کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا بررسی کرد؛

تصمیم سخت غلام‌نژاد در تعویض رئیس معاونت غذا و دارو / مهر اتمام حواشی در غذا و دارو؟

19 مرداد 1401 ساعت 22:16

بالاخره بعد از کش و قوس‌های فراوان، محمد غلام‌نژاد دست به تصمیم سختی زد و رئیس معاونت غذا و دارو را عوض کرد.


بالاخره بعد از کش و قوس‌های فراوان، محمد غلام‌نژاد دست به تصمیم سختی زد و رئیس معاونت غذا و دارو را عوض کرد.
به گزارش کبنا، معاونت غذا و داروی کهگیلویه و بویراحمد برای سال‌ها محل حاشیه‌های فراوان بود. کمبود دارو گاهی اوقات تا آنجا پیش رفته بود که بسیاری از بیمارستان‌ها و داروخانه‌ها علناً از وضعیت موجود گلایه می‌کردند. حتی گاهی بیم شکل‌گیری مافیای دارو در استان می‌رفت. زد و بندهایی که برخی از مسئولین این معاونت با برخی از داروخانه‌ها داشتند، مصداق آشکار تعارض منافع بود. اما حال با تصمیم سخت و اثرگذاری که غلام‌نژاد در تعویض رئیس معاونت غذا و دارو گرفته است، امید می‌رود که دیگر حاشیه‌های پیشین این معاونت تکرار نشود.
گفتنی است حاشیه‌‌های هر روزه در معاونت غذا و دارو باعث فراری دادن بسیاری از نیروهای کاردان و جوان در این سازمان شده است. به گونه‌ای که بدنه این سازمان کم کم در حال خالی شدن از نیروهای متخصص است. امید می‌رود رئیس جدید، نیروهایی که عطای حضور در غذا و دارو را به لقایش بخشیدند را برگرداند تا بدنه این سازمان از نیروهای متخصص خالی نماند. از سوی دیگر انتظار میرود رئیس جدید رویه روسای پیشین را ادامه ندهد تا بیش از این بدنه سازمان از چنین نیروهایی خالی نشود. روشن است که علاوه بر قوانین و اسناد بالادستی، نیروهای انسانی موجود در هر سازمان هستند که در نهایت موجب بهره‌وری آن می‌شوند که متأسفانه با سیاست‌هایی که مسئولان قبلی در پیش گرفته بودند بخشی از این نیروها فرار از غذا و دارو را بر حضور در آن ترجیح دادند. رویه‌های نامیمونی که باعث فراری دادن این افراد شده است باید هر چه زودتر به آنها پایان داده شود.
یادآور می‌شود انحصارطلبی مسئولان قبلی این معاونت، ضرباتی را به شبکه دارویی زده، بلکه بیشترین ضرر این نوع مدیریت، یقه شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی را خواهد گرفت. چرا که سلامت مهمترین مؤلفه زندگی انسان‌ها در جهان جدید است و با وجود شیوع دوباره کرونا، دسترسی همگانی به دارو از ضروریات اساسی است.


کد مطلب: 451282

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/451282/تصمیم-سخت-غلام-نژاد-تعویض-رئیس-معاونت-غذا-دارو-مهر-اتمام-حواشی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1