تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۴۸
کد مطلب : ۴۵۳۵۱۶
مدیرعامل کویرموتور:
خط تولید موتور موتورسیکلت برای اولین بار در کشور راهاندازی میشود
۰
کبنا ؛
مدیرعامل کویرموتور گفت: برای اولین بار در صنعت موتورسیکلت کشور، خط تولید انجین (موتور) موتورسیکلت ایجاد میشود که در گام اول به صورت مونتاژ و در گام دوم با ورود تکنولوژی به کشور، قطعات این محصول نیز در داخل کشور تولید میشود.
«محسن رضایی» مدیرعامل «کویرموتور» اظهار داشت: از سال 1336 وارد بازار موتورسیکلت کشور و از سال 1380 پا به عرصه و تولید موتورسیکلت گذاشتیم و اولین کارخانه کویرموتور ایجاد شد و منجر به ایجاد تحول در این صنعت و فرهنگ استفاده از موتورسیکلت شدهایم.
وی افزود: 1800 نفر نیروی کار به طور مستقیم در کویرموتور و تا 5 هزار نفر به صور غیر مستقیم در شرکتهای قطعهساز مرتبط با کویرموتور و نمایشگاههای فروش و خدمات پس از فرش موتورسیکلت و دوچرخه در کل کشور در حال فعالیت هستند. همچنین 130 نمایشگاه زنجیرهای و 110 تعمیرگاه مجاز، 430 عامل توزیع در کشور برای ارائه خدمت به مشتریان فعالیت دارند.
مدیرعامل کویرموتور گفت: در کویرموتور 100 مدل موتورسیکلت و دوچرخه تولید داریم و تحریمهای ظالمانه آمریکا را دور زدیم تا این محصولات در کشور تولید و در دسترس هموطنانمان قرار گیرند.
وی تصریح کرد: بر اساس تنوع تولید، فرهنگسازی و تبلیغاتی که طی چند سال گذشته آغاز کردیم، فرهنگ استفاده از موتورسیکلت به جای خودرو تک و دو سرنشین را در کشور ایجاد نمودیم که این امر موجب کاهش ترافیک، مصرف سوخت و آلایندگی و همچنین کاهش معضلات جای پارک خودرو و ارزبری در کشور و کلانشهرها میگردد و به طبع آن میزان تولید در دو سال گذشته دوبرابر افزایش داشته است.
رضایی اظهار داشت: در سال 98 تولید موتورسیکلت در کشور 116 هزار دستگاه بود؛ سال 99 تعداد 210 هزار دستگاه؛ سال 1400 تعداد 272 هزار دستگاه و امسال به 400 هزار دستگاه در سال خواهد رسید و مشتریان زیادی به سمت استفاده از این محصول آمدهاند.
مدیرعامل کویرموتور گفت: در شرکت کویرموتور تسهیلات بلندمدت و بدون بهره برای خریداران در نظر گرفته شده است که این امر نیز در استقبال خریداران تأثیرگذار بوده است.
وی اظهار داشت: در گذشته صنعت موتورسیکلت ایران بر روی تولید موتورهای سیجی 125 متمرکز بود اما در سالهای اخیر بر اساس مراودات با دیگر کشورهای جهان همکاریهای نزدیک و محصولات مشترکی تولید شده است و سهم عمده بازار به سمت موتورسیکلتهای اسکوتر و یا همان موتورسیکلتهای گازی که طبعات اجتماعی را ندارند رفته است.
مدیرعامل کویرموتور گفت: با کشورهای ژاپن، ایتالیا، اتریش، کره جنوبی، تایوان، چین و هند در صنعت موتورسیکلت کشور همکاری وجود دارد و امروز موفق شدهایم بسیاری از قطعات موتورسیکلتهای تولیدشده در کشور را داخلیسازی کنیم.
رضایی اظهار داشت: 4 خط تولید موتورسیکلت در کویرموتور وجود دارد که تا یک ماه آینده 2 خط دیگر نیز افتتاح میشود و بیش از 20 مدل موتورسیکلت جدید به بازار تولید و عرضه خواهد شد.
وی تصریح کرد: برای اولین بار در صنعت موتورسیکلت کشور، دو خط تولید انجین موتورسیکلت ایجاد میشود که در بخش اول به صورت مونتاژ و در بخش دوم با ورود تکنولوژی به کشور، قطعات این محصول نیز در داخل کشور تولید میشود.
وی افزود: در برخی موارد، قوانینی مرتبط با صنعت موتورسیکلت کشور وضع میشود اما نظر فعالان این حوزه دریافت نمیشود که منجر به ایجاد مشکلات عدیده در صنعت میشود.
رضایی گفت: با توجه به اینکه تولید موتورسیکلت در کشور مشروط و ملزم به اسقاط موتورسیکلت یا خودرو فرسوده شده است و از آنجایی که خودرو یا موتورسیکلتهای اسقاطی در کشور یافت نمیشود، ما برای تولید با مشکل جدی مواجه هستیم و قیمت خودروهای اسقاطی نیز به شدت افزایش یافته و طی سال جاری افزایش 500 درصدی را شاهد بودهایم.
مدیرعامل کویرموتور گفت: در حال حاضر طرحی در مجلس در حال بررسی است که به ازای اسقاط خودرو و موتورسیکلتهای فرسوده اقدام به پرداخت وجه آن به حساب محیط زیست کنیم به طوری که یک درصد قیمت موتورسیکلت به این سازمان پرداخت شود.
