کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در خطبه‌های نماز جمعه کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

بعضی مسئولین ناکارآمد هستند، کسی نصیحت نکند / تیراندازی‌های شبانه دیشموک / کار را به جوانان انقلابی بسپارید

28 مرداد 1401 ساعت 20:26

خطبه‌های نماز جمعه در شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد. کودتای 28 مرداد ماه 1332، روز جهانی مسجد، فضای مجازی، تیراندازی شبانه در دیشموک، ورود آزادگان به میهن اسلامی و حمله به سلمان رشدی از مهمترین مباحث خطبه‌های نماز جمعه بود.


خطبه‌های نماز جمعه در شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد. کودتای 28 مرداد ماه 1332، روز جهانی مسجد، فضای مجازی، تیراندازی شبانه در دیشموک، ورود آزادگان به میهن اسلامی و حمله به سلمان رشدی از مهمترین مباحث خطبه‌های نماز جمعه بود.
دولت از جوانان انقلابی پا‌یه رکاب استفاده کند

به گزارش کبنا، نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته پذیرای سردار حکمتیان فرمانده تیپ ۴۸ فتح، شریفی مدیرکل بازرسی استانداری، فرماندار دنا و  میز خدمت ادارات شهرستان دنا برای پاسخگویی به مشکلات مردم بود.
حجت‌الاسلام مصباح نژاد امام مرکز شهرستان دنا  در خطبه‌ها گفت: قرآن می‌فرماید‌ای مؤمنان مانند کسانی نباشید که خدا را فراموش کرده‌اند و کافر شده‌اند چرا که اگر انسان یاد خدا و ذکر خدا را فراموش کند به خود فراموشی گرفتار می‌شود که این خود یک خود حیوانی گرفتار هوا و هوس قدرت است  و یک خود دیگر خود معنوی که اساس و لازمه انسان  است و اگر انسان این خود را فراموش کند دچار سقوط و هلاکت می‌شود اگر در دنیا انسان‌ها رابطه خودشان را  با خدا قطع کنند، نماز نخوانند، روزه نگیرند و ارتباط با خدا نداشته باشد عرصه زندگی بر او تنگ خواهد شد.
مصباح نژاد اظهار داشت: ایام الله یعنی روز‌های خدایی سرنوشت ساز و ماندگار که از طرف انبیای الهی روز‌ها و زمان را از دست طاغوتیان و فرعونیان نجات پیدا خواهد کرد، اگر انسان تقوا نداشته باشد حسنات او از بین می‌رود، نیکی‌های او ناپدید می‌شود چرا که  کار‌های خوب و اعمال نیک در رفع اعمال پلید مؤثر است و برعکس آن پس بیاییم  با عنصر تقوا از اعمال نیک و صفات نبک صیانت کنیم.
امام جمعه سی سخت در خطبه‌های دوم گفت: امروز ۲۸ مرداد یادگار کودتای ۲۸ مرداد سال ۳۲ است که دولت مصدق شکست خورد که درس‌های تاریخی آن  این است که اولاً آمریکایی‌ها غیر قابل اعتماد هستند و دوما اینکه دروغگو هستند که اگر مصدق از روحانیت و مردم جدا نمی‌شد شکست نمی‌خورد چرا که او با روحانیت فاصله گرفته بود و به آمریکا تکیه کرده بود و نتیجه‌اش شکست او شد پس باید نتیجه گرفت که  آمریکا ناجی ملت ایران نیست آنچه که ما را نجات می‌دهد توکل بر خدا و پیروی از رهنمود‌های مقام عظمای ولایت است.
