تاریخ انتشار
سه شنبه ۵ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۴۳
کد مطلب : ۴۵۲۸۷۶
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌‎ای کهگیلویه و بویراحمد:

 احداث سد تنگ سرخ بویراحمد مشکلی برای نظام تولید آب دنا ندارد

۰
 احداث سد تنگ سرخ بویراحمد مشکلی برای نظام تولید آب دنا ندارد
کبنا ؛مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: احداث سد تنگ سرخ بویراحمد هیچگونه خلأیی در نظام تولید آب دنا به وجود نخواهد آورد و با احداث سد تنگ سرخ پارک ملی دنا در بهار و تابستان متحول می شود به گونه ای که آن را شاداب‌تر و سرزنده‌تر خواهد کرد.
به گزارش کبنا، آرش مصلح با اعلام این مطلب به رسانه ها اظهار داشت: چنانچه سد تنگ سرخ ساخته شود، سهم محیط زیست پارک ملی دنا داده خواهد شد و حتی پارک ملی دنا در بهار و تابستان شاداب‌تر و می‌شود.
 مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بنا بر این است که از ذخیره سد برای بهبود محیط زیست استفاده شود، همانطور که سد کوثر سیلاب‌ها را گرفته و پس می‌دهد، تنگ سرخ هم از این نظر، فرقی با سد کوثر ندارد.
مصلح ابراز داشت: سد تنگ سرخ در پایین تر از تنگ تیزاب است و چشمه‌های خرم ناز و گردوکنگک زیر این سد هستند و گمانه ها در خصوص انتقال آب خرم‌ناز به شیراز صحت ندارد و خرم‌ناز زیر سد بوده و نمی‌توان آن را انتقال داد.
وی عنوان کرد: هم اینک آب شرب یاسوج از طریق چند حلقه چاه و منابع آبشار تأمین می‌شود، اما منابع آب زیرزمینی و آب آبشار قابل اتکا نیستند و منابع آب جاری هم در بارش‌ها عملاً گل‌آلود می‌شوند.

وی اضافه کرد: آب جمعیت نیم میلیون نفری ۱۰ سال آینده را نمی‌توان با اتکا به چند حلقه چاه و آب آبشار تأمین کرد و بر اساس دستورات پدافند غیرعامل و آینده‌نگاری آب، سد تنگ سرخ پیش‌بینی شده تا بارش‌های آن چهار ماه را کنترل و در هشت ماه بعد در اختیار مردم قرار دهد البته در کنار آن، اصلاح شبکه هم حتماً ضرورت دارد.
مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این سد با حجم ۱۲۵ میلیون و با تنظیم ۱۵۷ میلیون مترمکعب، سالیانه ۱۵۷ میلیون متر مکعب آب تأمین می‌کند.
مصلح گفت: تخصیص آب سد تنگ سرخ بر اساس اسناد بالادستی بوده که مقامات ارشد نظام تصویب کرده‌اند، این سند به ما می‌گوید ۲۰ میلیون متر مکعب آن برای شرب، ۳/ ۱۳ میلیون برای صنایع، ۳/ ۳۳ میلیون برای کشاورزی و ۵/ ۳۴ برای زیست محیط که سرجمع این‌ها ۱۰۱ میلیون متر مکعب برای بویراحمد است.
مصلح عنوان کرد: ۵۶ میلیون متر مکعب باقیمانده هم برای شیراز خواهد بود زیرا ۷۴ درصد تولید آب در حوزه سد تنگ سرخ از استان فارس سرچشمه می‌گیرد و باید سهمی از این آب داشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما

انتصابات به سبک زاکانی

انتصابات به سبک زاکانی

پیش از انتصابات اخیر زاکانی در سالگرد آغاز فعالیتش به‌عنوان شهردار دو حکم زد. یکی از ...
گره کور برجامی؛ در نیویورک خبری نشد

گره کور برجامی؛ در نیویورک خبری نشد

منابع آگاه از رایزنی های ایران و دیگر قدرت های جهانی پیش از آغاز نشست مجمع عمومی و پس ...
رونمایی از سبک جدید  کی روش

رونمایی از سبک جدید  کی روش

یک پیروزی روحیه‌بخش در مهم‌ترین دوستانه پیش از جام جهانی؛ این رویایی‌ترین شروع ممکن برای ...
1