تاریخ انتشار
شنبه ۹ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : ۴۵۲۹۷۹
کبنا گزارش می دهد؛

کهگیلویه و بویراحمد در صدر تورم 12 ماهه منتهی به شهریورماه

۵
۰
کهگیلویه و بویراحمد در صدر تورم 12 ماهه منتهی به شهریورماه
کبنا ؛نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به شهریور ماه ١٤٠١ ، برای خانوارهای کشور به عدد ٤٢,١ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان كهگيلويه و بويراحمد (٤٧.٩ درصد) و کمترین آن مربوط به استان­ خوزستان (٣٧.٩ درصد) است. در شاخص های دیگر نیز استان کهگیلویه و بویراحمد رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.
به گزارش کبنا، در شهریور ماه ١٤٠١ ، شاخص کل قیمت مصرف کننده برای خانوارهای کشور (١٠٠=١٣٩٥) به عدد ٥٢٥,٤ رسید که نسبت به ماه قبل ٢.٢ درصد افزایش نشان می­دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان‌­ لرستان با ٣.٣ درصد و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان‌­­­ مرکزی با ٠.٨ درصد است.
درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای کشور ٤٩,٧ درصد می­‌باشد. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان­ آذربایجان غربی (٥٧.٩ درصد) و کمترین آن مربوط به استان بوشهر (٤٤.٦ درصد) است.
خانوارهای شهری
در شهریور ماه ١٤٠١ ، عدد شاخص کل برای خانوارهای شهری (١٠٠=١٣٩٥) به ٥١٥,٧ رسید که نسبت به ماه قبل ٢.٢ درصد افزایش نشان می­‌دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای شهری مربوط به استان لرستان  با ٣.٢ درصد و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان­ مرکزی با ٠.٦ درصد است.
درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای شهری کشور ٤٨,٤ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای شهری مربوط به استان اردبیل (٥٦.٥درصد) و کمترین آن مربوط به استان بوشهر (٤١.٣ درصد) است.
نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به شهریور ماه ١٤٠١ ، برای خانوارهای شهری به عدد ٤١,٥ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان مازندران (٤٦.٩ درصد) و  کمترین آن مربوط به استان سیستان و بلوچستان (٣٦.٩ درصد) است.
خانوارهای روستایی
در شهریور ماه ١٤٠١ ، عدد شاخص کل برای خانوارهای روستایی (١٠٠=١٣٩٥) به  ٥٧٩,٨ رسید که نسبت به ماه قبل ٢.٢ درصد افزایش داشته است. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای روستایی مربوط به استان‌ زنجان با ٤.٣ درصد و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان­های کرمان و سمنان با ١.٠ درصد می­‌باشد. در این ماه استان گیلان با تورم ماهانه ٠.٣- درصد مواجه بوده است.
درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای روستایی ٥٦,٣ درصد می­‌باشد. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان‌ هرمزگان (٦٤.٩ درصد) و کمترین آن مربوط به استان یزد (٤٧.٠ درصد) است.
 نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به شهریور ماه ١٤٠١ ،برای خانوارهای روستایی به عدد ٤٥,٣درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان­ قزوین (٥٠.٩ درصد) و کمترین آن مربوط به استان­‌ همدان (٣٨.١درصد) است.




فایل پیوست سایت مرکز آمار ایران

 
نام شما

آدرس ايميل شما

استان
Iran, Islamic Republic of
آقای معاون محترم اقتصادی جواب بدید
عجب عملکردی داری
بالاخره مقام نقره به استان خودمون رسید
تورم
Iran, Islamic Republic of
نمودار
ناکارآمدی مسولان برای تولید نارضایتی
این مسولان استانی را باید شست انداخت دور .
اینها در هر زمانی و در هرشرایطی شایستگی و لیاقت خدمت به این مردم ندارند
Iran, Islamic Republic of
به برکت وجود استاندار با کفایت!
علی برکت الله
Iran, Islamic Republic of
استانداری ومجموعه تیم دولت دراستان پاسخگو باشند.
Iran, Islamic Republic of
مجموعه اقتصادی استان و برنامه ریزی دقیق معاون امور اقتصادی استانداری جناب آقای دکتر عسکری استان را به این نقطه کشانده است.
جالب است حرف زیاد می زنند ولی در عملکرد و خروجی زیر صفر هستند و رتبه اول را در همه نابسامانی های استان دارند و آنگاه زبانشان همچنان به دراز است!!!
انتصابات به سبک زاکانی

انتصابات به سبک زاکانی

پیش از انتصابات اخیر زاکانی در سالگرد آغاز فعالیتش به‌عنوان شهردار دو حکم زد. یکی از ...
گره کور برجامی؛ در نیویورک خبری نشد

گره کور برجامی؛ در نیویورک خبری نشد

منابع آگاه از رایزنی های ایران و دیگر قدرت های جهانی پیش از آغاز نشست مجمع عمومی و پس ...
رونمایی از سبک جدید  کی روش

رونمایی از سبک جدید  کی روش

یک پیروزی روحیه‌بخش در مهم‌ترین دوستانه پیش از جام جهانی؛ این رویایی‌ترین شروع ممکن برای ...
1