تاریخ انتشار
شنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۴۵
کد مطلب : ۴۵۲۵۳۶
همزمان با اربعین حسینی انجام گرفت

مراسم اربعین حسینی در روستای گندمکش چیتاب با حضور سردار حکمتیان

۲۲
۵
مراسم اربعین حسینی در روستای گندمکش چیتاب با حضور سردار حکمتیان
کبنا ؛مراسم عزاداری شب اربعین حسینی با دعوت از سردار حکمتیان فرماندهی تیپ مستقل ۴۸سپاه فتح استان و بیاد فرهنگی مداح اهل بیت مرحوم آیت الله مجید پور در روستای گندمکش برگزار شد.
به گزارش کبنا از چیتاب، مراسم عزاداری اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام و اصحاب با وفای‌ ایشان در زمین خاکی ورزشی روستای گندمکش با حضور مردم روستا و دعوت از سردار حکمتیان فرماندهی تیپ مستقل۴۸ سپاه فتح استان و حضور بخشدار کبگیان و جمعی از مدیران اداری بخش برگزار شد.
سردار حَسَنِ حکمتیان فرماندهی تیپ ۴۸ سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد، اربعین حسینی را نقطه اوج پیام‌رسانی عاشورا عنوان کرد و گفت: اربعین تجلی گاه تبیین نهضت حسینی در جهان است. وی با تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی در سخنانی اظهار کرد: واقعه کربلا در عاشورا آغاز و در اربعین به کمال رسید تا بشریت حقایق نهضت حسینی را درک کرده و ظلم مستکبِران افشا شود. وی افزود: پیام‌آوران عاشورا با پرچمداری حضرت امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س)، کاخ یزید را تبدیل به محل تبیین و معرفی حقانیت شیعه کرده و بصیرت افزایی و روشنگری را مهم‌ترین رسالت عاشقان حسینی معرفی کردند. سردار حکمتیان اربعین را محل تجلی تبیین نهضت حسینی عنوان کرد و گفت: قیام کربلا در اربعین تجلی یافت و چهره منفور یزیدیان بر همگان آشکار و مظلومیت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران وفادارانش بیان شد تا بشریت به ظلم ظالمان آگاهی یافته و همواره جانب حق و حقیقت را در پیش گیرند.
وی در خصوص اهمیت و قداست روز اربعین گفت: اربعین خط فکری جریان آزاد‌اندیش جهانی در مقابل خط خفقان استیلای امپراتوری رسانه‌هایی است که در پَـیِ نشان دادن وقایع به دلخواه خود بوده و همواره در صدد پوشاندن حقایق هستند.
حسن حکمتیان در پاسخ به شبهه ضرورت خصوص کمک فقرا به جای رفتن به پیاده روی اربعین، افزود: حرکت تمدن ساز اربعین عامل پیوند قلوب و تربیت انسان‌های متعهد بوده و همواره شاهد بودیم که افرادی که در پیاده روی اربعین شرکت می‌کنند در مواسات و همدلی پیش قدم بوده و نسبت به افرادی که برای تفریح به کشور‌های اروپایی سفر می‌کنند، در امور خیریه و کمک به مستمندان پیشقدم هستند.