وی گفت: ۲۹ مرداد روز فضای مجازی است، فضای مجازی امروزه بخشی از زندگی بشر است که این فضا قابل کنترل نیست و توسط عده‌ای مدیریت می‌شود چرا که آن‌ها فهمیده‌اند که ملت‌ها چه چیزی را دوست دارند و به آن وابسته‌اند و دشمن نیز روی همین نقطه ضعف تمرکز کرده و ملت‌ها را هدف قرار می‌دهد که مقام معظم رهبری چندین بار تکرار کرده است که  فضای مجازی به اندازه کل انقلاب اهمیت دارد پس باید به صورت کنترل شده برای بالا بردن دانش علمی جوانان و نخبگان کشور به کار گرفته شود و این امر میسر نمی‌گردد مگر با بالا بردن  سطح سواد رسانه‌ای خانواده‌ها چرا که  فصای مجازی چاقوی دو لبه است هم می‌شود برای کار‌های خوب استفاده کرد هم برای تباهی و خرابکاری پس  نخبگان و جوانان خودشان را آماده  کنند تا با دلیل و منطق با فضای مجازی تو دهنی محکمی به دشمن و سم پاشی‌های انجام شده آن‌ها  بزنیم.
امام جمعه سی سخت گفت: روز جهانی مسجد که پایگاه رشد و تعالی و انسانی است را در پیش داریم چرا که مساجد جایگاه‌ایمانی است که در گذشته کارکرد زیادی داشته است ولی امروزه فقط کارکرد عبادت دارد که می‌طلبد مساجد با توجه به نیاز جوانان ساخته شود  در کنار مسجد فضای علمی، فرهنگی و ورزشی ساخته شود تا جوانان جذب شوند.
وی گفت:  روز صنعت دفاعی را داریم که به برکت خون شهدا و رزمندگان روزی بود که ما سیم خاردار نداشتیم ولی با  تکیه به تجارب، دانش، ‌ایمان واعتماد به  جوانانمان الان ما پهباد صادر می‌کنیم که به گفته رهبر عزیز انقلاب اگر در عرصه دفاعی ضعیف شویم دشمن به ما حمله خواهد کرد و محکوم به شکست هستیم که اگر نبود بینش ولایت فقیه برای توانمند‌سازی صنعت دفاعی کشور هم اکنون سرنوشت خیلی از کشور‌های اشغالی را داشتیم.
در  سالروز ورود آزدگان به میهن را میزبان آزادگان در شهر سی سخت بودیم که با شکوه هرچه تمام‌تر برگزار گردید و از دستگاه‌هایی که از این آزادگان تجلیل کردند سپاسگزاریم.
وی گفت: هفته دولت را در پیش داریم و یاد و خاطره پیش قراولان دولتی شهید رجایی و باهنر که منافقان کوردل این سرمایه‌های انقلاب را از ما گرفتند را گرامی می‌داریم، هفته دولت فرصتی مناسب است برای تبیین عملکرد و دستاورد‌های دولت، دولت آیت الله  رئیسی رویکرد انقلابی دارد و فقط در مسأله کرونا که روزانه ۷۰۰ فوتی داشتیم و باعث تعطیلی آموزش، اقتصاد و همه کشور شده بود با درایت این دولت به صفر رسید که از رئیس جمهور می‌خواهیم در بدنه دولت خود از جوانان انقلابی پا به رکاب که همیشه در خدمت انقلاب و مردم هستند بیشتر استفاده کنند و با اعتماد به آن‌ها درمسئولیت‌ها گماشته شوند.
وی گفت: از سردار حکمتیان فرمانده تیپ ۴۸فتح جهت حفاظت از مرز‌های کشور  تقدیر و تشکر می‌کنم چرا که امنیت و آرامش کشور را مدیون رشادت‌ها و جانفشانی‌های این عزیزان هستیم و از درخشان‌زاده فرماندار پای کار دنا که میز خدمت را به نماز جمعه آوردند و باعث پاسخگویی به مردم بودند هم تشکر و قدردانی دارم.  
تیراندازی‌های شبانه دیشموک

امام جمعه دیشموک با اشاره به امنیت در منطقه دیشموک گفت: از شورای تأمین شهرستان و استان خواستار برگزاری جلسه و چاره‌اندیشی برای مقابله با تیراندازی‌های شبانه بوده تا فرد بی‌گناه دیگری کشته نشود.
