تاریخ انتشار
شنبه ۹ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۲۹
کد مطلب : ۴۵۲۹۷۶
مراسم معارفه رئیس جدید دانشگاه علمی کاربردی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

احیای مراکز موثر در اشتغال زایی در دوره جدید دانشگاه علمی کاربردی کهگیلویه و بویراحمد / باقری فراهانی: دکتر دسترنج از رویش‌های انقلاب اسلامی است

۴
۰
احیای مراکز موثر در اشتغال زایی در دوره جدید دانشگاه علمی کاربردی کهگیلویه و بویراحمد / باقری فراهانی: دکتر دسترنج از رویش‌های انقلاب اسلامی است
کبنا ؛آیین تکریم و معارفه رؤسای دانشگاه علمی کاربردی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور معاون دانشگاه علمی کاربردی کشور برگزار شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، امروز شنبه (۹ مهرماه ۱۴۰۱) علی اکبر دسترنج در آیین معارفه خود ضمن خیر مقدم به میهمانان گفت: خدای بزرگ را سپاسگذارم که در مجموعه دانشگاه علمی کاربردی این توفیق بدست آمد که بتوانم به مردم استان خودم خدمت کنم. از حسن اعتماد دکتر بلندی، استاندار استان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی که ابراز لطف داشتند تشکر می کنم.
دسترنج اظهار کرد: یکی از مهمترین رسالت های دانشگاه علمی و کاربردی تربیت نیروی متخصص و ماهر است، تا بتوانیم توان اشتغال پذیری فارغ التحصیلان را افزایش دهیم.
وی بیان کرد: می طلبد که بازار کار را به خوبی بشناسیم، یکی از مهمترین اهداف من در این منصب ایجاد ارتباط موثر با صاحبان صنایع، کارخانجات، حوزه های صنعت، فرهنگ و هنر است تا بتوانیم با هماهنگی این مجموعه ها به رونق بازار کار کمک کنیم.
دسترنج تصریح کرد: باید به پتانسیل ها و مزیت نسبی استان توجه ویژه داشته باشیم.
وی گفت: در گذشته مراکزی را داشتیم که در راستای پتانسیل‌های استان کهگیلویه و بویراحمد فعال بودند و دستاوردهای خوبی داشتند که تعطیل شده اند، ان شاء الله در آینده این مراکز را احیا و راه اندازی می‌کنیم.
رئیس جدید دانشگاه علمی کاربردی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از مراکز فعال ما جوان صنعت است که باید این مراکز را فعال کنیم. باید بتوانیم مسائل جامعه و صنعت را بشناسیم و این مسائل را به سرفصل های آموزشی تبدیل کنیم.

