کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

معاون تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد

اعلام مکان‌‌های اجتماع مردمی در شهرهای مختلف کهگیلویه و بویراحمد بمناسبت عزاداری 28 صفر

3 مهر 1401 ساعت 10:40

معاون تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: مکان‌های اجتماع مردمی در محکومیت هتک حرمت در حوادث اخیر و عزاداری ۲۸ صفر اعلام شد.


معاون تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: مکان‌های اجتماع مردمی در محکومیت هتک حرمت در حوادث اخیر و عزاداری ۲۸ صفر اعلام شد.
به گزارش کبنا، سید هاشم موسوی‌نیا از اجتماع بزرگ مردمی در ۲۸ صفر در محکومیت هتک حرمت به قرآن، ساحت پیامبر(ص) و پرچم جمهوری اسلامی خبر داد و گفت: این مراسم در شهر دهدشت از جلوی سپاه پاسداران تا میدان مرکزی شهر در ساعت ۱۶ بعداز ظهر برگزار می‌شود.
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این اجتماع در شهرستان بهمئی از ساعت ۱۷ بعدازظهر از فلکه مرکزی به سمت شهدای گمنام برگزار می‌شود، ضمن اینکه مراسم سی‌سخت ساعت ۹:۳۰ صبح از مسجد جامع شهر تا امامزاده سید محمد برگزار خواهد شد.
وی بیان کرد: اجتماع بزرگ مردم در شهرستان مارگون ساعت ۱۷ در میدان شهید یزدان‌پناه خواهد بود، در لنده نیز مراسم از جلوی سپاه ناحیه به سمت مصلای حضرت امام(ره) برگزار می‌شود.
موسوی‌نیا عنوان کرد: مراسم در شهرستان گچساران ساعت ۹ صبح از مسجد شهیدان تا فلکه حضرت امام حضرت امام(ره) و شهرستان باشت از ابتدای خیابان نورالشهدا به سمت تیه نورالشهدا در ساعت ۱۶ خواهد بود.
از خواندن زیارت حضرت محمد(ص) تا زیارت امام حسن(ع)
در این روز‌ها تمام دنیای اسلام غرق در ماتم و عزاست و در سوگ رسول خدا (ص) و سلاله پاکش  امام حسن مجتبی(ع) مجلس عزا به پا می‌کنند.
حضرت محمد بن عبدالله (ص) پس از ۲۳ سال دعوت و مجاهدت و ابلاغ پیام الهی و پس از فراز و نشیب‌های فراوان در راه انجام رسالت بزرگ خویش، سرانجام در سال یازدهم هجری در روز بیست و هشتم ماه صفر بنا به روایت بیشتر علمای شیعه و دوازدهم ربیع‌الاول بنا به قول اکثر علمای اهل سنّت، در سن ۶۳ سالگی پس از ۱۴ روز بیماری و کسالت، رحلت فرمودند.

امام حسن مجتبی علیه السلام هم در ۲۸ صفر سال پنجاه هجری در ۴۷ سالگی به دستور معاویه بن ابی سفیان و به دست جعده دختر اَشْعَثِ بنِ قِیس مسموم شد و بر اثر همان زهر به شهادت رسید و در قبرستان بقیع (واقع در مدینه) به خاک سپرده شد.
در این روز، به مانند بسیاری از روز‌های مقدس در سال، اعمال مستحبی نظیر انجام غسل، روزه، دعا و خواندن نماز دارد. برخی از اعمال توصیه شده برای این روز مانند صدقه دادن، خواندن ۱۰ مرتبه دعای یا شَدِیدَ الْقُوَى، غسل کردن، خواندن زیارت حضرت محمد(ص)، زیارت امام حسن مجتبی(ع)، روزه گرفتن توصیه شده است.


کد مطلب: 452796

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/452796/اعلام-مکان-های-اجتماع-مردمی-شهرهای-مختلف-کهگیلویه-بویراحمد-بمناسبت-عزاداری-28-صفر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1