کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می دهد؛

گوسفندچرانی در بلوار ابوذر شهر یاسوج + فیلم

19 شهريور 1401 ساعت 16:17

التقاط مناطق شهری و روستایی گاها ما را با صحنه هایی مواجه می کند که انتظار دیدن آن را نداریم.


التقاط مناطق شهری و روستایی و افزایش حاشیه های شهر، گاها ما را با صحنه هایی مواجه می کند که انتظار دیدن آن را نداریم.
به گزارش کبنا، بلوارسبز ابوذر شهر یاسوج امروز میزبان گوسفندانی بود که برای چرا به این قسمت از شهر مراجعه کرده بودند، ویدئوی کوتاه که شهروندان تهیه و ارسال کرده اند را ببینید.
 
استان کهگیلویه و بویراحمد ریشه عشایری و روستایی دارد و تا سال های گذشته بخش اعظمی از جمعیت این استان را روستاها تشکیل می دادند، اما متاسفانه امروزه به دلیل سختی های زندگی روستایی و عشایری، مردم روستا مجبورند گوسفندان خود را بفروشند و به حواشی شهرها مهاجرت کنند.
مردم این استان حتی در شهرها هم علاقه بسیاری به پرورش و نگهداری حیوانات محلی دارند، این کار برای شهرنشینان هم جنبه تفریحی دارد و هم بخشی از معیشتشان از این راه تأمین می شود. شاید بارها مشاهده کرده ایم که همسایه هایمان بز و گوسفند یا مرغ و طیور خود را در فضاهای سبز کوچه و خیابان رها کرده تا چرا کنند.
همه اینها نشان از علاقه مردم به این شیوه زندگی دارد، اما شاهد هستیم هر روزه روستاها تبدیل به بخش می شوند و بخش ها تبدیل به شهر می شوند و مسئولان این تغییرات را متأسفانه جزو افتخارات خود محسوب می کنند، در حالی که لزوما ما نیازی به بخش های بیشتر و شهرهای بیشتر و افزایش زیرساخت های اداری نداریم.
اما این را باید بدانیم که زندگی شهری هم ملزوماتی دارد و حضور حیوانات اهلی و طیور در شهر تناسبی با هم ندارند، علاوه بر آلوده کردن محیط زندگی، برای اطرافیانمان ایجاد آزار و مزاحمت می کند.


کد مطلب: 452321

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/452321/گوسفندچرانی-بلوار-ابوذر-شهر-یاسوج-فیلم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1