تاریخ انتشار
جمعه ۱۸ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۱۹
کد مطلب : ۴۵۲۳۰۴
کبنا گزارش می‌دهد

خطبه‌های نماز جمعه در شهرهای کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد؛ اربعین رسانه بین‌المللی شیعیان

۰
خطبه‌های نماز جمعه در شهرهای کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد؛ اربعین رسانه بین‌المللی شیعیان
کبنا ؛ خطبه‌های نماز جمعه در شهرهای مختلف کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد. در یاسوج به امام آیت الله حسینی، دیشموک به امامت حجت الاسلام راوند و در سوق به امامت حجت الاسلام مهدی کیانی اصل برگزار شد.
عامل از هم پاشیدن خانواده‌ها از نگاه امام جمعه دیشموک

حجت الاسلام علی اکبر راوند امام جمعه دیشموک در خطبه‌های سیاسی عبادی نماز جمعه این هفته به گسترش فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی اشاره و اظهار کرد: باید تقوا در این فضا هم گسترش داده شود.
وی افزود: به خانواده‌ها آموزش داده شود که در فضای مجازی جامعه باید تقوا باشد.
راوند تصریح کرد: گسترش دروغ، بی‌اخلاقی‌، شایعه‌پراکنی، بی‌بندباری و ارتباطات وسیع و دوستی‌های نامتعارف، از هم‌پاشیدن خانواده‌ها و گوشه‌گیری از جمله آسیب‌ها‌ی استفاده نامطلوب و منفی از فضای مجازی است.
امام جمعه دیشموک تأکید کرد: خانواده‌ها و والدین در بحث استفاده از فضای مجازی و اینترنت و گوشی تلفن همراه حساس باشند و توجه داشته باشند که بی‌تقوایی در فضایی مجازی نباشد.

راوند خطیب نماز جمعه دیشموک، در ادامه به فرمایشات رهبری در دیدار با شرکت‌کنندگان اجلاس مجمع جهانی اهل بیت اشاره و بیان کرد: نکات مهمی از جمله اینکه نظام جمهوری اسلامی یک واقعیتی است که در روی کره زمین وجود دارد در این دیدار بیان شده است.
امام جمعه دیشموک بیان کرد: در فرمایشات رهبری آمده است که نظام اسلامی تاب‌آور در مقابل دشمنی‌ها و حملات بوده و توانست‌ایستادگی و مقابله کند و قوی شود و امروز جمهوری اسلامی کشور چهل سال قبل نیست و به یک حقیقت واقعی و مهم تبدیل شده است.
رواند اضافه کرد: دشمنان از مقاومت و تاب‌آوری و تحمل ملت ایران از این جهت که تهدید و تحریم علیه همه امورات این نظام مقدس اسلامی کردند ولی در مقابل اراده ملت ایران ناتوان ماندند و هرگز نتوانستند بر اراده ملت ایران تسلط پیدا کند و کاری انجام دهند، عصبانی هستند.
امام جمعه دیشموک به شهادت سردار دل‌ها اشاره کرد و گفت: یاد و تفکر و‌اندیشه سردار شهید سلیمانی محبوب و در دل‌ها و قلوب تمام مردم روز به روز بیشتر می‌شود.
رواند تصریح کرد: در این همه مدت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران موفق بوده و در مقابل دشمن‌ایستادگی و مقاومت کرده است و هدایت بصیرانه و هوشمندانه مقام معظم رهبری برگرفته از بصیرت الهی و کیاست باور عمیق به مردم واقعاً بی‌نظیر بوده است.
امام جمعه دیشموک به پیشرفت و موفقیت‌های نیروی دریای اشاره و خاطرنشان کرد: نیروی دریایی سپاه و پیشتازی ایران در این مسیر در سال‌های گذشته از این حیث که دشمن می‌گفت ما تحریم کردیم و چطور این‌ها پیشرفت کردند، همه را متحیر و متعجب کرده است.
رواند بیان کرد: با تحریم‌های فشرده نه تنها مانع نشدند بلکه ایران اسلامی نشان داد در تحریم متوقف نمی‌شود بلکه پیشرفت زیادی خواهد کرد.
امام جمعه دیشموک تولید شناور‌های جدید سپاه را قابل تحسین دانست و گفت: دستیابی به شناور‌ها و موشک‌های بومی قدرت رزم نیروی دریای کشور را افزایش داد و خدا را بابت توانایی دانشمندان عزیز کشورمان شاکر هستیم.
راوند، به اهمیت بحث امنیت غذایی اشاره کرد و گفت: باید به این مسأله توجه شود؛ تنها راه نجات استفاده از فناوری‌های دانش بنیان است.
وی افزود: از ۷۲۴۵ شرکت دانش بنیان؛ فعالیت صرفاً ۴ درصد از این شرکت‌ها در بحث امنیت غذایی است که بسیار کم است و دولت سیزدهم در این راستا باید گام مهمی بردارد.
روایت دردناک
امام جمعه یاسوج از ترور‌های کور منافقین

