تاریخ انتشار
جمعه ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۱۲
کد مطلب : ۴۵۱۳۳۳
خطیب جمعه شهر یاسوج مطرح کرد

ماهواره خیام یک دستاورد بزرگ بومی در نظام بین‌المللی

۱
۰
ماهواره خیام یک دستاورد بزرگ بومی در نظام بین‌المللی
کبنا ؛خطیب جمعه شهر یاسوج گفت: پرتاب ماهواره خیام دستاوردی بزرگ بومی در نظام بین‌المللی است که دشمنان ایران اسلامی را شوکه کرد.
به گزارش کبنا، آیت الله سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به آیاتی از سوره جاثیه، اظهار داشت: در این سوره عنوان شد که انسان‌هایی که تابع دستورات انبیاء و اولیاء الهی نیستند و تابع شیطان هستند، خداوند مهر بر چشم، گوش و قلب آن‌ها ثبت می‌کند.
آیت الله حسینی با بیان اینکه در این آیات به ضرورت رعایت ارزش‌های الهی تأکید شده است افزود: اگر انسان مسیر خداوند متعال را طی نکرد، مهر الهی بر اعضا و جوارح او‌زده می‌شود مانند کسانی که حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام را می‌شناختند و از حقیقت آگاهی داشتند، اما شمشیر بر آن حضرت کشیدن و دچار زیان و عذاب دنیا و آخرت شدند.
وی در ادامه تأکید کرد: برخی اعتقاد به دین و آخرت دارند، اما در عمل واجبات را انجام نمی‌دهند که این افراد ضرر می‌کنند.
آیت الله حسینی در خطبه دوم نماز جمعه شهر یاسوج گفت: ۲۱ مرداد روز حمایت از صنایع کوچک است، ما به مشاغل خرد و کلان نیاز داریم، زیرا درآمدزا بوده و سبب رفع مشکلات جامعه و اشتغال زایی می‌شود.
امام جمعه شهر یاسوج نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه ایجاد کارخانه‌های بزرگ نیاز به پول و زمان زیاد دارد به خصوص در استان ما که تا راه‌اندازی آن‌ها سال‌ها طول می‌کشد و پول‌ها هزینه می‌شود، افزود: مشاغل خانگی و کوچک نظیر فرش بافی، گلیم بافی، جاجیم بافی، خورجین در گذشته راه درآمدی برای برخی از خانوار‌های عشایری و روستایی بود. اکنون می‌توان با توسعه این سنت‌های دیرین در سطح کلان برای استان درآمدزایی حتی ارزآوری کرد.
وی به سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی اشاره داشت و گفت: آزادگان در راه انقلاب، اسلام، جانفشانی کردند و امروز در خط مقدم قرار دارند و افتخار برای کشور محسوب می‌شوند و پیشرفت و اقتدار امروز مرهون این مجاهدت‌ها و تلاش هاست.
امام جمعه شهر یاسوج با بیان اینکه هدف صدام تسخیر ایران بود افزود: صدام با کشتار زیاد درصدد محقق کردن اهداف خود بود، بعثی‌ها رحم و مروت نداشتند در شهر‌های مرزی مردم را قتل عام کردند و بازیچه کشور‌های غربی و آمریکایی‌ها بودند و خسارت سنگینی به کشور ما وارد کرد، اما مجاهدت‌های رزمندگان و شهدا سبب خنثی‌سازی این دسیسه‌ها شد.
آیت الله حسینی به پرتاب ماهواره خیام اشاره داشت و گفت: غرب گرایان از این افتخار و پیشرفت عملی ایران ناراحت هستند چون می‌دانند این ماهواره قابلیت‌هایی در حوزه کشاورزی، محیط زیست، مبارزه با بحران‌ها، استفاده در اکتشافات معدنی و منابع معدنی دارد.
وی پرتاب این موشک را سبب ترس دشمنان و رژیم صهیونسیتی دانست و افزود: منطقه آن‌ها زیر رصد ماهواره ایرانی قرار می‌گیرد و موشک‌ها و ماهواره‌های ما تأمین‌کننده امنیت ماست.
وی با تشکر از برگزاری مراسمات عزاداری حسینی در مساجد و حسینیه‌ها، تأکید کرد: این عزاداری‌ها در جهان امروز تأثیرات معنوی مختلفی به جای گذاشت
نام شما

آدرس ايميل شما

لر تبار
Hong Kong
کدام دستاورد؟؟؟ شرکت روسی،ساخته که ایران هبچ نقشی درآن نداشته وندارد،وباموشک ماهواره بر روسی،به مدار فرستاده شده تمام مقامات ورسانه ها گفتندونوشتند ،بعد آقائی که هیچ اطلاعاتی ومطالعه نه از خارج نه داخل ندارد دستاورد می نامد تاره برای خود روسیه جهت جنگ اوکراین ساخته شده وپس از اتمام خواسته های روسی ها،،وامحاء،، قطعات،‌راهبردی ،،دراختیار ایران قرار میدهند مردم ایران بخصوص استان فهبم وآگاه استان ک،ب،به تمام مسائل ورویدادهای علمی سیاسی نظامی فرهنگی جهان اشراف کامل دارند ،به آگاهی مردم توهین نکنید
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
1