کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خبر داد؛

اهدای اعضای بیمار مرگ مغزی در استان کهگیلویه و بویراحمد

31 شهريور 1401 ساعت 7:31

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از هشتمین ایثار ماندگار در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.


سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از هشتمین ایثار ماندگار در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.
به گزارش کبنا، دکتر محمود شهامت در این رابطه بیان کرد: مرحوم میرزا فیض الله جهان‌بین ۴۷ ساله ساکن شهر یاسوج بدنبال سانحه تصادف در تاریخ 20 شهریور ماه سال جاری دچار ضربه مغزی شد، همکارانمان در مرکز فوریت های پزشکی به محض اطلاع با حضور در صحنه تصادف بلافاصله مرحوم را به بیمارستان شهید دکتر جلیل یاسوج منتقل و تحت مراقبت‌های درمانی قرار گرفت.
وی افزود: متاسفانه بر اثر شدت جراحات وارده، این بیمار دچار مرگ مغزی شد و این مسئله به تایید کمیته مرگ مغزی دانشگاه نیز رسید.
سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: با اعلام رضایت خانواده محترم و نوع‌دوست آن زنده‌یاد سحرگاه 30 شهریورماه نسبت به اهدای اعضای قابل پیوند وی اقدام شد.
شهامت در تکریم این اقدام خیرخواهانه و قابل ستایش اظهار داشت: این دومین ‌مورد اهدای عضو خانواده محترم مرحوم جهان‌بین می باشد.
سینا سعیدی، مسئول واحد فرآهم آوری اعضای پیوندی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز در این زمینه گفت: با استقرار تیم پیوند دانشگاه علوم پزشکی شیراز در اتاق عمل بیمارستان شهید دکتر جلیل و با همکاری تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، کبد و دو کلیه آن مرحوم برای پیوند به بیماران نیازمند به دریافت عضو برداشت و به مرکز فوق تخصصی پیون اعضاء ابوعلی سینای شیراز منتقل شد.


کد مطلب: 452692

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/452692/اهدای-اعضای-بیمار-مرگ-مغزی-استان-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1