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه شهر یاسوج با اشاره به حوادث دهه شصت و ترور‌های کور که توسط منافقین صورت گرفت یادآور شد: آن‌ها هر کسی را از دم تیغ می‌گذراندند افرادی را که هم قیافه با اهداف آن‌ها بود نیز ترور می‌کردند و چه جنایت‌هایی که انجام ندادند آن‌ها مثل داعش به هیچکس رحم نمی‌کردند با بمب آتش‌زا به اتوبوس‌ها حمله می‌کردند و پیر و جوان زن و مرد و کودک و همه را در آتش خشم خود می‌سوزاندند.
امام جمعه شهر یاسوج با بیان اینکه جنایات هولناک منافقین عاری از هرگونه انسانیت بود گفت: در همان دهه ۶۰ میوه فروش و تره‌بار فروش را نیز به دلیل اینکه عکس امام را در مغازه خود نصب کرده بود به شهادت می‌رساند آن‌ها به مردم بر سر سفره‌های افطار هم رحم نمی‌کردند و افراد را جلوی خانواده و زن و فرزند روی سفره افطاری به شهادت می‌رساندند.
امام جمعه شهر یاسوج با بیان روایاتی دیگر از جنایات منافقین در دهه ۶۰ گفت: نزدیک به هزار نفر کارگر از کارگر ساختمانی گرفته تا بقال را به شهادت رساندند ۱۱۰ زن توسط این باند جنایتکار و تبهکار به شهادت رسید اما آمریکا و انگلیس همچنان آن‌ها را حمایت کرده و محبوب این دو کشور استکباری بودند.
حسینی با اشاره به اینکه منافقین در هشت سال دفاع مقدس پیاده‌نظام صدام بودند و با همراهی عناصر رژیم پهلوی به کمک رژیم بعثی شتافته بودند گفت: مردم ایران هیچگاه جنایات منافقین را از یاد نخواهند برد.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اربعین حسینی به تعداد بسیار زیاد زائران امام حسین اشاره و یادآور شد: امام حسن عسکری می‌فرماید علامت شیعه ۵ علامت است که یکی از آن‌ها حضور در اربعین به شمار می‌رود.
امام جمعه یاسوج با اشاره به اینکه برای سفر اربعین قیامتی به پا شده و به همین خاطر مرز‌ها را بسته‌اند گفت: این شور و عشق جریان الهی است و دست خود انسان‌ها نیست این همه جمعیت با این وضعیت گرمای ۵۰ درجه و گرسنگی و تشنگی و همچنین کمبود‌ها در مرز‌ها به عشق امام حسین است.
وی گفت: وضعیت خدمات آنجا ضعیف است و مردم باید به دستورات مسئولان در خصوص حرکت به سوی مرز‌ها توجه داشته باشند.
حسینی با بیان اینکه از جمعیت حاضر در نماز جمعه معلوم می‌شود که تعداد بسیار زیادی از نمازگزاران عازم سفر اربعین شده‌اند گفت: جا ماندگان می‌توانند زیارت ازبعین خوانده و برنامه‌های خاص اربعین داشته باشند.
اربعین رسانه بین‌المللی شیعیان است

