداث شد، الان فرسوده شده‌اند یا به دلیل خشکسالی‌ها، میزان آب در بسیاری از روستاها جوابگو نیست. رقم بزرگی برای اصلاح شبکه‌ها و تأمین آب استان در نظر گرفته شده ولی چه زمانی این بودجه اختصاص می‌یابد و چه زمانی کار انجام می‌گیرد مشخص نیست.
این فرهنگی باسابقه گفت: به عنوان یک معلم ساده اعتقادم بر این است که پروژه‌ها تحرک کافی را ندارند. آن تحرکی که در استاندار سراغ داریم باید به بدنه دولت تزریق می‌شد، یا اینکه باید انتخاب مدیران به صورتی انجام می‌گرفت که همپای استاندار باشند و تحرک بیشتری در دولت وجود داشته باشد.
مرادی در خصوص اینکه «چرا عملکرد برخی از مدیران مورد رضایت مردم و جریان‌های موافق دولت نیست؟» مطرح کرد: انتخاب و انتصاب مدیران در سطح شهرستانی و استانی باید بر مبنای تعهد و تخصص باشد. این مشکل را در همه دوره‌ها داشتیم ولی انتظار نداشتیم در این دوره هم به این شکل باشد. بنده در سالهای گذشته مقاله‌ای در روزنامه کیهان چاپ کردم در خصوص اینکه نمایندگان مقام اجرایی نیستند، مقام تقنینی هستند. در بحث مدیران و فعالیت‌های اجرایی، دولت باید پاسخگو باشد و نمایندگان باید نظارت داشته باشند. ولی به نظر می‌آید انتصابات تا حدود زیادی به سمت جلب رضایت، دخالت یا اعمال نظر نمایندگان کشیده شد.
وی گفت: به دلیل شرایط اجتماعی، منطقه‌ای، مطالبه یا درخواست لیدرها و اقوام مورد حمایت نمایندگان، انتصابات رنگ و بوی قومیتی پیدا کرد. این مسائل زیبنده نظام و انقلاب نیست.
این فعال اصولگرای پیشکسوت اظهار کرد: گاهاً قومی‌گری غلبه پیدا کرده و نمایندگان یا نیروهای صاحب نفوذ انتخاب شدند و بعضاً شأن، تخصص، تعهد افراد متناسب با خواسته دولت انقلابی و روحیه جهادی نبوده است. در اولین سال دولت فعلی نیازمند بازنگری و ارزیابی سطوح مختلف دولت هستیم، باید ببینیم کدام دسته از مدیران، مدیریت را بجای تأمین نیازهای مردم به عنوان فرصت شخصی و قومی دیده‌اند. باید رودرواسی‌ها کنار گذاشته شود و تحرک جهادی بیشتری در ساختار دولت ایجاد شود.
مرادی در پاسخ به اینکه «در گچساران انتظار می‌رفت شاهد نشاط و توسعه بیشتر باشیم، ولی تصور می‌شود که مدیران گچساران در کما رفته اند. از فعالیت نماینده و سایر مدیران چقدر اطلاع دارید؟» گفت: مطالبات مردم به حق است، نقد مردم بخصوص در شهرستان گچساران درست است. ما وظیفه داریم در راستای استقرار دولت انقلابی عمل کنیم. حرف‌هایی زده شد و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفت. بنده در شورای ائتلاف نیروهای انقلاب شهرستان با کمک دوستان برنامه‌ریزی‌های جدی داشتیم، اما در برخی جاها دچار چالش‌ها و مشکلاتی شدیم.
مرادی افزود: مثلا در انتخاب شهردار که مشمول زمان طولانی شد و آسیب‌هایی به خدمات مردم ایجاد شد تعلل صورت گرفت. در این خصوص نهادهایی مثل شوراها هستند که باید جوابگو باشند. همچنین نهادهای انتخابی مثل نماینده کنونی باید به مطالبات مردم پاسخ دهند.
مرادی در انتهای سخنان خود در انتقاد از برخی رسانه‌های استانی گفت: این دولت مظلومیت‌هایی دارد، از جمله در بخش رسانه‌ای استان مظلومیت‌های ایجاد شده است. رسانه‌های مخالف دولت بی‌مهری‌هایی می‌کنند، خلط مبحث می‌کنند، از انصاف فاصله گرفته‌اند. باید تلاش ‌مسوولان دولتی توسط رسانه‌ها پوشش داده شوند، حاشیه‌سازی‌هایی که رسانه‌ها در سطح کلان، در سطح استانی و همینطور شهرستانی می‌کنند، بسیار زیاد است.
