تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۲۰
کد مطلب : ۴۵۲۶۰۵
واکنش‌ها به پیاده روی اربعین حسینی تا محل سد تنگ سرخ‌:

مرادی: مافیای آب می‌پرسند؛ چرا برای رفتن به تنگ سرخ و عزاداری اربعین مجوز نگرفتید؟

۱
۰
مرادی: مافیای آب می‌پرسند؛ چرا برای رفتن به تنگ سرخ و عزاداری اربعین مجوز نگرفتید؟
کبنا ؛روز شنبه 26 شهریورماه بود که همایش پیاده‌روی اربعین حسینی با حضور جمعی از اهالی شهرستان بویراحمد تا روستای تنگ سرخ برگزار شد و عزاداران در این همایش از خشک شدن رودخانه بشار در پی احداث سد تنگ سرخ سخن گفتند.
به گزارش کبنا نیوز، سید یوسف مرادی، فعال محیط زیست از فشار غارتگران آب بعد از سخنرانی اهالی تنگ سرخ در همایش اربعین حسینی پرده برداشت و نوشت: «مافیای آب می‌پرسد: (چرا برای رفتن به تنگ سرخ و عزاداری اربعین مجوز نگرفتید؟)» در طول تاریخ، بویراحمدی‌ها برای عبور از گردنه ماه‌پرویز و ورود به تنگ‌سرخ منتظر مجوز نمی‌نشستند. امروز بهانه مجوز می‌آورند، فردا از بویراحمد جدایش می‌کنند. کسی برای رفتن به خانه خودش دنبال مجوز نمی‌گردد.»
او در ادامه می‌گوید: طبق اسناد رسمی موجود (نسق زراعی و اسناد رسمی صادر شده توسط دستگاه‌های مربوطه) تمامی منطقه تنگ سرخ از ماه‌پرویز در غرب تنگ سرخ تا تنگ تیزاب در شرق و از چشمه پهن در جنوب تا انتهای تنگ خشک در شمال تنگ سرخ، ملک شخصی محسوب یا ملک مشاع و تماما متعلق به مردم تنگ سرخ است. و لذا طبق نص صریح قانون برای ورود به تنگ سرخ که ملک شخصی محسوب می‌شود و انجام هر اقدامی که موجب تغییر در این منطقه گردد، فقط اهالی تنگ سرخ حق صدور مجوز دارند. حرف مردم این است که بررسی شود چه کسانی بدون رعایت قانون و اخذ رضایت و کسب مجوز از صاحبان قانونی تنگ سرخ وارد این منطقه شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

بخش اول) واکنش تند یکی از منتقدان سد تنگ‌سرخ به اظهارات «یوسف مرادی»؛ آقای مرادی، ضروری‌ است به دلیل تناقض‌های فراوان و اظهار نظرهای سطحی از مردم عذرخواهی نمایید / انحراف اذهان با سطحی‌نگری مخرب‌تر است یا انحراف آب؟!

بخش دوم) مصلح: تنها راه تأمین امنیت آبی، ساخت سد است / 5 هزار میلیارد تومان حجم قرارداد پروژه‌های آبی استان / 101 میلیون متر مکعب آب از تنگ سرخ سهم استان است / تنگ سرخ آسیبی برای پارک ملی دنا ندارد / پیش‌بینی اتمام مطالعات آبریز تا پایان سال / مجموعه آب منطقه‌ای در اتاق شیشه‌ای و شفاف

بخش اول) مرادی: مسأله آب بویراحمد، حکمرانی نادرست آب است / سهم استان کهگیلویه و بویراحمد از 11 میلیارد متر مکعب آب، صفر است / من نه با احداث سد تنگ سرخ، بلکه با انتقال غیرکارشناسی آب آن مخالفم / آب شرب، شعار زیبای مافیای آب است
نام شما

آدرس ايميل شما

واقعیت
Iran, Islamic Republic of
آقای مرادی زمانی که خودش مسول بود چرا مطالبه گر نبود. ایشان پس از اینکه دولت ها تحویلش نگرفتند شد منتقد. ظاهرا ایشان در دولت جدید کاندیدای ریاست سازمان محیط زیست شده بودند. ریس یک مرکز تخصصی ملی یا حتی استانی به این صورت نمی‌تواند انتخاب شود. هیچوقت بدنه تخصصی یک سیستم کسی را که کامپیوتر خوانده به عنوان لیدر خود نخواهد پذیرفت و قطعا ارتباطات و لابی تا جایی جواب می‌دهد و بخشیش به تخصص فرد برمیگردد.. کل مطالب ایشان هم چیزهای طوطی وار و ناقص و دارای تناقضی است که میخواد مثلا یک دستی بزند که ببیند میگیرد یا نه. چه خوب است زمانی که در جایگاهی هستیم هم به همین صورت حرف بزنیم نه اینکه پست گیرمان نیامد دست به این کارها بزنیم. اوج فعالیت ایشان در خصوص شروع مباحث زیست محیطی را ببینید از چه زمانی شروع شده است .
45 روز وحشت‌آور همراه با قاچاقچیان انسان

45 روز وحشت‌آور همراه با قاچاقچیان انسان

مهاجرت نخبگان، يکي از مصائب کشوري به‌حساب مي‌آيد که امروزه با کمبود نيروي جوان و مولد ...
ماجرای پیچیده آدم‌ربایی وحشتناک در مشهد!

ماجرای پیچیده آدم‌ربایی وحشتناک در مشهد!

ساعت ۶ صبح روز گذشته فردی با پلیس ۱۱۰ تماس گرفت و از ماجرای آدم ربایی همراه با کتک کاری ...
آقازاده‌های پروازی!

آقازاده‌های پروازی!

جدیدترین ترکش موج در جریان انتقادات از فرزند مهاجرتی مسئولین بعد از تاکید رئیس‌جمهور ...
1