دسترنج اظهار کرد: شورای برنامه ریزی درسی در استان داشتیم که در سنوات گذشته تشکیل نشده، باید سعی کنیم این شورا را در راستای بازنگری در منابع درسی و به روز رسانی آنها متناسب با اشتغال زایی و بازار کار احیا کنیم.
وی گفت: برگزاری دوره‌های کوتاه مدت و راه‌اندازی کسب و کارهای خانگی برای بانوان در اشتغال زایی موثر است، یکی از برنامه‌های اساسی ما خواهد بود.
وی گفت: نظارت بر مراکز دانشجویی، پژوهشی و فرهنگی، برنامه ریزی برای ایجاد مشاغل جدید از جمله برنامه های ما است.
رئیس جدید دانشگاه علمی کاربردی استان بیان کرد: بکارگیری مدرسان متخصص و کارآزموده از جمله نیازهای ما است که برنامه ویژه ای برای جذب مدرسان و افزایش توان مدرسان فعلی را در دستور کار داریم.
دسترنج گفت: فعالیت های پژوهشی باید مسئله محور شوند و همچنین نمایشگاه ها بصورت هدفمند برگزار شوند تا هزینه های اضافی به دانشگاه تحمیل نشود.
باقری فراهانی معاون دانشگاه علمی کاربردی کشور در این نشست، گفت: جناب دکتر دسترنج یکی از رویش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند، اگر عده ای به واسطه عملیات روانی دچار غفلت شده‌اند و به امنیت کشور خود ضربه می زنند، ولی افراد زیادی هم هستند که در مراکز مختلف علمی و پژوهشی یا نظامی این کشور خدمت می‌کنند.
فراهانی باقری اظهار کرد: برگزاری این جلسه به دلیل تقدیر و تشکر از جناب آقای مهدی نوری پور بوده، همچنین جهت خیرمقدم به آقای دکتر دسترنج است و امیدواریم که منشأ اثر در دانشگاه علمی کاربردی باشند.
معاون دانشگاه علمی کاربردی کشور اظهار کرد: یکی از بخش ها برای تحقق دولت قوی مردمی، دانشگاه ها هستند. 
نوعی از آموزش، «تمرکز آموزش بر تربیت نیروی انسانی مورد نیاز جامعه» است. این نوع آموزش متفاوت با آموزش های فعلی است، در آموزش های علمی کاربردی، اساس مشاغلی است که در بازار کار وجود دارد یا نوظهور هستند. هر آنچه برای احراز شغل لازم است در دوره های آموزشی گنجانده می شود و هر چه نیاز نیست، حذف می شود.
در این نوع آموزش، فارغ التحصیلان آماده ورود به بازار کار هستند. در کشورهای توسعه یافته دنیا هفتاد درصد آموزش ها به این شکل است. چون این شکل از آموزش در کشور ما وجود نداشته، نیاز است که نگاه حمایتی به این فضای آموزشی ایجاد شود.
اگر قرار است توسعه ای در استان رقم بخورد، و در زمینه هایی مثل شیلات یا کشاورزی بخواهیم تحولی ایجاد کنیم، باید ورود جدی به حوزه های علمی کاربردی و فنی و حرفه ای داشته باشیم تا با منابع انسانی این واحدهای آموزشی تحول آفرین شویم.
وی گفت: هر جایی در کشور و در دولت بخواهیم پیشرفتی کنیم و تحولی رقم بخورد، دانشگاه ها به چشم بازوی توانمند نگاه می کنند.
مهدی نوری پور رئیس پیشین دانشگاه علمی کاربردی استان گفت: سرمایه اجتماعی دانشگاه علمی کاربردی بسیار پایین بود و من تلاش کردم تا این سرمایه اجتماعی در درون دانشگاه در استان افزایش بیابد. 
نوری پور اظهار کرد: در حوزه پژوهش، فعالیت های استارتاپی و ارتباط با شهرک های صنعتی انجام گرفت، برنامه ای به اسم کافه کارآفرینی را در دستور کار داشتیم که به دلیل کرونا فعال نشد.
وی گفت: استان ما از نظر پذیرش دانشجو جزو رتبه های بالای کشوری بوده است.
نوری پور اظهار کرد: کارهایی در حد توان انجام شد، اما کارهای بسیار بیشتری را می توان در دانشگاه علمی کاربردی انجام داد. 
وی گفت: هیچ جایی هیچ برنامه قومی و باندی و سیاسی نداشتم، اگر سخت گیری وجود داشته برحسب وظیفه بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
چه خبر از كنفرانس مكانيك در شمال رويش جان.
دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
صنعت..
حسن
Iran, Islamic Republic of
دایی بزرگوارم دکتر دسترنج پیشرفت و موفقیت جنابعالی آرزوی قلبی این حقیر است .امیدوارم با درایت و سواد کافی که در وجود شما سراغ دارم شاهد شکوفایی علم همراه باعمل در این دانشگاه باشیم .موفق و سربلند باشید
اردوغان
یک سمینار و گردهمایی درشهرضا بی. په چو آبی؟
پایان مرد پر سر و صدا: ختم محمد در سیاست

پایان مرد پر سر و صدا: ختم محمد در سیاست

سعید محمد از دبیری شورای عالی مناطق آزاد برکنار شد. ردی که سودای ریاست جمهوری داشت؛ روز ...
سکوت مداحان سرشناس!

سکوت مداحان سرشناس!

قشار مختلف کشور در روزهای اخیر به نوعی مواضع خود را بیان کردند. در این میان یک موضوع ...
عباس عبدی: نظام آموزشي ورشكسته

عباس عبدی: نظام آموزشي ورشكسته

عباس عبدی گفت: باید صریح گفت؛ آنان که امروز در خیابان معترضند و با تعبیر رسمی اغتشاشگر ...
1