تاریخ انتشار
شنبه ۵ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۴۷
کد مطلب : ۴۵۱۸۵۳
کبنا گزارش می دهد؛

آیین تودیع و معارفه رئیس دادگستری شهرستان لنده + تصاویر

۰
آیین تودیع و معارفه رئیس دادگستری شهرستان لنده + تصاویر
کبنا ؛آیین تودیع و معارفه رئیس دادگستری شهرستان لنده با حضور مقامات و مسئولان محلی برگزار شد.
به گزارش کبنا، در این آیین فرشید روشندل معاون قضایی و رئیس حفاظت اطلاعات دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در آیین تودیع و معارفه رئیس دادگستری شهرستان لنده در سخنانی به تقوای الهی اشاره کرد.
روشندل گفت: اگر بخواهیم پرونده هایمان کمتر شود باید خویشتن‌دار باشیم و یکی از راه‌های تقوای الهی این است که دنبال ربا نرویم زندانیانی هستند که به خاطر ربا گرفتار حبس شده‌اند.

وی گفت: رعایت اخلاق دینی و اجتماعی از دیگر راه‌های تقوای الهی است و باید دست به دست هم دهیم تا دعاوی خانوادگی در استان ما کمتر شود.
روشندل با انتقاد از شیوه ی برخی که در ایل و تبار خود از بزرگان هستند، اظهار داشت: در استان ما در گذشته چنانچه خانمی برای قهر به خانه پدرش می رفت با سیلی او را برمی‌گرداند، اما امروزه متأسفانه در چنین صورتی، بزرگان بیشتر خواهان جدایی زوجین از هم و طلاق گرفتن هستند و نظرشان این است که هر چه زودتر از هم جدا بشوند.
معاون قضایی دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با اذعان به اینکه لازم است همه ما تقوای الهی داشته باشیم، گفت: امروز تقوی را باید همه داشته باشند، مدیر باید دلسوز و مسئولیت پذیر و مردم دار باشد.
وی افزود: لازم است روحیه مردم داری را تقویت کنیم چون مردم عیال خداوند هستند.
روشندل گفت: اخلاق، داشتن تقوا و ایمان الهی، داشتن منوط به داشتن مردمداری است و محور کار در دستگاه قضایی نیز مردمداری است اخلاق مداری منافاتی با قاطعیت قاضی ندارد چون قاطعیت قاضی قلم قاضی است و نتیجه اخلاق مداری در کلام پیامبر اسلام تقوای الهی، خوش برخوردی، اخلاق خوب و حسنه و نتیجه تقوا، مدیریت جهادی در کلام انقلابی و دلسوز است.
رئیس حفاظت اطلاعات دادگستری استان در ادامه اظهار داشت: ما باید بصیرت پیدا کنیم و دشمن شناس موقعیت شناس بوده و کار درست انجام دهیم که به نظام و شهداء و مردم سود برسانیم و شهدا رفتند تا ما باشیم اگر ما بد باشیم و بد انجام دهیم، خون شهداء پایمال می‌شود.
وی به رئیس جدید دادگستری شهرستان لنده در خصوص بهره مندی از ظرفیت مشورت با بزرگان و علما توصیه و اظهار کرد: از ظرفیت مشورت با بزرگان و ریش سفیدان و متنفذین و افزایش صلح و سازش و قاطعیت در برخورد با موضوع جرم و مجرم و تواضع و احترام به مردم و مجازات اشد دست بر ندارید و مجازات اشد و نهایی فقط برای مجرمین خاص باشد.
روشندل معاون قضایی و رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری کل استان درپایان بیان داشت: با همه متهمین برخورد اسلامی، شرعی و قانونی داشته باشیم و با متهمینی که برای خود خانواده و جامعه خطرناک هستند و هوای ملت نداشته باشند، دستور کار قرار  در دستور کار قرار دهیم.

علی بازی رئیس دادگستری شهرستان لنده در سخنانی از محرومیت و کمبود نیروی  قضایی در شهرستان سخن گفت و اظهار داشت: محرومیت و کمبود شدید نیروی قضایی و اداری در شهرستان لنده یکی از مهم‌ترین مشکلات این شهرستان است و با تلاش های ارزنده رئیس کل دادگستری استان در خصوص تأمین نیروی قضایی و اداری این شهرستان تشکر کرد .
وی در خصوص مبارزه با زمین خواری و کنترل فضای مجازی در شهرستان گفت: زمین‌خواری و کنترل فضای مجازی از اهم اقدامات در حوزه قضایی است و در مسأله ی مهم زمین خواری با تمام توان  کار می کنیم، با قدرت با قانون شکنی در این زمینه ها بر خورد می کنیم.
 وی در پایان از رئیس کل دادگستری استان که با نگاه فرهنگی و افتخار آمیز در پی حل مشکلات قضایی و اداری دادگستری استان هستند تشکر کرد.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام محمودی امام جمعه شهرستان لنده در سخنانی گفت: خدمت به جامعه در روایات، بسیار ارزشمند ذکر شده است.
وی افزود: دوران خدمت، دوران امانت برای مسئولین است و در دستگاه قضایی الگوهای ارزشمندی وجود دارد که بهترین الگوی قابل قبول شهید بهشتی است.
وی با اشاره به هفته دولت گفت : موضوع خدمت و نزدیک شدن بیش از پیش به عدالت روز به روز باید آن را در جامعه بیشتر اجرا کرد.
 وی درپ ایان عنوان کرد : باید برای ایجاد امنیت و برخورد با اراذل و اوباش، بیشتر تلاش کرد و تعامل با مردم و نخبگان و استفاده از افراد ذی نفوذ را داشته باشیم.

در ادامه دانش فرماندار شهرستان لنده نیز در سخنانی با تبریک هفته دولت اظهار داشت: در بیانیه گام دوم انقلاب عدالت از اساسی ترین و بنیادی ترین مسائل از ابتدای رسالت انبیاء الهی است.
دانش گفت: اجرای عدالت را سرلوحه همه ی کارهای خود قرار دهیم ،اگر در جهت قسط عدالت در جامعه گام برداریم می توانیم مسائل بسیاری را که موجب نگرانی مردم می شوند را حل وفصل نماییم . وی با بیان اینکه اجرای سایر امور نیز جلوی اجرای عدالت است گفت در دولت عزیز تلاش برای جامعه عدالت مند و همکاری با دادگستری عزیز تلاش و کوششی فروگذاری نخواهیم کرد.
در پایان این مراسم از خدمات ارزنده ایرج علی بازی رئیس قبلی دادگستری شهرستان لنده قدردانی و حجت الاسلام صادق انصاری پور به عنوان رئیس جدید این دادگستری معارفه گردید.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
1