تاریخ انتشار
سه شنبه ۸ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۴۸
کد مطلب : ۴۵۱۹۵۹
گفت‌وگوی کبنانیوز با حسنعلی عزت‌خواه مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد به‌مناسبت هفته دولت؛

عزتخواه: دولتمردان شهید رجایی و باهنر را الگوی خود قرار دهند / معلم باید سیاسی‌باشد نه سیاست‌باز / والدین هیچگونه نگرانی نسبت به مدارس نداشته باشند / استقرار دبیرخانه قرآن و معارف اسلامی برای اولین بار در کهگیلویه و بویراحمد

۲۱
۵
عزتخواه: دولتمردان شهید رجایی و باهنر را الگوی خود قرار دهند / معلم باید سیاسی‌باشد نه سیاست‌باز / والدین هیچگونه نگرانی نسبت به مدارس نداشته باشند / استقرار دبیرخانه قرآن و معارف اسلامی برای اولین بار در کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت هفته دولت با حضور در دفتر کبنا نیوز به ارائه گزارش عملکرد این اداره‌کل پرداخت.
به گزارش کبنا، حسنعلی عزتخواه مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، ضمن تبریک هفته دولت گفت: شهیدان رجایی و باهنر دو دولتمرد صدیق انقلاب بودند که دولتمردان ما امروز باید آنها را راهنمای خود قرار دهند. اولین ویژگی این دو دولتمرد، برخورد متواضعانه آنها بود. مسئولین نظام باید خود را اهل تواضع بدانند و خود را جدا از مردم نبینند. مسئولین باید مثل مردم، در کنار مردم و با مردم زندگی کنند.
عزتخواه گفت: دومین ویژگی آنها صداقت بود. اگر مردم احساس کنند مسئولین صداقت ندارند، دچار یأس و دلسردی می‌شوند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: ویژگی بعدی این عزیزان این بود که وقت خود را صرف مردم می‌کردند و حضور میدانی داشتند.
وی اضافه کرد: طول مدت ریاست جمهوری شهید رجایی دو ماه نبوده است اما آنچنان بر جان‌ها و قلب مردم اثر گذاشته که حتی نسلی که او را ندیده و تنها خاطرات او را از طریق نوشته‌ها و سخنرانیِ دیگران شنیده، او را الگوی خود قرار داده است. بنابراین ما باید با عمل به سیره و الگوی آنها رفتار کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه پروژه‌های آموزش و پرورش بیشتر با حوزه نوسازی است، افزود: ما جدا از نوسازی، پروژه‌های فضاهای ورزشی درون‌مدرسه‌ای تحت عنوان طرح شهید سلیمانی داشتیم که از این طرح‌ها، حدود 40 طرح چمن مصنوعی بوده که 6 یا 7 طرحِ آن، آماده بهره‌برداری و مابقی در حال زیرسازی هستند. علاوه بر این، 8 سالن ورزشی سرپوشیده نیز هست که هنوز اجرایی نشده‌اند. 5 زمین ساحلی نیز وجود دارد که در حال کار است.
وی اظهار داشت: این طرح‌ها باید به شیوه مشارکتی انجام می‌شد. بعضی از دستگاه‌ها در این زمینه خوب عمل کردند. قریب به 24 مورد از آن‌ها آماده است و مابقی را امیدواریم تا زمان هفته تربیت بدنی آماده کنیم.
عزتخواه در ادامه به مسأله کمبود نیمکت در مدارس اشاره کرد و گفت: بعد از حضوری شدن مدارس در 14 فروردین سال جاری وقتی که به چند مدرسه سرکشی کردیم، دیدیم برخی از دانش‌آموزان بلند شده‌اند. ما حدس زدیم به احترام ما بلند شده‌اند. بعد از آنکه گفتیم بفرمائید، دیدیم که به خاطر نبود صندلی سر پا ایستاده‌اند. بلافاصله بررسی کردیم و متوجه شدیم بیش از 2 هزار صندلی کم داریم. بعد از آن، جلسه‌ای با جامعه خیرین استان در تهران داشتیم. دوستان پای کار آمدند و قریب به 3 هزار صندلی مهیا شد. تا الأن نیز حدود 1500 صندلی واصل شده است. امیدواریم که با توجه به خریدی که نوسازی و اداره‌کل داشته است، در ابتدای مهرماه دیگر چنین مشکلی نداشته باشیم.
وی در ادامه اظهار داشت: در سیسخت نیز به خاطر زلزله مشکلاتی داریم. امیدواریم قول‌هایی که بعضی از استان‌ها در این زمینه به ما دادند به نتیجه برسند.
وی با اشاره به رتبه‌های کنکور امسال گفت: در کنکور 1401، بیش از 300 رتبه کشوری داشته‌ایم. برای اولین بار این اتفاق میمون در استان رخ می دهد که نفر اول کنکور تجربی کشور و نفر اول ریاضی منطقه سه از استان ما است.
