کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آخرین توضیحات در باره حادثه تیراندازی زاهدان

9 مهر 1401 ساعت 8:46

ابوذر مهدی نخعی فرماندار زاهدان مرکز سیستان بلوچستان گفت: هم اینک شهر زاهدان با تلاش نیرو‌های انتظامی و امنیتی در آرامش کامل به سر می‌برد.


ایرنا: فرماندار زاهدان مرکز سیستان بلوچستان گفت: هم اینک شهر زاهدان با تلاش نیرو‌های انتظامی و امنیتی در آرامش کامل به سر می‌برد.
ابوذر مهدی نخعی شامگاه جمعه در گفت و گویی تلویزیونی با اشاره به اینکه دیروز بعد از نماز جمعه اهل تسنن زاهدان، عده‌ای معلوم الحال و از عناصر وابسته به بیگانه به کلانتری ۱۶ در مجاورت محل برگزاری نماز جمعه حمله ور شدند، اظهارداشت: ابتدا این افراد اقدام به سنگ پراکنی و پس از مدتی برخی از افراد حاضر در این جمع اقدام به تیراندازی کردند و به قصد تصرف کلانتری حمله ور شدند.
او گفت: نیرو‌های انتظامی در واکنش به این حمله، اقدام متقابل کردند و به دفاع از کلانتری پرداختند که در این بین تعدادی از نیرو‌های نظامی، انتظامی و مردم مجروح شدند و تعدادی نیز در پی تیراندازی‌ها کشته شدند.
وی بیان کرد: تعدادی از این افراد که قصد بر هم زدن نظم و امنیت شهر زهدان را داشتند، بلافاصله در سطح شهر بویژه در نقاط حاشیه‌ای پراکنده شدند و اقدام به تخریب اماکن دولتی، بانک‌ها، خودرو‌های آتش نشانی و خودرو‌های مردم در آن محدوده کردند.
نخعی تصریح کرد: با هوشیاری نیرو‌های نظامی، انتظامی و نیز مردم، نقشه‌های این افراد در ایجاد ناامنی و بر هم زدن آرامش جامعه عملی نشد و شهر تحت کنترل انتظامی قرار گرفته است.
فرماندار زاهدان با اشاره به اینکه قصد این افراد برهم زدن نظم و امنیت شهر زاهدان بود و اقدامات آنان از سوی بزرگان سیستان و بلوچستان محکوم شده است، اضافه کرد: امروز مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه مسجد مکی زاهدان نیز در مصاحبه‌ای این اقدامات را محکوم کرد.
بیانیه سپاه سیستان و بلوچستان درباره حادثه زاهدان
سیستان و بلوچستان در محکومیت حوادث زاهدان در بیانیه‌ای تأکید کرد که پاسخ قاطع به مزدوران خواهیم داد.
در بیانیه سپاه سلمان آمده است: «مردم شریف و شهید پرور زاهدان ظهر امروز بعد از پایان نماز جمعه زاهدان، شاهد واقعه تلخ و ناگوار حمله اشرار و تروریست‌های مسلح وابسته به استکبار جهانی و مزدوران جیش الظلم به چندین مقر انتظامی و نظامی و متعاقباً درگیری و تیراندازی کور و جنایت کارانه آنان در خیابان‌ها و معابر عمومی در سطح شهر بودند که منجر به هلاکت تعدادی از تروریست‌های تجزیه طلب و مجروح شدن چند تن از نیرو‌های امنیتی، نظامی و انتظامی و تعدادی از شهروندان شد.
ساعتی پیش سردار رشید اسلام سید حمید رضا هاشمی معاون اطلاعات سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان که در مقابله با تروریست‌های جنایتکار مجروح شده بود به شهادت نائل آمد.
سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان اعلام می‌دارد پاسداران انقلاب اسلامی و دیگر نیرو‌های مقتدر و مصمم اطلاعاتی‌، امنیتی و انتظامی با قاطعیت به تفرقه افکنی‌ها و جنایات مزدوران پاسخ خواهد داد.»
۲ نفر از اعضای گروهک جیش الظلم در حوادث زاهدان کشته شدند
یک منبع مطلع در زاهدان از کشته شدن ۲ نفر از اعضای گروهک جیش الظلم در حادثه تروریستی روز گذشته زاهدان خبر داد.
این منبع مطلع امنیتی گفت: کشته شدگان "عبدالمجید ریگی "و "یاسر شه بخش" هستند که در حوادث روز گذشته زاهدان کشته شدند.
وی افزود: این افراد قصد داشتند ضمن تحریک مردم، نسبت به تخریب اموال عمومی و کشتن مردم عادی و همچنین ماموران انتظامی اقدام کنند.
استاندار سیستان و بلوچستان شب گذشته اعلام کرد: در حادثه تروریستی روز جمعه در زاهدان ۱۹ تن جان خود را از دست دادند.
حسین مدرس خیابانی اظهار کرد: در این حادثه ۱۹ نفر جان خود را از دست دادند و ۲۰ تن نیز زخمی شدند که بخشی از نیرو‌های انتظامی نیز جز این افراد هستند.
وی یادآور شد: عده‌ای آشوبگر که متعلق به گروه‌های تروریستی وتجزیه طلب که هویتشان مشخص است در پوشش نماز جمعه به یکی از محل‌های انتظامی به قصد تصرف حمله و اقدام به سنگ پراکنی، پرتاب مواد آتش‌زا و تیراندازی کردند.
استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مردم با تروریست‌ها همراهی نکردند، یادآور شد: طبیعی است که واکنش نیرو‌های انتظامی به این افراد قاطع بود، در تیراندازی این افراد، مردم نیز تیر خوردند.
مدرس خیابانی تصریح کرد: کسانی که قصد تصرف پاسگاه را داشتند تروریست بودند و این افراد در ادامه اقدام به آتش زدن اموال عمومی کردند؛ این افراد چند فروشگاه زنجیره‌ای متعلق به مردم را غارت کردند و آتش زدند و به بانک‌ها و مراکز دولتی نیز آسیب رساندند.


کد مطلب: 452972

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/452972/آخرین-توضیحات-باره-حادثه-تیراندازی-زاهدان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1