مرادی خاطرنشان کرد: رسانه‌های اجاره‌ای وجود دارند که نمی‌خواهند به توسعه شهرستان کمک کنند، می‌خواهند یک تفکر خاص را حاکم کنند و دیگران را تخریب کنند. سایت کبنا و برخی از عزیزان رسانه‌ای را وارد این مسائل نمی‌دانم، برخی عزیزان واقعاً زحمت می‌کشند و رسالت حرفه‌ای خود را انجام می‌دهند.
مرادی گفت: توسعه بدون هماهنگی ساختار اطلاع رسانیِ منصفانه امکان‌پذیر نیست. نقد خوب است و باید چالشی‌ترین نقدها را رسانه‌ها از ‌مسوولان داشته باشند. ولی باید تفکر اصلاحِ وضع موجود را جایگزین انتقام از وضع موجود کنند.
وی اظهار کرد: دوم آنکه از مدیران انتخابی مردمی ‌و انتصابی دعوت می‌کنم بیایند پاسخگو باشند و به مردم گزارش دهند. برخی افراد رسانه‌ای نیستند و از ابتدا هم رسانه‌ای نبودند. ولی باید با رسانه‌ها ارتباطات ایجاد کنند و در جهت تشریح عملکرد دولت پاسخگو باشند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

یاسوج
Iran, Islamic Republic of
دخالت بی حد و حصر نماینده در کنار ضعف و عدم‌استقلال استاندار استان‌را بیچاره کرده است. نماینده ما بیشترین هزینه را به‌پای دولت تراز انقلاب گذاشته است.کو گوش شنوا
Iran, Islamic Republic of
آقای مرادی باید خودش را از خوابدخرگوشی بیرون بیاورد واز این وارو جلو دادنها دست بر دارد مردم همه چیز را می فهمند خوب را از وکاردان را از ندانم کار تشخیص می دهند جناب مرادیدباید بداند با فرستادن ناصر حسبنی به مجلس همه چی را تباه کردن حنایشان پهلوی مردم که رنگ ندارد هیچ خودشان هم از چشم مردم رفته اند همینها با ندانم کاریشان باعث ناراحتی مردم شده اند والا مردم مشکلی با نظام ندارند به پای این نظام هستند وخواهند ماند
سی سخت
Iran, Islamic Republic of
نماینده با دخالت زیاد از حد و کارشکنی در روند انتصابات به شدت به اعتماد مردم آسیب زده است.
دکتر مرادی دقیق و موشکافانه به موضوع پرداخته اند
حسین
Iran, Islamic Republic of
کدوم تحرک برادرارزشی حمایت از مدیران دولت قبل و بکارگیری معاونت ها درادارات کل استان ازنیروهای ضددولت این تحرک رامی بینی ......
Iran, Islamic Republic of
مشکل تونل دیل فقط وفقط وجود آدمهای چون شما ودوستان شما هست که باعث جلوگیری از راهیابی یه آدم کاربلد به مجلس شدین و از عملکرد دولت و استاندار بی لیاقت دفاع میکنید.
راشدی
Iran, Islamic Republic of
دکتر مرادی همیشه نقدهای منصفانه و عادلانه ای دارند.
البته باید این واقعیت تلخ را بپذیریم که استاندار تا حالا نتوانسته آنطور که باید وشاید جلوی زیاده خواهی نمایندگان مقاومت کند.
استاندار نماینده دولت انقلابی هستند و نمایندگان دنبال رای جمع کردن. اگر کاری صورت نگرفته مقصر اصلی دولت و در راس آن استاندار است و کسی کاری به نماینده ندارد.اتفاقا نمایندگان توپ تقصیر و کم کاری را در زمین دولت و علی الخصوص استاندار می اندازند. تحمیل نیروهای ضعیف، ناکارامدو بی انگیزه از جمله خروجی های دخالت نمایندگان است.
مردم
Iran, Islamic Republic of
خدایی تو چند تا رای داری که نظر میدی نه اینگار زمان مدیر کلی خودت شق القمر کردی تو هم دوستان خودت را استخدام کردی دررفتی حالا دم از شایسته سالاری میزنی
حق
Iran, Islamic Republic of
ضعیف ترین استاندار تاریخ استان شخص استاندار فعلی است الکی تعریف نده /بدان که بسیار ضعیفه
شهروند مطلع
Iran, Islamic Republic of
آقای مرادی لطفا نقش خودتان در حمایت از نماینده و استاندار رو هم برای مردم روشن کنید که بدانند کم کاریها از کجا آب میخوره!
دوست
Iran, Islamic Republic of
آخ وبخت
إآپارات
Iran, Islamic Republic of
آخ وبخت مملکت ما وای نظریه پردازهاش این نظرات به درد میخورد وبس
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
1