عزتخواه گفت: در اداره استثنایی ما، دخترانِ با نیازهای ویژه توانستند در مسابقات آمادگی جسمانی، مقام اول کشور را کسب کنند. در بحث انفرادی نیز این دختران توانستند دو مدال طلا و یک مدال نقره کسب کنند.
وی گفت: در نهج البلاغه، قرآن، نماز و انشای نماز نیز توفیقات بسیار خوبی داشته‌ایم.
عزتخواه عنوان کرد: قطار آموزش و پرورش باید با سرعت بیشتری حرکت کند. موانع کوچک نمی‌توانند این قطار را از حرکت بازدارند؛ من اعتقاد دارم اگر جایی هم نیاز به تعمیر باشد، نباید قطار را متوقف کنیم و باید در حال حرکت، قطار را تعمیر کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهمیت برنامه‌محوری در مدیریت گفت: هر مدیری بدون برنامه حرکت کند، حتماً محکوم به شکست است. بنابراین ما در آموزش و پرورش استان، برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت تعریف کرده‌ایم.
وی در ادامه به مجازی شدن آموزش در دوره شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: در این دو سال کرونا، دانش‌آموزان از آموزش فاصله زیادی گرفتند. آموزش مجازی با وجود اینکه مزایای بسیاری دارد، اما یکی از مهمترین چالش‎های آن، الگو نگرفتن دانش‌آموز از رفتار معلم است. رفتار معلم حتی از نحوه تدریس او مهمتر است. اما در این دو سال کرونا، دانش‌آموزان از دیدن رفتار معلم و ارتباط با او محروم بودند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به مشکلات و چالش‌های آموزش و پرورش گفت: مهمترین چالش، اقتصادی است. فضاهای آموزشی هم از چالش‌های ماست. اول مهر ماه باید فضا شاداب و بانشاط باشد، اما متأسفانه مخصوصاً در شهرستان بویراحمد ما از این فضاها محروم هستیم. ولی خوشبختانه روند را به شیوه‌ای می‌بینیم که چنانچه این چالش‌ها وجود داشته باشند، در برابر اراده معلم ما توانایی عرض اندام ندارند.  
عزتخواه عنوان کرد: واژه معلم یک واژه بسیار مقدس است و هر شخصی در این وادی قدم برمی‌دارد باید به این خودشناسی برسد که من یک معلم هستم و می‌خواهم آگاه‌سازی انجام دهم.
وی ادامه داد: معلم باید سیاسی باشد؛ سیاست به معنای اداره کردن است. ولی در مقابل، معلم نباید سیاست‌باز باشد.
عزتخواه با اشاره به موضوع عدالت آموزشی گفت: عدالت آموزشی دو بعد دارد؛ عدالت کمی و کیفی. در عدالت کمی این بحث مطرح است که هیچ دانش‌آوزی در استان نباید از تحصیل باز بماند. عدالت کمی می‌گوید همه جا باید از معلم برخوردار باشد. اما عدالت کیفی می‌گوید همه جا باید معلم تربیت‌یافته و آگاه وجود داشته باشد.  
عزتخواه با بیان اینکه معلمان ما فرهیخته و آگاه هستند، عنوان کرد: در بحث تجمعات معلمان نیز دیدیم وقتی معلمان رد پای اجانب را دیدند، تجمعات را رها کرده و به خانه‌هایشان رفتند.
معمولاً برخی از والدین دانش‌آموزان نگرانی‌هایی در مورد وضعیت معلمان و مدارس دارند. عزتخواه در این زمینه گفت: والدین خیالشان کاملاً راحت باشد. در تمام مدارس، شماره تلفن‌های ارزیابی و حراست ما نصب است. وقتی والدین، مشکلی را در مدرسه مشاهده کردند می‌توانند از طریق این شماره‌ها، آموزش و پرورش را مطلع کنند.
وی با اشاره به نگاه یکسانی که آموزش و پرورش به همه مدارس دارد، گفت: مدارس دوردست با آن مدرسه‌ای که فرزند من در آن تحصیل می‌کند هیچ تفاوتی برای من نداشته و نخواهد داشت.
وی در پایان عنوان کرد: امسال برای اولین بار در استان کهگیلویه و بویراحمد دبیرخانه قرآن و معارف اسلامی، دایر خواهد شد. این دبیرخانه باید بتواند تولید فکر برای کل کشور انجام دهد. از همین الأن نیز باید فضای قرآنی بر استان حاکم شود. در همین خصوص، انتظار می‌رود همه نهادهای فرهنگی همکاری کنند تا این دبیرخانه بتواند رسالت خود را به نحو احسن انجام دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما

