تاریخ انتشار
دوشنبه ۷ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۰۵
کد مطلب : ۴۵۱۹۳۱
کبنا گزارش می دهد؛

مطالبه مردم چرام در حضور وزیر: دولت سیزدهم حقوق مردم شهرستان چرام را نداده است

۲
۰
مطالبه مردم چرام در حضور وزیر: دولت سیزدهم حقوق مردم شهرستان چرام را نداده است
کبنا ؛امروز احمد وحیدی در ادامه سفر خود به کهگیلویه و بویراحمد به چرام رفت، که با انتقاد مردم چرام در خصوص عدم توجه به مطالبات آنان برای احداث سد آبریز مواجه شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، جمعی از مردم شهرستان چُرام استان کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از عملکرد دولت سیزدهم در صدور مجوز سد آبریز حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ، از نامناسب شدن وضعیت اقتصادی و اجتماعی خود در این ارتباط به وزیر کشور خبردادند.
"سردار احمد وحیدی" که به همراه استاندار کهگیلویه و بویراحمد، معاونین استاندار و سیدمحمد موحد نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس یازدهم شورای اسلامی برای افتتاح مدرسه‌ای به شهر چُرام مرکزشهرستان چرام در ششمین روز از هفته دولت سفر کرده‌اند در جمع مردم این شهرستان که نسبت به صادر نشدن مجوز‌های سد آبریز کهگیلویه بزرگ اعتراض داشتند، حاضر شدند.
یکی از معترضین به وحیدی وزیر کشور گفت: آقای وزیر، ما در اینجا نیازی به احداث مدرسه نداریم چرا که الان در این شهرستان برخی از مدارس را به ادارات دیگر مانند نیروی انتظامی و فرمانداری واگذار کرده‌اند.
او با تأکید بر اینکه بفکر خرید زمین برای نیروی انتظامی و فرمانداری باشید تا خودشان، در زمین‌های خودشان ساخت و ساز کنند نه اینکه مدارس را تبدیل به پاسگاه کنند، اظهار داشت: دولت سیزدهم مطالبات و حقوق مردم شهرستان چرام را با صادر نکردن مجوز‌های سد آبریز نداده است.
مُعترضین از وزیر کشور خواستند دولت سیزدهم مجوز‌های سد آبریز کهگیلویه بزرگ را صادر کند.
آقایان، گاومیشان شادگان خوزستان را بر مردم ترجیح داده‌اند
نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی هم به وزیر کشور گفت: در وزارت کشور، در مجلس، در جا‌های مختلف و حتی در هلی کوپتر امروز به شما گفتم که آقایان، گاومیشان شادگان خوزستان را بر مردم ترجیح داده‌اند.
سیدمحمد موحد در اعتراض به صادر نشدن مجوز‌های سد آبریز کهگیلویه بزرگ از سوی دولت سیزدهم، اظهارداشت: والله قسم که صادر نشدن مجوز‌های سد آبریز برای این حوزه انتخابیه، ظلم است.
وی گفت: با اجرای سد آبریز ۳۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان‌های کهگیلویه، چرام و لنده  آبی می‌شود اما از سهم  ۱۵۰ میلیون متر مکعب آب از این سد به این شهرستان‌ها، یک قطره به کهگیلویه بزرگ تخصیص داده نشده است.
موحد در بخش دیگری از سخنان خود به وحیدی وزیر کشور هم خاطرنشان کرد: آقای وزیر، سال گذشته تمام دار و ندار مردم طسوج شهرستان چُرام را سیل بُرد و بار‌های بار خواهش کردیم تا به خسارت دیدگان کمک شود اما از سال گذشته تاکنون ریالی به سیل زدگان کمک نشده است.
این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: در سیل امسال هم دوباره همین منطقه طسوج در سیلاب‌های تابستانی دچار خسارت‌های فراوانی شده و این مردم از اینکه نه از پارسال و نه از امسال هیچ خسارتی به آنان پرداخت نشده، نگرانند.
موحد با تأکید براینکه مردم شهرستان چُرام درآمدی ندارند، تأکید کرد که باید مجوز‌های سد آبریز صادر تا کشاورزی و باغداری در این شهرستان رونق بگیرد و جوانان آنان دارای شغل شوند.
مُعترضین همچنین از نبود بیمارستان، غیرفعال بودن پروژه آبیاری ۲ هزار هکتار از دشت‌های حومه غربی چُرام ( پروژه آبرسانی به دَمدره - بُردیان ) و پرداخت نشدن خسارات به سیل زدگان ناراحت بودند و از وزیر کشور خواستد به این مشکلات، پاسخ مناسب داده شود.
احداث سد آبریز در بالادست رودخانه مارون یک از دغدغه‌های اصلی مردم و مسئولان استان کهگیلویه وبویراحمد بوده که صادر نشدن مجوز‌های آن از سوی دولت سیزدهم درحال تبدیل شدن به تنش اجتماعی است.
سردار احمد وحیدی برای بازدید، افتتاح و کلنگ زنی برخی از پروژه‌های هفته دولت امسال سفر یکروزه‌ای به استان کهگیلویه و بویراحمد داشته است.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
تنها کسانی که به مردم چرام ظلم کردند نمایندگان بودند فقط به فکر جمع کردن رای بودند و بس .چرامی که اولین فرمانداری استان را دارا بود حالا این حال و روزش .
Bav
Iran, Islamic Republic of
سلام
من ......... ۲۴ سال حق مردم کهگیلویه بزرگ ندادم الان انتظار جبران معجزه برای رشد و آبادانی شهرستان چرام در عرض یک سال دارم
این افراد بواسطه خود ایشون واردار به چاپ بنر کرده اند اینا افرادی هستند که بهشون پست داده و کارشخصی براشون از شهرستان تا تهران انجام داده ما این مشکلات داریم ریشه این مشکلات به دو دهه قبل بر می گرده
خیز برای انتخاب نماینده صالح و شایسته
آزموده را چند بار آزمودن حماقت است
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
1