حجت الاسلام علی اکبر راوند امام جمعه دیشموک در خطبه نمازجمعه این شهر ضمن دعوت خود و مردم به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: عاقبت بخیری و فرجام نیک از آن اهل تقواست.
امام جمعه دیشموک با اشاره به سی مرداد سالروز جهانی مسجد افزود: مساجد از عصر رسول الله تاکنون پایگاه دینی، سیاسی و عبادی بوده است که در انقلاب اسلامی کار‌هایی برای ایجاد مسجد تراز اسلامی انجام شد.
راوند ادامه داد: در بخش ما عده‌ای کلید دار مسجد بوده که در منطقه دیشموک حضور نداشته که اداره اوقاف وظیفه دارد هیئت امنای مسجد را ساماندهی کند تا جذب به مساجد بیشتر شود.
خطیب سیاسی عبادی جمعه دیشموک با اشاره به مظلومیت خانه خدا در منطقه دیشموک گفت: دشمن برنامه‌ریزی کرده تا فرزندان ما بی‌دین شوند و بایستی هیئت امنا وظیفه‌شان را نسبت به مسجد انجام دهند.
وی افزود: اعتیاد در دیشموک به بچه‌های کلاس ششم رسیده که خانواده نسبت به رفتار بچه‌هایشان و گشت در معابر تا پاسی از شب باید نظارت کنند.
راوند با اشاره به روز صنعت دفاعی ادامه داد: در دنیای مدرن امروز دارا بودن صنایع بروز موشکی و پهپادی سبب عزت و اقتدار کشور می‌شود که شهدای مختلفی در این راه به شهادت رسیدند تا اقتدار کشور حفظ شود‌.
وی با اشاره به ساماندهی نیرو‌ها در آموزش و پرورش و ترک تحصیل در منطقه دیشموک افزود: برخی از دانش‌آموزان به دلیل کمبود مدارس که در یک روستا ۹۰ دانش‌آموز ابتدایی وجود داشته نیازمند حرکت جهادی برای ساماندهی مدارس هستند.
خطیب سیاسی عبادی جمعه با اشاره به ضرورت دبیران خانم برای دختران گفت: از مدیرکل آموزش و پرورش خواستار ساماندهی مربیان خانم برای دانش‌آموزان دختر بوده تا دانش اموزان دختر بهتر تحصیل کنند.
راوند با اشاره به امنیت در منطقه دیشموک افزود: از شورای تأمین شهرستان و استان خواستار برگزاری جلسه و چاره‌اندیشی برای مقابله با تیراندازی‌های شبانه بوده تا فرد بی‌گناه دیگری کشته نشود.
امام جمعه دیشموک ادامه داد: این تیراندازی‌های شبانه سبب سلب آسایش مردم شهر دیشموک شده است که نیازمند توجه جدی فرماندار و استاندار به بخش دیشموک است.
وی با اشاره به انتشار کتاب آیات شیطانی توسط سلمان رشدی و اعتراض مسلمانان جهان افزود: حضرت امام خمینی در حکمی تاریخی، حکم ارتداد‌ایشان را صادر کرد تا هر کسی توانست او را به سزای عملش برساند.
راوند ادامه داد: دشمنان با حمایت از سلمان رشدی برای او تلاش کردند اما فردی به نام هادی مطر که یک جوان مسلمان بوده پس از چندین سال از حکم تاریخی امام راحل او را به سزای عملش می‌رساند.
خطیب سیاسی عبادی جمعه دیشموک با اشاره به شکست دشمنان در قضیه سلمان رشدی گفت: دشمنان به دنبال نقشه پلید و شیطانی خود بوده که این عمل نشان داد که حرف امام راحل بر زمین نماند و سی و چهار سال پس از ترس و دلهره به سزای عملش می‌رسد.