لوداب
Romania
برادر فقط شعار نده چون عملی نمی بینیم. .چرافقط ازدوستان خود استفاده می کنید..چرانخبگان رانابودمیکنی..
Iran, Islamic Republic of
آدم خوبیی و پاک ولی ودرد ای گپ نیخردی…
Iran, Islamic Republic of
. ان جوانانی که رفتند و شهید شدند تا شما ها به نام انقلابی که حاصل ان خونهای پاک است خود را انقلابی و اینچنین بکنید
حقگو
Iran, Islamic Republic of
جناب عزت خواه همه میدانیم انسان پاک دستی هستی
ولی هیچ کدام از ویژگیهای مدیرکلی را ندارید
محسن
Iran, Islamic Republic of
روشن فکر لابد همون سبحانی را میگذاشت مدیر کل
Iran, Islamic Republic of
اگر بتواند همین دو واژه را بصورت عملی به ما نشان دهد همه چیز خوب می شود!!!!

معلم باید سیاسی باشد نه سیاست باز!!!!

آدم خوب یه نفر رو معرفی کن که برای غیر منافع قومی و شخصی و حزبی وارد سیاست شده است.
آن وقت من حرف شما را می پذیرم.
اول نیم نگاهی به زندگی و عملکرد خودتان بیندازید ببنید سیاست باز هستید یا سیاسی؟
Iran, Islamic Republic of
بیت المال را املاک آموزش و پرورش را برای چهار روز بقای خودش به تاراج می دهد
رضا
Iran, Islamic Republic of
فعلا که خودش از همه سیاسیت
اگاه
Iran, Islamic Republic of
اگرسیاست باز نیستی چرا تغییرات کلی انجام دادی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
اگه نه همین سیاسی بازی بی
ابدا مدیر یه منطقه ای هم بهت می رسید
ساعد
Iran, Islamic Republic of
من متوجه نظراتی که پیرامون اموزش و پرورش زده میشه نمیشم.
اقایان در مورد اظهار نظراتتان مسول اید، وای بر استان ما که همش دنبال تخریب هستیم و بد گویی، همینا ها مانع پیشرفت هست.
مدیرکل اموزش و پرورش، انسان شریف و متعهد و مسولی است.
بنگرو
Iran, Islamic Republic of
به امید روزی که در عمل به قرآن و معارف و فرهنگ اسلامی پایبند باشیم...
آفتاب
Iran, Islamic Republic of
ببخشید یه سوال شهید رجایی نخست وزیر بود یا رییس جمهور ؟

آ.و.پ رو کلا سیاست باز کردی....مگه نه....
بابا -نیدر
Iran, Islamic Republic of
چرا از نماینده تشکر نکرد .،؟
Iran, Islamic Republic of
اصل سیاست زده خود شمایی اید م انصاف داشته باش
Iran, Islamic Republic of
عزیزی فرمود مدیر کل انسان شریفی است ما هم عرض می کنیم شریف است و ما هم به شخصیت فردی و ذاتی ایشان کار نداریم انتقاد ما از عدم توانمندی ایشان در پست مدیرکلی است انتقاد از سیاست زدگی است
Iran, Islamic Republic of
اقای مدیر کل
چرا سازمان بازرسی نماد ببینه مدیران مدارس استان اکثرا تو ازمون مدیریت شرکت نکرده ان و فقط با سیاست بازی شما انتخاب شده ان .
علی
Iran, Islamic Republic of
دولت ها هیچ تفاوتی باهم ندارن فقط اسمشون ازاصلاح طلب به اصول گرا وتادیروز تقسیم بندی طایفه تیرتاجی بود امروز هم طایفه تامرادی
Iran, Islamic Republic of
آقای عزتخوا شما به عنوان مدیر کل صاحب مال و املاک آموزش و پرورش نیستی ...
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
انصافا ضعیف ترین مدیرکل استان تا کنون شمایید
United States
چند سالی خارج از استان ک ب خدمت میکردم
لذت معلمی‌ رو چشبدم.
بنا به دلایلی مجبور به انتقالی شدم به‌ این استان .
حالم از معلم بودن .مدرسه .درس بهم میخوره ..
بحث همه چی هست تو این آموزش و پرورش،فقط بحث آموزش نیست .
تو شهر های بزرگ اگر مردم رای نمیدن با عزت زندگی میکنن،انتخابات تو این استان شده مزدوری،خیانت،زیزاب زنی ، چه کارا که نمیکنند برا ی پست.اونم مدیران اجاره ای که هیچ اختیاری از خودشون ندارن و باید ببیند فلان نماینده چی میخواد ،کی رو نمیخواد ،اونم نمابندگانی که وظیفه خودشون رو نمبدونن باید مثلا اگر من بهش رای دادم به نماینده دستور بدم فلانی رو که فامیل منه فلان پست بهش بده.
اموزش و پرورش شده محل زد و بند سیاست و سیاسی کاری.
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
1