کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

بازدید کبنانیوز از روستاهای مرادآباد، جهادآباد و چشمه بلوطک بویراحمد؛ این گزارش را مسوولان صدا و سیما، راهداری و آموزش و پرورش و استاندار کهگیلویه و بویراحمد بخوانند

6 مهر 1401 ساعت 20:50

به بهانه مهر و بازگشایی مدارس سری به روستاهای مرادآباد، جهادآباد و چشمه بلوطک زدیم. عجیب است در عصر ارتباطات امروزی که جهان به عنوان یک دهکده فرض شده است تا مردم از هر نقطه‌ای از دنیا بتوانند به راحتی با تلفن همراهشان جهان را رصد کنند مردم روستاهای مذکور به شبکه‌های تلویزیون دسترسی ندارند، راه و جاده ندارند. آب آشامیدنی ندارند و دانش‌آموزانشان در مدرسه‌هایی بدون وسایل ورزشی، آب و سرویس بهداشتی درس می خوانند.


(دوم مهرماه 1401) به روستاهای مرادآباد، جهادآباد و چشمه بلوطک شهرستان‌ بویراحمد سفر کردیم. عجیب است در عصر ارتباطات امروزی که جهان به عنوان یک دهکده فرض شده است تا مردم از هر نقطه‌ای از دنیا بتوانند به راحتی با تلفن همراهشان جهان را رصد کنند مردم روستاهای مذکور به شبکه‌های تلویزیون دسترسی ندارند، راه مناسب ندارند. آب آشامیدنی کافی ندارند و دانش‌آموزانشان در مدرسه‌هایی بدون وسایل ورزشی، آب و سرویس بهداشتی مناسب درس می‌خوانند. همه این روستاها دارای «برق» بودند و جاده آنها در زمستان‌ها به دلیل بارش باران و برف‌گیر و تردد خودروهای سبک به سهولت انجام نمی‌گیرد و گاهاً امکان‌پذیر نیست.
کبنا در بازدید از روستاهای مرادآباد، جهادآباد و چشمه بلوطک گزارش می‌دهد

یکی از اهالی روستا می‌گفت: هیچ بهداشت و بهداریی در  این نزدیکی نداریم، اگر یکی از ما در زمستان مریض شود، هیچکس نمی‌تواند به دادش برسد. باید به حال خودش در بی کسی بمیرد. لوله کشی آب نداریم، هر خانواده فقط دو دبه آب سهمیه دارد. تا بهار آب داریم اما از چله تابستان تا بارندگی‌های پاییز وضع همین است. ما تشنه، دام تشنه، زمین تشنه کربلایی است برای خودش.
معلم این روستا در ادامه گفت: دبستان شهید حقانی چشمه بلوطک حداقل امکانات را هم ندارد. ساختمان غیراستاندارد، سقف فرو ریخته، سرویس بهداشتی بدون آب، شیشه‌های شکسته. آب آشامیدنی نداریم. ما حتی سطل زباله نداریم. وسایل ورزشی و تفریح که نیاز مبرم برای دانش‌آموزان است نداریم. هیچ وسیله‌ای ورزشی نداریم حتی یک توپ!!!
کبنا در بازدید از روستاهای مرادآباد، جهادآباد و چشمه بلوطک گزارش می‌دهد

یکی از اهالی می‌گفت: نزدیک‌ترین بهداری به ما دشت‌روم است. من پیرمرد باید رو بزنم به این و آن که مرا به دکتر برسانند؛ یا زنگ بزنم آمبولانس. مگر این چند متر جاده چقدر هزینه دارد که درستش نمی‌کنند؟!؟
یکی دیگر از اهالی با بیان اینکه همه ماها طرفدار انقلاب و مطیع رهبرمان هستیم، گفت: تنها چیزی که ما داریم برق است. ما محرومیم از آب، گاز، جاده، بهداشت، مدرسه، حتی تلویزیون!! اینجا شبکه  تلویزیون وصل  نمی‌شود. این منطقه پتانسیل زیادی برای گردشگری و دامپروری دارد. می‌تواند برای دولت و مردم درآمدزا باشد. اما به حال خود رها شده و رسیدگی نمی‌شود. اگر امکانات رفاهی بدهند نه تنها مردم مهاجرت نمی‌کنند بلکه آنها که مهاجرت کردند هم برمی‌گردند.
یکی از اهالی افزود: امکانات زیادی نداریم، خدمات چندانی صورت نگرفته، اگر قبل از بارندگی ها نفت و سوخت به این منطقه برسد، شرایط بهتر خواهد بود. اگر نرسید؛ معلوم نیست از سرما و بی‌کسی چه به سرمان بیاید. اگر چهارتا دار و درخت خشک را هم ببریم منابع طبیعی قشون می‌کشد دنبالمان و شکایت پشت شکایت. وقتی امکانات گرمایشی نداریم باید هنوز برویم کوه هیزم بیاوریم. وقتی گاز نداریم مجبوریم هیزم جمع کنیم.
علی‌ اکبری‌تبار_ بخشدار مرکزی بویراحمد_ در پی بازدید از این روستاها گفت: تمام تلاشم را می‌کنم این وضعیت را به گوش مسوولان دیگر برسانم و حقوق مردم این روستاها را مطالبه و پیگیری کنیم.

کبنا در بازدید از روستاهای مرادآباد، جهادآباد و چشمه بلوطک گزارش می‌دهد

کبنا در بازدید از روستاهای مرادآباد، جهادآباد و چشمه بلوطک گزارش می‌دهد

کبنا در بازدید از روستاهای مرادآباد، جهادآباد و چشمه بلوطک گزارش می‌دهد


کد مطلب: 452784

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/452784/بازدید-کبنانیوز-روستاهای-مرادآباد-جهادآباد-چشمه-بلوطک-بویراحمد-این-گزارش-مسوولان-صدا-سیما-راهداری-آموزش-پرورش-استاندار-کهگیلویه-بخوانند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1