کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می دهد؛

رونق به انجمن عکاسان دنا برگشت / عضوگیری پس از تأخیری چند ساله

23 مرداد 1401 ساعت 0:35

انجمن عکاسان دنا پس از تأخیر چند ساله عضوگیری می کند.


انجمن عکاسان دنا با پیگیری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد و پس از تأخیر چند ساله عضوگیری می کند.
حسن غفاری عکاس کهگیلویه و بویراحمدی در گفت و گو با کبنا در خصوص راه اندازی انجمن عکاسان استان گفت: انجمن عکاسان استان کهگیلویه و بویراحمد با عنوان «انجمن عکاسان دنا» که در حمایت مجموعه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است، دارای روزنامه ثبت شده و اساسنامه است، که با تأخیر چند ساله ای فعالیت خود را شروع کرده، مجمع عمومی بعد از اطلاع‌رسانی برگزار شد، بعد از تشکیل هیئت رئیسه، هیئت مدیره مشخص شد و کار خود را شروع کرد.

غفاری اظهار کرد: با توجه به اینکه عکاسی به سمت عمومی شدن پیش رفته و روز به روز علاقه‌مندان عکاسی بیشتر می‌شوند، جا دارد که این علاقه‌مندان در یک چتر حمایتی قرار بگیرند و فضای آموزش، تولید، فضای ارائه و نمایشگاهی بهتری داشته باشند.
غفاری گفت: انجمن در مرحله عضوگیری است، هم استانی های داخل استان یا بیرون استان می توانند عضو این انجمن شوند.
وی اظهار کرد: انجمن سالی دو بار اقدام به عضوگیری می کند و این عضوگیری فقط در دو زمان تابستان (25 مردادماه تا 25 شهریورماه) و زمستان عضوگیری می کند، این زمان به هیچ عنوان تمدید نمی شود.
غفاری گفت: کسانی که مایل هستند آثارشان بررسی شود، اثر خود را بر روی سی دی و دی وی دی از طریق پست ارسال کنند یا حضوراً تحویل دهند.
غفاری بیان کرد: اخذ مدارک به دلیل این است که آرشیوی از عکاسان استان داشته باشیم و اگر بخواهیم یک نمایشگاه یا فعالیت جمعی داشته باشیم خیلی سریع به منایع اطلاعاتی آنها دسترسی داشته باشیم.
غفاری با اشاره به مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در انجمن عکاسان استان، گفت: سی دی حاوی تصویر کارت ملی، شناسنامه، مدرک تحصیلی، نشان ها، جوایز، دیپلم افتخار، و همچنین ده تا 15 تا از بهترین عکس های خود را به اداره ارشاد، انجمن سینمای جوانان، آقای سلیمان حسنی ارسال کنند و با پر کردن فرم، ثبت نام اولیه را انجام دهند، بعد از بررسی آثار، افراد به عضویت انجمن در می آیند.
وی با اظهار اینکه حق عضویت سالانه باید توسط این افراد پرداخت شود، گفت: کارت عضویت مورد تایید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای افراد عضو انجمن صادر می شود، از مزایای حضور در انجمن هم این هست که این افراد با مدارک و نمونه کارهای خود برای عضویت در صندوق اعتباری هنر معرفی می شوند.
غفاری گفت: اعضا چنانچه معرفی نامه ای یا نامه ای نیاز داشته باشند مورد حمایت قرار می گیرند.
وی به امتیازات عضویت در انجمن اشاره کرده و افزود: در هر فصل یک کارگاه آموزشی و یک جلسه تولیدی، تور و سفر عکاسی میدانی و محیطی خواهیم داشت و بعد از آن برگزاری نمایشگاه عکس به مناسبت هایی برگزار می شود.
غفاری عنوان کرد: این انجمن می تواند به نیازها و علاقه مندی بسیاری از افراد در این حوزه پاسخ خوبی بدهد.
غفاری اظهار کرد: جا دارد از عکاسان حرفه ای استان تشکر کنم که همیشه در جغرافیای استان مشغول به کار بوده اند، شاگردان زیادی را پرورش داده اند و از توانایی خود برای معرفی استان و آموزش نسل جدید و استعدادهای جدید استفاده می کنند.
وی در انتها گفت: از جناب مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تشکر می کنم که از علاقه مندان عکاسی هستند و با جدیت پیگیر راه اندازی انجمن عکاسی بوده اند. وعده هایی دادند، برنامه هایی را از اعضای هیئت مدیره خواستند، هیئت مدیره دیدارهایی را با آقای درخشان داشتند که می تواند سبب خیر و برکت در موضوع گسترش عکاسی در استان کهگیلویه و بویراحمد شود.


کد مطلب: 451369

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/451369/رونق-انجمن-عکاسان-دنا-برگشت-عضوگیری-تأخیری-چند-ساله

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1