وی افزود: ترامپ و پمپئو هم بایستی احساس خطر کنند که جنایتکاران در دنیا آرامشی نخواهند داشت.
راوند با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ادامه داد: دشمنان درصدد القای تفکر بد شدن اوضاع اقتصادی به مردم بوده اما مردم صبور ایران در این مسأله پیروز شده‌اند.
وی گفت: آمریکا و کشور‌های اروپایی بیش از هر موقع به این توافق نیاز دارند که دولت فعلی به دنبال تضمین کتبی از آمریکایی‌ها برای اجرای برجام هستند تا با تغییر دولت‌هایشان بدعهدی نکنند.
غیر فعال بودن هیئت امنای بسیاری از مساجد

 حجت الاسلام مهدی کیانی اصل در خطبه نماز جمعه سوق با دعوت همگان به رعایت تقوی الهی عنوان کرد: ترور سلمان رشدی حمله به سلمان رشدی زنگ خطری بود به عاملان ترور سردار سلیمانی که حتی اگر تحت حفاظت گسترده نیرو‌های امنیتی باشد انتقام به شما نزدیک است و باید سبک زندگی مخفی سلمان رشدی را هم به کار گیرید.
وی گفت: حمله به رشدی نشان از این است که حرف امام در زمین نخواهد ماند و مثل یک تیری از جا ر‌ها شده باشد سرانجام به هدف اصابت خواهد کرد. مذاکرات رفع تحریم‌ها در کشاکش جنگ اراده‌ها و روایت‌ها مذاکرات وین امروز در کانون جنگ روایت‌های نظام سلطه قرار گرفته است.
کیانی بیان کرد: اظهارات ضلع غربی میز مذاکرات این بود که با پایان یافتن گفتگو‌ها متن نهایی آماده شده و طرفین مذاکرات باید با بیان کلمه بله یا خیر نظر خود را اعلام کنند اما ایران با فهم و شناخت ذات فریبکار آمریکا صراحت اعلام کرده که هیچ متن یا پیشنهادی را به عنوان متنهایی به رسمیت نمی‌شناسیم و باید موارد را دقیق بررسی کنیم.
وی گفت: امروز آمریکا و اروپا بیش از هر چیزی به توافق نیاز دارند و بیش از هر زمان به توافق نزدیک هستیم ولی یک مانع وجود دارد و آن عبارت است از اراده سیاسی غرب در تمکین در برابر اراده ملت ایران  انعطاف شفائی آمریکا کافی نیست، آمریکا باید کتباً تضمین بدهد.
وی ادامه داد: شهید شریعتی پور در سال ۱۳۴۰ در خانواده‌ای مذهبی در شهر سوق به دنیا آمد دوران تحصیل را در همین شهر گذراند و پس از اخذ مدرک دیپلم ازدواج کرد با توجه به علاقه وافری که به انقلاب داشت به عضویت سپاه پاسداران در آمد و بعد از ورود به سپاه خلاقیت و ابتکارات خاص از خود نشان داد که با کاردانی فوق‌العاده و اخلاص زایدالوصفی که داشت به عضویت شورای فرماندهی سپاه نایل آمد.
وی افزود: شهید شریعتی پور از ایدئولوگ‌های سپاه بود. اهل مطالعه و سخنرانی و اهل تفسیر و ترویج قرآن بود رئیس انجمن اسلامی مدرسه بود. عاشق جبهه و جنگ بود تا این که در تاریخ ۳ بهمن ۱۳۶۴ به آرزوی دیرینه‌اش که شهادت بود رسید. بسیار متواضع بود و بسیار دانا بود. اهل وقار بود. از لحاظ اخلاقی سرآمد بود. در سپاه‌ایشان را چهره ملی و معنوی می‌شناختند.  
