کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

تنش میان نزدیکان نماینده گچساران و یکی از گزینه‌های بخشداری‎ باشت / عواقب دخالت‌ها را ببینید

22 مرداد 1401 ساعت 15:41

دخالت نمایندگان در انتصابات وزارت کشور، گا‌هاً مشهود است و باعث ایجاد مشکلات و معضلاتی در سطح جامعه می‌شود.


دخالت نمایندگان در انتصابات وزارت کشور، گا‌هاً مشهود است و باعث ایجاد مشکلات و معضلاتی در سطح جامعه می‌شود.
به گزارش کبنا، مقام معظم رهبری بار‌ها تذکر داده‌اند که نمایندگان در کار قوه مجریه دخالت نکنند، ‌معظم له فرموده‌اند «دخالت نکردن به نفع خود نمایندگان است، اگر این مدیران انتصابی ضعیف عمل کردند به پای آن‌ها نوشته می‌شود». قطعاً مقام معظم رهبری عواقب کار را می‌دانستند و این موضوع را بیان کرده‌اند.
متأسفانه این دخالت‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد گا‌هاً بسیار مشهود است. در حالی که نمایندگان غالباً خود را مبرا می‌دانند و ادعا می‌کنند که دخالتی در انتصابات دولت ندارند.
آنطوری که مشخص است نماینده گچساران و نزدیکان وی به چند نفر قول بخشدار مرکزی باشت را داده بوده‌اند. وقتی در روزهای اخیر مهرداد ظفری برادر مسعود ظفری شهردار پیشین گچساران به عنوان بخشدار مرکزی معرفی شد، یکی از گزینه‌هایی (سید رحمان غلامی) که در فضای مجازی حتی به او تبریکاتی هم گفته بودند، وقتی چنین رفتاری را می‌بیند، با نزدیکان نماینده درگیری لفظی پیدا می‌کند و درگیری و تشنُجی ایجاد می‌شود، که با دخالت افراد فیصله داده شده و به درگیری فیزیکی نمی‌انجامد.
در فضای مجازی غلامی به عنوان بخشدار باشت معرفی شد

قطعاً دخالت نمایندگان در انتصابات چنین عواقبی را نیز دارد. چرا نمایندگان اصرار بر چنین دخالت‌هایی دارند و بطور کلی این دخالت‌ها رویه شده و وقتی نمایندگان دخالتی نمی‌کنند در جامعه انگ بی‌عرضگی می‌خورند. از طرفی این ضعف بزرگ دولت است که اجازه دخالت نمایندگان در امور خود را می‌دهد. دولت چه سودی از تعاملات این چنینی با نمایندگان می‌برد؟ نیرو‌های خیلی خوبی در وزارت کشور وجود دارد، چرا دولت در تربیت مدیر اهتمام نمی‌ورزد و اجازه می‌دهد که افرادی غیرمتخصص از هر جایی وارد این حوزه شوند. در واقع انتقاد اول را در خصوص این انتصابات پر حاشیه باید به دولت و وزارت کشور روا داشت و پس از آن به نمایندگان و نزدیکان آن‌ها که به خود اجازه می‌دهند در انتصابات دخالت کنند، و بعد ادعا هم می‌کنند که چنین دخالتی نمی‌کنند!
دولت باید به این موضوع ورود کرده و جلوی انتصابات این چنینی بایستد. مسئولان قضایی این موضوع را آسیب‌شناسی کنند و ببیند دولت چه نفعی از این انتصابات می‌برد و چرا این رویه همچنان در این استان ادامه دارد؟
نماینده مردم گچساران در جلسه معارفه شهرداری دوگنبدان به وضوح به چگونگی انتخاب شهردار، صحبت با شهردار منتخب، پس زدن یکی از گزینه‌های ناتوان، اشاره کرد، که این خود دلیلی بر انتصاباتی است که از طرف نمایندگان به وزارت کشور گسیل می‌شود، با این وجود می‌بینیم که به وضوح دخالت در انتصابات انکار می‌شود.


کد مطلب: 451362

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/451362/تنش-میان-نزدیکان-نماینده-گچساران-یکی-گزینه-های-بخشداری-باشت-عواقب-دخالت-ها-ببینید

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1