وی اظهار داشت: برای اولین بار در ایران مجوز ثبت پلاک برای موتورسیکلتهای سه چرخ را در کشور دریافت کردیم که در استفاده از این موتورسیکلتها دیگر نیازی به گذاشتن پا روی زمینی هنگام توقف وجود ندارد و ایمنی رانندگی را خصوصاً در جادههای لغزنده افزایش میدهد.
«محسن رضایی» مدیرعامل «کویرموتور» اظهار داشت: از سال 1336 وارد بازار موتورسیکلت کشور و از سال 1380 پا به عرصه و تولید موتورسیکلت گذاشتیم و اولین کارخانه کویرموتور ایجاد شد و منجر به ایجاد تحول در این صنعت و فرهنگ استفاده از موتورسیکلت شدهایم.
وی افزود: 1800 نفر نیروی کار به طور مستقیم در کویرموتور و تا 5 هزار نفر به صور غیر مستقیم در شرکتهای قطعهساز مرتبط با کویرموتور و نمایشگاههای فروش و خدمات پس از فرش موتورسیکلت و دوچرخه در کل کشور در حال فعالیت هستند. همچنین 130 نمایشگاه زنجیرهای و 110 تعمیرگاه مجاز، 430 عامل توزیع در کشور برای ارائه خدمت به مشتریان فعالیت دارند.
مدیرعامل کویرموتور گفت: در کویرموتور 100 مدل موتورسیکلت و دوچرخه تولید داریم و تحریمهای ظالمانه آمریکا را دور زدیم تا این محصولات در کشور تولید و در دسترس هموطنانمان قرار گیرند.
وی تصریح کرد: بر اساس تنوع تولید، فرهنگسازی و تبلیغاتی که طی چند سال گذشته آغاز کردیم، فرهنگ استفاده از موتورسیکلت به جای خودرو تک و دو سرنشین را در کشور ایجاد نمودیم که این امر موجب کاهش ترافیک، مصرف سوخت و آلایندگی و همچنین کاهش معضلات جای پارک خودرو و ارزبری در کشور و کلانشهرها میگردد و به طبع آن میزان تولید در دو سال گذشته دوبرابر افزایش داشته است.
رضایی اظهار داشت: در سال 98 تولید موتورسیکلت در کشور 116 هزار دستگاه بود؛ سال 99 تعداد 210 هزار دستگاه؛ سال 1400 تعداد 272 هزار دستگاه و امسال به 400 هزار دستگاه در سال خواهد رسید و مشتریان زیادی به سمت استفاده از این محصول آمدهاند.
مدیرعامل کویرموتور گفت: در شرکت کویرموتور تسهیلات بلندمدت و بدون بهره برای خریداران در نظر گرفته شده است که این امر نیز در استقبال خریداران تأثیرگذار بوده است.
وی اظهار داشت: در گذشته صنعت موتورسیکلت ایران بر روی تولید موتورهای سیجی 125 متمرکز بود اما در سالهای اخیر بر اساس مراودات با دیگر کشورهای جهان همکاریهای نزدیک و محصولات مشترکی تولید شده است و سهم عمده بازار به سمت موتورسیکلتهای اسکوتر و یا همان موتورسیکلتهای گازی که طبعات اجتماعی را ندارند رفته است.
مدیرعامل کویرموتور گفت: با کشورهای ژاپن، ایتالیا، اتریش، کره جنوبی، تایوان، چین و هند در صنعت موتورسیکلت کشور همکاری وجود دارد و امروز موفق شدهایم بسیاری از قطعات موتورسیکلتهای تولیدشده در کشور را داخلیسازی کنیم.
رضایی اظهار داشت: 4 خط تولید موتورسیکلت در کویرموتور وجود دارد که تا یک ماه آینده 2 خط دیگر نیز افتتاح میشود و بیش از 20 مدل موتورسیکلت جدید به بازار تولید و عرضه خواهد شد.
وی تصریح کرد: برای اولین بار در صنعت موتورسیکلت کشور، دو خط تولید انجین موتورسیکلت ایجاد میشود که در بخش اول به صورت مونتاژ و در بخش دوم با ورود تکنولوژی به کشور، قطعات این محصول نیز در داخل کشور تولید میشود.
وی افزود: در برخی موارد، قوانینی مرتبط با صنعت موتورسیکلت کشور وضع میشود اما نظر فعالان این حوزه دریافت نمیشود که منجر به ایجاد مشکلات عدیده در صنعت میشود.
رضایی گفت: با توجه به اینکه تولید موتورسیکلت در کشور مشروط و ملزم به اسقاط موتورسیکلت یا خودرو فرسوده شده است و از آنجایی که خودرو یا موتورسیکلتهای اسقاطی در کشور یافت نمیشود، ما برای تولید با مشکل جدی مواجه هستیم و قیمت خودروهای اسقاطی نیز به شدت افزایش یافته و طی سال جاری افزایش 500 درصدی را شاهد بودهایم.
مدیرعامل کویرموتور گفت: در حال حاضر طرحی در مجلس در حال بررسی است که به ازای اسقاط خودرو و موتورسیکلتهای فرسوده اقدام به پرداخت وجه آن به حساب محیط زیست کنیم به طوری که یک درصد قیمت موتورسیکلت به این سازمان پرداخت شود.
وی اظهار داشت: برای اولین بار در ایران مجوز ثبت پلاک برای موتورسیکلتهای سه چرخ را در کشور دریافت کردیم که در استفاده از این موتورسیکلتها دیگر نیازی به گذاشتن پا روی زمینی هنگام توقف وجود ندارد و ایمنی رانندگی را خصوصاً در جادههای لغزنده افزایش میدهد.