کیانی گفت: یکشنبه ۳۰ مرداد روز جهانی مسجد اهالی مسجد در بالاترین مراتب بهشت هستند مسجد در گام اول انقلاب پیشران حرکت‌های انقلابی در شکل‌گیری و تثبیت انقلاب و نظام اسلامی بوده‌اند این موضوع را به رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم به آن اشاره کرده‌اند تجربه ثابت کرده است که هیچ نهادی به اندازه مسجد به انقلاب خدمت نکرده است و اکنون نیز نسخه اطلاعات بسیاری از مشکلات، فرهنگی، اجتماعی، معرفتی و سیاسی جامعه در بازگشت به مسجد است ما در شهرمان مشکل کمبود مسجد نداریم الحمدلله مردم مؤمن و متدین این شهر و بخش مساجد زیادی را ساختند اما متأسفانه موانعی وجود دارد که باید برای جذب خانواده‌ها و حضور آن‌ها در مساجد این موانع برطرف شود تا زمینه حضور در مساجد فراهم گردد از نهاد‌های فرهنگی می‌خواهیم در راستای رفع این موانع قدم‌های جدی‌تری را بردارند   این موانع عبارتند از نبود امام جماعت در مساجد شهر و روستا است، نبود خانه عالم در شهر و روستا نداشتن امکانات سرمایشی و گرمایشی مساجدمخصوصاً در روستا‌ها، باز نبودن دائمی مسجد و تک بعدی شدن مسجد که مسجد فقط برای نماز باز بودن نبود هیئت امنای فعال و بروز، انحصاری کردن مسجد، مسجدی که از آن خداست و به هیچ شخص و گروه اختصاص ندارد.
وی گفت: مسجدی که متعلق به همه عموم مردم است و همه افراد باید فارغ از وابستگی‌های قومی سیاسی بتوانند آزادانه از آن استفاده کنند ولی متأسفانه برخی از این مسجد را انحصاری کردند، عدم مشارکت خانواده‌ها در امور مسجد.

انتقاد امام جمعه از وضعیت گلزار شهدای گچساران

امام جمعه گچساران با انتقاد شدید از وضعیت گلزار شهدای این شهرستان گفت: وضعیت گلزار شهدای گچساران تا کی باید این گونه باشد؟ چندین بار پیگیری کردم اما متأسفانه تاکنون جوابی نگرفتیم.
حجت الاسلام سید‌امین الله حجازی، امام جمعه گچساران درخطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به مناسبت‌های این هفته اظهار کرد: ۲۶مردادماه سالروز بازگشت پیروزمندانه آزادگان سرافراز کشورمان به میهن اسلامی درسال ۶۹ است و این مناسبت بزرگ را گرامی می‌داریم.
وی بیان کرد: رهبر انقلاب خطاب به آزادگان فرمودند که صبر و استقامت شما آزادگان به اسلام آبرو بخشید و خانواده‌های شما با صبر خود اسلام را روسفید کردند و به نظام اسلامی هم درعالم آبرو دادند، پس اسلام هم مدیون شما آزادگان خواهد بود، بنابراین این پیام حضرت آقا خیلی ارزشمند و مهم است.  
حجت الاسلام حجازی افزود: از فرماندهی سپاه ناحیه گچساران و سایر عزیزانی که روز گذشته مراسم بزرگداشت آزادگان را برگزار کردند، صمیمانه تشکر می‌کنم. با توجه به مناسبت روز خبرنگار در ۱۷مرداد نیز از همه خبرنگاران و اصحاب رسانه نیز به نوبه خودم تشکر می‌کنم، خبرنگاران باید حامی ملت و مشاور دولت باشند و درجهت توسعه و پیشبرد اهداف نظام اسلامی همت کنند و اما توصیه می‌کنم که واقع‌نگاری و بیان حقایق را در نشر مطالب داشته باشیم تا مسئولین درست بتوانند تصمیم‌گیری کنند.
امام جمعه گچساران ادامه داد: نیرو‌های امنیتی و مسلح ما افتخار بزرگ این مملکت به شمار ‌می‌روند و امروز دشمن در رعب و وحشت به سر می‌برد هرچند ملت بزرگ ایران اسلامی قدردان این عزت و اقتدار هم هستند اما هوشیاری مردم در هر عرصه‌ای نیز ضروری است.
