کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در خطبه های نماز جمعه ۲۸ مرداد کبگیان مطرح شد

نگرانی شدید امام جمعه از سوق جوانان به سمت یک بلا

28 مرداد 1401 ساعت 22:39

امام جمعه کبگیان با اشاره به خطر سوق جوانان به آسیب‌های اجتماعی از جمله شرب خمر، گفت: مُتأسفانِه خیلی وقت است زنگ خطر برای خانواده ها خاصه نسل جدید به صدا در آمده است و متولیان مبارزه با این بلای خانمان سوز باید سفت و سخت برخورد کنند و چاره ای بیاندیشند.


امام جمعه کبگیان با اشاره به خطر سوق جوانان به آسیب‌های اجتماعی از جمله شرب خمر، گفت: مُتأسفانِه خیلی وقت است زنگ خطر برای خانواده ها خاصه نسل جدید به صدا در آمده است و متولیان مبارزه با این بلای خانمان سوز باید سفت و سخت برخورد کنند و چاره ای بیاندیشند.
به گزارش کبنا، حجت الاسلام سیدفرج الله پژمان امام جمعه کبگیان در خطبه‌های نماز جمعه ۲۸ مرداد چیتاب ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناه با اشاره به آثار سوء پیروی انسان از شیطان در زندگی دُنیَوی، گفت: شیطان می‌كوشد تا با جلوگیری از رشد معنوی انسان جامعه انسانی را به تباهی و فساد بكشاند، که برای دست‌یابی به این هدف با ترغیب گناه و نابهنجاری اخلاقی و اجتماعی، شبهه‌افكنی و ایجاد توطئه مردم را به سوی اطاعت خود به عنوان كسی كه خواهان خیر و صلاح آن‌هاست، دعوت كند.
سید فرج الله پژمان با اشاره به زنگ خطر سوق جوانان به سمت شُربِ خَمر نیز گفت: شرب خمر عقل را پوشانده، و خوی هایِ حیوانی چون قتل، زنا و بی‌حیائی را آشکار می‌کند و خانواده‌ها شدیداََ مراقب فرزندان خود باشند که بنیانشان را سست و به فنا نکشد.
وی از کار افتادن سلول‌های مغزی، افزایش بیماری‌های زمینه‌ای، ضعف هواس، بی‌خوابی، که منجر به زایل شدن محبت خانوادگی، نزاع‌های دسته جمعی، جرائم جنسی (مخصوصاً با محارم)، نهایتاً افزایش بی‌رویه آمار طلاق وفروپاشی کانون خانواده، جنون و بیماری‌های روانی می‌گردد را از جمله آثار شُربِ خَمر برشمرد و افزود؛ مُتأسفانِه خیلی وقت است زنگ خطر برای خانواده‌ها خاصه نسل جدید به صدا در آمده است و متولیان مبارزه با این بلای خانمان سوز باید سفت و سخت وارد بشوند و چاره‌ای بیاندیشند.
حجت الاسلام پژمان با اشاره به موضوع این روز‌های هسته‌ای کشور با اشاره به تلاش‌های غرب جهت انحراف اذهان عمومی مبنی بر داروی اقتصاد کشور در دست آمریکا گفت: آنان به ویروس "تحریم کردن" گرفتار هستند این در حالی است که اقدامات ما در راستای لغو تحریم‌هاست، تا آن‌ها بدانند که با این‌اتهامات نخ نما شده و با این مدارک و مکان‌های ادعایی که سالیان سال است مطرح می‌کنند به جایی نخواهند رسید.
وی تصریح کرد؛ همین‌اتهامات موجب ظهور برجام شده و برجام پرونده این‌اتهامات را در قالب PMD با شرح و بسطی که نوشته شده، بسته فلذا اگر اراده‌ای برای بازگشت به برجام و انجام تعهدات دارند دلیلی برای اعمال تحریم‌های مضاعف وجود ندارد.
سید فرج الله پژمان با اذعان به اینکه چراغ سبز جمهوری اسلامی تنها با لغو تمام تحریم‌ها در قالب تضمین کتبی و رسمی از طرف غرب ممکن می‌شود عنوان کرد: اقدام ما و گسترش ظرفیت‌هایمان تا زمان بازگشت طرف مقابل به تعهدات و لغو کل تحاریم و کنار گذاشتن موارد ادعایی که اساساً، ‌اتهامی علیه جمهوری اسلامی است، ادامه خواهد داشت و موارد مطرح شده تنها‌اتهامی است برای فریب افکار عمومی که در حقیقت بیشتر خود را فریب می‌دهند چرا که افکار عمومی دنیا در حال حاضر آگاه است، غربی‌ها به طور کل با دستیابی ایران به فناوری پیشرفته و اقتدار مخالف هستند وبهانه جوئی می‌کنند.
امام جمعه کبگیان با اشاره به اینکه باز ماندن موارد مطروحه به معنای تکرار حرکت مخرب غربی‌ها می‌باشد خاطرنشان کرد: آنان تاب و توان ابرقدری ما در کنار روسیه را ندارند فلذا پایان این ادعا‌ها به معنای داشتن یک اراده مثبت است، پس باید بهانه‌های واهی را کنار بگذارند و بیش از این به حقوق حقه مردم ایران لطمه نزنند. خطیب جمعه کبگیان ضمن تبریک مجدد به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان به وطن گفت: آزادگان با شرأفتانی صبور و شجاع بودند که مکتبشان حسینی و فکرشان زینبی بود، که زجر‌ها کشیدند، کتک ها خوردند، تحقیر‌ها شدند اما ذلت نپذیرفتند، تا امروز ما‌ها با عزت و آبرو در مجامع بین‌المللی سرمان را بلند بگیریم.
وی بخش کبگیان را دیار شهید پروری برشمرد که آزادگانش قافله جامانده از شهدایند و امروز بعنوان چراغ راه ما در رساندن انقلاب به حکومت جهانی هستند.
سید فرج الله پژمان ضمن تشکر مجدد از مدیریت بخشدار کبگیان و نهاد‌های متولی همراه در مدیریت بحران اخیر در بخش خطاب به مسئولان استانی و شهرستانی گفت: علیرغم تمام تلاش و توان این عزیزان در حد توان و داشته‌هایشان بخش ما کماکان در روستا‌های متعدد دچار مشکلات عدیده‌ای است که شایسته است با راهکار تزریق کمک و در میدان بودن توجه بیشتری به نقاط آسیب دیده بنمائید.
لازم به ذکر است در بین الصلاتین از طرف دفتر امام جمعه کبگیان به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان به وطن به نیابت از آزادگان بخش کبگیان از حاج رحمان نوربخش آزاده جنگ تحمیلی (خواهر‌زاده شهدای ثلاث خرسندیان) تجلیل بعمل آمد.

٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭
خبرنگار: اسماعیل رسام


کد مطلب: 451577

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/451577/نگرانی-شدید-امام-جمعه-سوق-جوانان-سمت-یک-بلا

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1