فرماندهی تیپ ۴۸ سپاه فتح استان باتشکر از مردم روستای گندمکش در پاسداشت اربعین حسینی خطاب به حاضرین گفت: شما بزرگواران مردمی دانشمند، مُستَعِد، در زمره شهیدان خَـرّام و دانشگر هستید که در راه نهضت انقلاب در مکتب حسینی (هیهات من الذله) تکه تکه شدند و ذلت نپذیرفتند تا امروزه امثال ما‌ها در مسند مسئولیت خدمت به ملت بنشینیم و به خود بنازید و ببالید که چنین فرزندانی از این دیار داشتید.
این سخنران با اشاره به ارزش مقام امام حسین و مداحی در رسای آن امام همام افزود: وقتی عروج یک مداح فرهنگی، مانند مرحوم مشهدی آیت الله مجیدپور  که در روحیه دلسوزی تعلیم و تربیت تمام تلاشش را معطوف به تعلیم و تربیت فرزندان این دیار می‌کرد و در عزاداری‌ها با صدای دلنشین خود در مدح امام حسین (ع) طایفه چیتابی را اینچنین متأثر و اندوهگین می‌کند قطعاََ در مقام معرفت از ارزش ذیجودی وفرهیختگی بالایی برخوردار بوده که مردم این دیار با دیدن کلیپ‌های بجامانده و شنیدن مداحیش اینچنین متأثر می‌شوند.
سردار حکمتیان با اشاره به تفهیم مبانی از اربعین تا ظهور خطاب به حاضرین خاطرنشان کرد: شهادت امام حسین (ع) راه پیروزی قیام امام عصر بوده و حلقه اتصال زمان ظهور، لبیک‌گویی به زیارت اربعین است چرا که اربعین توقف گاه اصلی و تمرین برای بشریت در تمامی ادیان با هدف مقدمه‌سازی برای پیوند عاشورا و ظهور منجی عالم حضرت مهدی (عج) است.
این سخنران با اشاره به هجمه‌های متعدد رسانه‌های غربی خاصه در زمینه ترویج بدحجابی در حکومت اسلامی تمدن‌سازی بشری را مهم‌ترین بازخورد پیاده روی اربعین برشمرد و افزود: امروزه دشمن بنام آزادی مفرط و بکام بدحجابی دارد وارد عمل می‌شود و ما باید تمام ابعاد زندگانی خود را منطبق با پیام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) که همانا عمل به سنت نبوی و امر به معروف و نهی از منکر بود، قرار دهیم و رنگ و بوی حسینی را در زندگی خود و متعاقباً تعلیم و تربیت فرهنگ فرندانمان سوق دهیم تا خدائی ناکرده در دام بدحجابی و متعاقباً آبروریزی نیوفتند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: همه ما‌ها در هر مسند و مکتب و ردایی، اگر در مسیر نقشه‌های دشمن سست عنصر بوده و تسلیم شدیم بدانید خون امثال دانشگر و خرام‌ها را پایمال کردیم که علاوه بر خسران دنیوی در قیامت باید پاسخگوی شهدا باشیم.
لازم به ذکر است، سردار حکمتیان بعداز اتمام سخنرانی، مراسم سینه زنی و صرف شام بر سفره حسینی، به همراه بخشدار، روابط عمومی بخشداری و تعدادی از معتمدین به رسم ادب و احترام از خانواده‌های شهیدان والامقام نورمحمد خرام و شهید ولی الله دانشگر دیدن و با اهداء لوح و هدایا به رسم یاد بود از آنان تجلیل بعمل آورد. روستای گندمکش از توابع بخش کبگیان با بیش از۳۰ خانوار در ۱۵ کیلومتری شمال غربی شهر چیتاب مرکز بخش قرار دارد.