وی گفت: یکشنبه ۳۱مرداد روز صنعت دفاعی است و چند وقتی است تحلیلگران نظامی آمریکا فریاد برآورده‌اند که پهباد‌های ایران برای جهان خطرناک است و این درحالی است که صنعت دفاعی ایران و پیشرفت‌های ایران در عرصه نظامی برای دشمنان بیم آفرین و برای دوستان نیز عزت آفرین خواهد بود.  
خطیب جمعه گچساران تصریح کرد: دوم شهریورماه آغاز هفته دولت است که این هفته را به همه دولتمردان تبریک عرض می‌کنم و به روح همه شهدای دولت سلام و درود می‌فرستم و برای موفقیت دولتمردان نیز آرزوی موفقیت دارم. رهبر معظم انقلاب خطاب به هیأت دولت فرمودند که زمان شتابان می‌گذرد و این دوره چهارساله زود سپری می‌شوند لذا از هر ساعت و فرصتی بهره ببرید و نگذارید این وقتی که متعلق به مردم و اسلام است نیز تضییع شود و هدر برود.
وی افزود: اقدام شجاعانه آن فرد مسلمان در به درک واصل کردن "سلمان رشدی" را تحسین و از چنین رفتاری هم حمایت می‌کنیم و حرف‌های بی‌منطق دراین خصوص را هم قبول نمی‌کنیم. اما جنگ اخیر سه روزه غزه موجب شکست ذلت بار رژیم صهیونیستی بود و خود دشمن احساس سقوط و اضمحلال را دارد.
حجت الاسلام حجازی در ادامه داد: بار‌ها بیان کردم چون می‌خواهم جایگاه و قداست تریبون نماز جمعه حفظ شود از بیان برخی مسائل نیز اجتناب می‌کنم، بنابراین گلایه داریم از مسئولین ناکارآمد و ناتوان؛ که حالت خوشبینانه این است که فقط ناتوان باشند و اگر خدای ناکرده تعمدی هم در مسئولیت‌شان داشته باشند که خود به نوعی خیانت محسوب می‌شود. با این وجود قرار بود دولت بشود یک دولت جهادی و انقلابی، اما وضعیت گلزار شهدای والامقام گچساران که همه به نوعی مدیون شهداء هستیم پس تا کی باید اینگونه باشد؟ چندبار بیان و پیگیری کردیم که به خطبه‌ها هم نکشد اما متأسفانه هم هیچ جوابی نگرفتیم.
امام جمعه گچساران گفت: پس بدانید این دولت و آن دولت هم برای‌مان فرقی ندارد آنچه که مهم است اسلام و مکتب تشیع و حرمت خانواده‌های سرفراز شهیدان است اینکه کسی فلان پست را داشته باشد مهم نیست و بدهکار کسی هم نیستیم و لذا آقایان مسئول خوب حواس‌شان را جمع کنند و اگر رسید به آنجایی که بیش از این به خانواده شهداء و قبور مطهر شهداء هم بی‌حرمتی شود بسیار شدیدتر برخورد خواهیم کرد.  
خطیب جمعه گچساران تصریح کرد: پس اگر نمی‌دانند، بدانند که گچساران یک شهر گرمسیری و در فصل تابستان قرار داریم و اکثر مردم به زیادت قبور شهداشان ‌می‌روند، کی باید این مشکل حل شود؟ ، بنابراین پیمانکار ظرف ۱۰روز پیگیری و مشکل را حل کند و اگر نشد به کلی مسئولین حق مداخله ندارند حقیر به عنوان یک طلبه با خانواده شهداء جلسه می‌گیریم و با همت خانواده شهداء مشکل را مرتفع می‌کنیم چرا که برخی مسئولین ناکارآمد هستند و کسی هم نصیحت نکند.
