کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت ارسالی:

ترافیک تجهیزات پزشکی در مسیر کهگیلویه و بویراحمد

25 مهر 1401 ساعت 12:16

همزمانی این حجم کامیون پشت سر هم خاطره کوچ را زنده می‌کند و آن هم در استانی که نیمی از جمعیت آن روستایی و عشایر نشین هستند. اما دقیق‌تر که می‌شوی محموله آن‌ها و بسته‌بندی‌های خاص حکایت دیگری را نشان می‌دهد. از راننده‌گان غیر بومی که سراغ صاحب بار را بگیری آدرس خیابان مطهری ساختمان ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی را در دست دارندمستقیم به سراغ غلام نژاد رفتیم که این روز‌ها عملکردش در حوزه ساخت و ساز و رونق گرفتن پروژه‌های راکد تیتر رسانه هاست و او با تبسم همیشگی می‌گوید وظیفه ما علاوه بر آموزش، توسعه فضا‌ها و تأمین تجهیزات است که با این باور که ایادی استکبار یکی از حوزه‌هایی که از طریق آن فشار می‌آورند، حوزه‌هایی است که مردم دردشان می‌آید و بخش دارو تجهیزات پزشکی چیزی است که مربوط به ماست.


همزمانی این حجم کامیون پشت سر هم خاطره کوچ را زنده می‌کند و آن هم در استانی که نیمی از جمعیت آن روستایی و عشایر نشین هستند. اما دقیق‌تر که می‌شوی محموله آن‌ها و بسته‌بندی‌های خاص حکایت دیگری را نشان می‌دهد. از راننده‌گان غیر بومی که سراغ صاحب بار را بگیری آدرس خیابان مطهری ساختمان ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی را در دست دارند. مستقیم به سراغ غلام نژاد رفتیم که این روز‌ها عملکردش در حوزه ساخت و ساز و رونق گرفتن پروژه‌های راکد تیتر رسانه‌هاست و او با تبسم همیشگی می‌گوید وظیفه ما علاوه بر آموزش، توسعه فضا‌ها و تأمین تجهیزات است که با این باور که ایادی استکبار یکی از حوزه‌هایی که از طریق آن فشار می‌آورند، حوزه‌هایی است که مردم دردشان می‌آید و بخش دارو تجهیزات پزشکی چیزی است که مربوط به ماست.و با این نگاه الگوی مدیریت قرارگاهی با رویکرد جهادی در دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد با استقرار مدیریت جدید دانشگاه مبنی بر تشکیل قرارگاه رصد و تأمین دارو و تجهیزات پزشکی در سال جاری عملاً کلید خورد و بدنبال آن شاهد اتخاذ این رویکرد در ستاد تحول سلامت و نیز تداوم آن در تشکیل قرارگاه‌های شهرستانی رصد و تأمین دارو و تجهیزات پزشکی در کل استان با اولویت مناطق محروم هستیم وباگماردن نیروی شبانه روزی درب هیأت امنای ارزی با ورود تجهیزات به کشور با رایزنی برای استان سهمی فراتر از تقسیم‌بندی‌های مرسوم اخذ نماییم.
ارزیابی سه ماه گذشته حاکیست که این الگو و رویکرد توانسته است با پرکردن بسیاری از خلأ‌های موجود در مسیر تأمین دارو و تجهیزات پزشکی، چشم انداز روشنی از هماهنگی و همکاری بین بخشی و درون بخشی در رفع مشکلات و معضلات آتی این حوزه ترسیم کرده و حتی بسیاری از دغدغه‌های موجود در حوزه رونق تولید داخلی، مقابله با فساد و ارتقای شفافیت را نیز مرتفع کند.
این در حالی است که در کنار دغدغه تأمین تجهیزات و داروی مورد نیاز، توجه اساسی و مقابله صریح و بدون تعارف با تضاد منافع حاکم بر عرصه سلامت نیز توجه خاص گردید و دست عوامل ذی‌ربط در حوزه‌های مختلف نظام سلامت و شرکت‌های انحصاری را از رانت و موارد دارای شبهه در بخش‌های مختلف بهداشت، درمان، دارو و تجهیزات پزشکی کوتاه کردیم.
این محموله‌ها در ۸ کامیون شامل بیش از ۵۰ قلم اجناس گران قیمت از جمله ۲ دستگاه رادیولوژی دیجیتال، ۶ تخت lcu، یک دستگاه سونوگرافی و ده‌ها دستگاه دیگر که لیست و حواله‌های آنان به دفاتر این رسانه ارسال شده است که به گفته کارشناسان امر با توجه به شرایط حاکم و تحریم در این بخش تنها در ۶ ماه گذشته به اندازه ۲ سال تجهیزات به استان حمل گردیده است.
تجهیزاتی بالغ بر ۲۱ میلیارد تومان با ارز دولتی که ارزش چند ده برابری در بازار آزاد دارند، تجهیزاتی که از صاحبان فن در عرصه ساخت تجهیزات در نقاط مختلف دنیا تهیه و کام متقاضیان پردردش را از پهنوک بهمئی تا سیلاب کلوار را شبیه معجزه درمان می‌کند.


کد مطلب: 453462

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/453462/ترافیک-تجهیزات-پزشکی-مسیر-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1