---------------------------------------
خبرنگار: اسماعیل رسام
نام شما

آدرس ايميل شما

گندمکش
Iran, Islamic Republic of
درود بر قلم زدنتان
جناب مهندس رسام عزیز و بزرگوار ماشالله
عادل نسب
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای رسام عزیز، خیلی خیلی ممنون که چنین زیبا و بدون خطا و بزرگنمائی قلم می زنید
دانشگر...
Iran, Islamic Republic of
درود بر مهندس رسام آچار فرانسه بخش خداحفظت کنه انسان خوش ذات و یکروء
م . دانشگر
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر جناب مهندس رسام خورزوی عزیز..ماشالله انصافاََباعث افتخارمونید خداحفظت کنه
سجاد
Iran, Islamic Republic of
جناب رسام متفکر و سخندان ممنون و سپاسگزاریم که کل طایفه چیتابی را بهیک چشم نگاه می کنید
یلدا..
Iran, Islamic Republic of
ماشالله به خورزوی کاردان و کاربلدم بهت افتخار می کنیم مرد همه کاره...
علی
Iran, Islamic Republic of
احسنت و تبارک الله به چنین هوش و ذکاوت در قلم فرسائی، مایه فخر و مباهات طایفه چیتابی هستیدجناب مهندس رسام بزرگوار
خرام...
Iran, Islamic Republic of
واقعاََ آدم با اصل نسب خودش معلومه، ماشالله جناب آقای رسام شجاع،یکروء و بی تعارف در عمل، حق کم کم کمت بخشدار بودن هست
مجیدپور
Iran, Islamic Republic of
ممنون ومتشکرم جناب آقای رسام عزیز،خداوند متعال به شما اجر مضاعف عطا فرماید وعلاوه بر روابط عمومی بخشداری، درانجام رسالت خبرنگاری که همانا نشر حقایق جامعه توسعه فرهنگ اسلام ناب محمدی و. بیش از پیش موفق باشید.
حجت
Iran, Islamic Republic of
درود بر جناب رسام سخندان، متخصص و متعهد
خداقوت
رفیعی
Iran, Islamic Republic of
ضمن تشکر از زحمات همه مردم بزرگوار گندمکش در برپائی اربعین حسینی، از حضور سبز جناب مهندس رسام روابط عمومی محترم بخشداری کبگیان نهایت تقدیر را داریم و بهت افتخار می کنیم.
ندا
Iran, Islamic Republic of
مهندس رسام عزیز، باعث افتخارمونی، ممنون از حضورت و سپاس از قلم زدن منصفانه ت.
ا.دانشگر
Iran, Islamic Republic of
جناب مهندس رسام عزیز، مرد همه کاره بخش و بخشداری کبگیان از زحمات و حضورگرمت ممنون و سپاسگزاریم، دعای شهدا بیمه عمرت و شفاعت شهدا جواز عبور از صراطت باد.خدا حفظتان کند.
فائزه
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای رسام از بابت خبر زدن منصفانه و شجاعانه تان ممنونم، خداوند پدر بزرگوارتان رابیامرزد که همچون شمایی را تربیت کرده است. موفق باشید
پیشان
Iran, Islamic Republic of
از زحمات مردانه جناب مهندس رسام نهایت تقدیر و تشکر را داریم. باعث افتخارمونید عموی عزیز.خداوند حافظ و نگهدارتان باشد.
م. دانشگر
Iran, Islamic Republic of
خورزوی باغیرت و متعصب جناب مهندس رسام ثابت شده اید، ممنونیم ازاظهار ارادت و لطفتان.بهت افتخار می کنیم
حکیمه
Iran, Islamic Republic of
درود بر مهندس رسام باغیرت و شجاع و یکرو، مایه افتخارمونید بلبل بخش کبگیان.
نرگس
Iran, Islamic Republic of
خورزو عزیزم مهندس رسام خداحفظت کنه، باغیرت و شجاع و متعصب. بهت افتخار می کنیم
سعید
Iran, Islamic Republic of
درود بر جناب مهندس محسنی فر بخشدار پرتلاش و مهندس رسام روابط عمومی قدرتمندشان
خداقوت خیلی زحمت کشیدید..
آشنود
Iran, Islamic Republic of
ممنون از همه بزرگواران عزیز در راس سردار عزیز حکمتیان انسان دلسوز و متعصب
و تشکر از بخشدار زحمتکش مهندس محسنی فر و جناب مهندس رسام روابط عمومی همیشه درصحنه و توانمند بخشداری کبگیان
خداوند خیرتان دهد.
پور رهنما
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر مردمان گندمکش
امیدوارم این رویه مستحکمتر ادامه داشته باشد
خسته نباشید به همه مسئولان حاظر خاصه سردار حکمتیان
و جوان توانمند و همیشه در صحنه طایفه ام چیتاب جناب رسام سخندان سخنور و کاربلد.
افراسیاب
Iran, Islamic Republic of
درود بر همه بزرگوارانیکه به هرنحوی کمک کردند تا این برنامه تهیه واجرا بشود. ممنونیم و سپاسگزار از همه مسئولان اداری نظامی خاصه خبرنگار روابط عمومی قدرتمند بخشداری کبگیان جناب استاد رسام
خسته نباشی عمو جان.
پایان کار ناطق در تشخیص مصلحت نظام

پایان کار ناطق در تشخیص مصلحت نظام

اعضای دوره نهم مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب شدند. در حکمی که عصر امروز رهبر انقلاب برای ...
حجاب به همان ستاد امر به معروف واگذار شود

حجاب به همان ستاد امر به معروف واگذار شود

یک جامعه‌شناس: فراجا به‌صراحت سهم ناجا در گشت ارشاد را به مردم توضیح دهد، و وجه تحمیلی ...
واکاویِ یک شبهه در مورد عضویت ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای

واکاویِ یک شبهه در مورد عضویت ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای

«نخبگان سیاسی در ایران باید ذهنیت خود را در رابطه با منطقه آسیای مرکزی تا حد زیادی تغییر ...
1