وی افزود: با این وجود نیز دربحث مصلی هم به دولت قبل بیان کردیم و دراین دولت هم بار‌ها مطرح شد اما کاری انجام نشد بنابراین یا صاحب الزمان(عج) می‌گوییم که با عنایت امام زمان (عج)نیز مشکل حل شود اگر مسولین می‌توانند عملاً کار کنند پس جهادی پای کار بیایند و نه اینکه فقط وعده‌های توخالی باشد.
حجت الاسلام حجازی ادامه داد: روز گذشته به مدیرکل بنیاد شهید نیز بیان کردم که آقای مدیر کل مشکل را مرتفع کنید که متأسفانه بیان کردند که به شرکت نفت و شهرداری بگویید تا مشکل را مرتفع کنند، به نظرم کمتر آدم صبوری مثل بنده پیدا می‌شود گرچه برخی هم می‌گویند امام جمعه تند، اما به خاطر عدم حل این مشکلات انگار دارم در آتش می‌سوزم، وقتی چندبار می‌گوییم و کسی هم اقدامی نمی‌کند.
امام جمعه گچساران تصریح کرد: همه ما مدیون شهداء و خانواده‌های شهدا هستیم پس کی قرار است این مشکلات مرتفع شود که اگر شهداء نبودند الان این شرایط امنیت، عزت و افتخار را نداشتیم والله قیامت باید پاسخگو باشید، اما اینکه به خانواده شهداء، ایثارگران، جانبازان و بی‌توجهی کنیم شایسته دولت انقلابی و جهادی نخواهد بود.
صلواتی: با آلوده‌کنندگان فضای مجازی برخورد شود

 حجت الاسلام اسماعیل صلواتی در خطبه‌های نماز جمعه قلعه رئیسی با دعوت همگان به رعایت تقوی الهی بیان کرد: نماز جمعه این هفته به یاد شهید نصرت‌الله بژند از روستای فاریاب توت برگزار می‌شود این شهید در دوران کودکی مادرش را از دست داد تا قبل از اعزام به جبهه در خدمت پدرش بود و اهل احترام به پدر بود. این شهیدی بدی را با خوبی جواب می‌داد و بزرگوارانه برخورد می‌کرد  برای دفاع از انقلاب و نظام مقدس جمهوری و مکتب سید الشهداء عازم جبهه شد.
وی گفت: در این راه سرش را از بدنش جدا کردند این شهید در وصیت نامه‌اش سفارش می‌کند با همدیگر متحد باشید و امام را تنها نگذارید. زندگی امام سجاد علیه السلام پر از درس است در جامعه زمان امام زین العابدین مردم دچار بی‌ایمانی و ضعف و اختلال اعتقادی شدند حتی نبوت در این جامعه زیر سؤال می‌رفت و مردم از راه برگشتند و کج رفتند به سمت دنیا گرایی وراحت طلبی و عافیت جویی رفتند و حکام جور هم حقایق  را تحریف می‌کردند.
وی افزود: اختناق حاکم نمی‌گذاشت امام سجاد با مردم بی‌پرده و صریح و روشن سخن بگوید نه حکومت می‌گذاشت و نه مردم می‌خواستند این جامعه تباه شده باید بازسازی می‌شد و امام سجاد علیه السلام از طریق معنویت و دعا و بیان معارف و آموز‌های دینی جامعه را بیدار کرد صحیفه سجادیه یک کتاب بیدار‌کننده است.  سلمان رشدی خبیث ومفلوک نویسنده مرتد کتاب آیات شیطانی در آمریکا مورد حمله قرار گرفت  این مرتد چه کرد؟  با چاپ کتاب کفرآمیز آیات شیطانی اعتقادات مسلمانان را به سخره گرفت و خدای متعال توهین نمود لذا حکم ارتداد او توسط امام راحل صادر شد در همه این تبلیغات ضد اسلامی ردپای غرب دیده می‌شود  غربی‌ها هم امنیت او  را و هم حمایت مالی از او و هم کار‌های تبلیغاتی او را انجام می‌دادند در این سال‌ها هم غرب انواع و اقسام توهین‌ها را به مقدسات مسلمانان انجام دادند سلمان رشدی آغاز‌کننده این جریانات بود.