امام جمعه سوق گفت: اربعین یکی از برکات نهضت اسلامی و رسانه بین‌المللی شیعیان است.
حجت الاسلام مهدی کیانی اصل امام جمعه سوق با دعوت همگان به رعایت تقوی الهی عنوان کرد: اربعین اسم رمز دوام و بقای حماسه حسینی و از برترین جلوه‌های تقوای الهی تعظیم شعائر الله و برترین شعائر الله الهی شعائر حسینی است که در ماه محرم اوج تعظیم شعائر در تاسوعا و عاشورا بود و اکنون که در ماه صفر است فصل دوم این رسالت الهی با محوریت اربعین حسینی است مشایه الاربعین یک طراحی الهی است.
امام جمعه سوق تصریح کرد: تعریف فرهنگ زیارت ویژه زیارت امام حسین و نشانه‌گذاری به عنوان علامت مؤمن در زیارت اربعین و ارائه روش ویژه‌ای برای این زیارت در واقع طراحی الهی است که در امتداد حضرت زینب و امام سجاد و اهل بیت عصمت و طهارت به زیارت اربعین رفتند و جابر بن عبدالله انصاری که در اربعین و به شرف زیارت نائل
شدند امروز شاهد میعاد حهانی شیعه به عنوان اربعین هستیم.
وی افزود: مشایه الاربعین یکی از برکات نهضت بزرگ اسلام زمانه ما و انقلاب اسلامی ایران ما می‌تواند محسوب می‌شود که آن حرکت عراقی که در خاک عراق به عنوان اربعین شناخته می‌شد به حرکت جهانی و یک اتفاق بسیار بزرگ تبدیل شد و به نقطه رسید که الان ۲۵ میلیون نفر در این اجتماع با شکوه حضور پیدا کردند و این بزرگترین اجتماع دینی در جهان است این خصوصیات و با این کیفیت هیچ نظیر و شبیه برای آن بشریت نمی‌شناسد.
کیانی اصل یادآور شد: یک حرکت جمعی به سوی امام و حجت الهی اربعین نسبتی وثیق با موضوع مهدویت و ماجرای نهضت جهانی اسلام و تأسیس تمدن اسلامی و توحیدی الهی دارد حرکتی به سوی حجت خدا، به سوی امام حسین زمان، حرکت به سوی اسلام ناب، اسلام حماسه، اسلام مقاومت، اسلام عقلانیت، اسلام ولایت، اسلام اخلاق و عرفان، اسلام عدالت و معنویت، اسلام فتوت است.
کیانی اصل خاطرنشان کرد: رسانه بین‌المللی منحصربه‌فرد برای جهانی‌سازی حماسه حسینی است که این نقش رسانه جهانی را برای معرفی اباعبدالله و قیام حسینی ایفا می‌کند علیرغم بایکوت‌ای که از طرف امپراتوری رسانه‌ای استکبار جهانی صورت گرفته و رسانه‌های زیادی را مامور کردند این حرکت را خنثی کنند ولی به لطف خدای متعال این حرکت به صورت طبیعی در سرتاسر جهان ماجرای امام حسین را معرفی می‌کند.
وی ۱۷ شهریور را جمعه سیاه برگی از تاریخ تلخ در تقویم ایران دانست و گفت: البته نقطه عطفی برای تغییر حکومت شاهنشاهی به حساب می‌آمد ۱۷ شهریور موقفی مهم در جهاد تبیین جهادی که رهبر معظم انقلاب فرمود یک فریضه قطعی به یک فریضه فوری است و هر کس که می‌تواند باید اقدام کند اما چه چیزی در مقطع باید تبیین شود، باید بگوییم که نقاط تمرکز تبلیغات دشمن عمدتاً بر روی ۵ محور است و ناکارآمد نشان دادن نظام و تصویرسازی غلط از وضعیت کشور، پنهان کردن موفقیت‌ها و سیاه نمایی و بزرگ نمودن کمبود‌ها و کاستی‌ها است.
امام جمعه سوق با بیان اینکه ارائه آدرس اشتباه در بازشناسی ریشه مشکلات و موانع پیشرفت کشور چهار ارائه آدرس اشتباه در شناخت ظرفیت‌ها و فرصت‌هایی که می‌توانیم با استفاده از آن‌ها آینده روشنی را بسازیم تأکید کرد: پنج تلاش دشمن در جهت اینکه خود را غیرقابل شکست جلوه دهد و شناخت دقیق ابعاد ۱۷شهریور برای نسل جوان این امکان را فراهم می‌سازد تا با تبلیغات دروغین سلطنت‌طلبان درباره ماهیت رژیم شاه اشنا شوند سلطنت‌طلبان تلاش می‌کنند شاه و حاکمیت را فردی صلح طلب، آزادیخواه و مخالف با مفاسد معرفی کنند اما با روشن شدن ابعاد ۱۷ شهریور جمعه سیاه که منجر به قتل عام شدن مردم در میدان ژاله تهران شد ماهیت ضد مردمی رژیم شاه و فریبکاری آنان را اثبات می‌رساند.
رواند در پایان به رویداد بزرگ اربعین در دنیا اشاره کرد و گفت: این رویداد بزرگ توسط بسیاری از مردم دنیا دنبال می‌شود ولی رسانه‌های غربی تلاش دارند بگویند این رویداد فقط توسط شیعیان دنبال می‌شود، باوجود اینکه کشور‌های زیادی از دنیا در این رویداد شرکت می‌کنند ولی رسانه‌های غربی سانسور می‌کنند که مردم دنیا نبینند و می‌خواهند واژه اربعین را کم جلوه دهند که با حضور میلیونی مردم زائر از سراسر دنیا در اربعین، دشمنان قسم خورده اسلام موفق نمی‌‎شود نقشه‌های خود را عملی کنند.
خطیب نماز جمعه دیشموک متذکر شد: از خدمات دولت در مدت اخیر دولت سیزده‌هم تقدیر می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

اعترافات ملکه انگلیس؛ پسر به مادر وفادار می ماند؟

اعترافات ملکه انگلیس؛ پسر به مادر وفادار می ماند؟

عصر الیزابت به پایان رسیده؛ یکی از چهره های با نفوذ سلطنت بریتانیا که میراث عصر کلاسیک ...
«صیانت» درجاده فرعی

«صیانت» درجاده فرعی

روز گذشته خبری منتشر شد مبنی بر اینکه شورای عالی فضای مجازی به ریاست رئیس جمهوری بخشی ...
روایت «هزار درد بی درمان»

روایت «هزار درد بی درمان»

دولت حسن روحاني با نقاط قوت و ضعفي که داشت پايان يافت؛ اما پرسش‌هايي از اتفاقات، تصميمات ...
1