وی افزود: حمله به سلمان رشدی در آمریکا ضعف سیستم‌ها و سازمان‌های اطلاعاتی این کشور را به خوبی نمایان کرد و یک شکست دیگری برای غربی‌ها بود سالهاست این ملعون توسط نیرو‌های انگلیسی و آمریکایی محافظت می‌شود این حمله نشان داد انتقام از جنایتکاران مثل ترامپ و مایک پمپئو کار سختی نیست و انتقام سردار سلیمانی را خواهیم گرفت.
صلواتی گفت: امروز باید متولیان مساجد نیاز‌های افراد جامعه را بشناسند باید هر مسجد یک قرارگاهی محلی و منطقه‌ای داشته باشد و برای برطرف کردن انواع نیاز‌های مردم برنامه‌ریزی نمایند باید زمینه مشارکت خانواده‌ها در اداره مساجد فراهم شود مثلاً اداره مسجد هر هفته به یک خانواده سپرده شود باید انواع فعالیت‌های متعدد و متنوع در مساجد انجام گیرد و بخشی از این فعالیت‌ها را باید به خانواده‌ها سپرد باید به بهداشت مساجد توجه جدی نمود باید به قشر نونهالان به کودکان و نوجوانان و جوانان و داشتن برنامه برای آن‌ها توجه نمود مساجد باید همیشه روی مردم باز باشند مدیران مساجد و متولیان باید افراد و مهذب و روانشناس خواص و اهل معنویت و خوش اخلاق و خوش رفتار و دلسوز و مهربان باشند هیئت امنا با همفکری و همدلی مسجدی فعال و با نشاط ایجاد کنند و اهل کار جمعی باشند امام جماعت مسجد باید خوش فکر و مردم دار باشد رکن اصلی مسجد امام جماعت است مسجد بدون امام جماعت هیچ کارایی و اثر‌گذاری ندارد طبق قرآن مساجد از آن خداوند است و به هیچ شخص یا گروهی یا نهادی اختصاص ندارد مسجد متعلق به عموم مردم است‌امیدواریم با درایت نماینده مکرم ولی فقیه در استان و متولیان مسجد و ارکان مساجد شاهد مساجد تراز انقلاب اسلامی در سطح استان باشیم.
وی گفت: امروز شبکه اجتماعی ایرانی برای ما یک ضرورت است کشور‌های پیشرفته دنیا متناسب با فرهنگ جامعه خود شبکه اجتماعی دارند ما متأسفانه از محصولات بیگانه استفاده می‌کنیم از فرهنگ بیگانه هم متأثر می‌شویم ما تا زمانی که از اینترنت کشور‌های خارجی استفاده می‌کنیم امنیت و سلامت در فضای مجازی وجود ندارد لذا باید اینترنت ملی محقق و راه‌اندازی شود خود مسئولان دولت باید از شبکه‌های داخلی استفاده کنند صدا و سیما شبکه‌های اجتماعی داخلی را تبلیغ کنند باید شبکه‌های اجتماعی خارجی نظارت جدی وجود داشته باشد ما هم باید برای استفاده صحیح از فضای مجازی فرهنگ‌سازی کنیم هم باید این شبکه‌های اجتماعی که دین اخلاق‌ایمان و اعتقادات و باور‌های دینی و هویت ما را می‌دزدند فیلتر شوند باید با   کسانی که فضای مجازی را الوده  میکنند برخورد شود.


کد مطلب: 451574

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/451574/بعضی-مسئولین-ناکارآمد-هستند-کسی-نصیحت-نکند-تیراندازی-های-شبانه-دیشموک-کار-جوانان-انقلابی-بسپارید

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1