تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۱
کد مطلب : ۴۵۱۲۲۲
روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج توضیح داد؛

حواشی پیرامون عقرب گزیدگی یک کودک در شهرستان بهمئی

۱
حواشی پیرامون عقرب گزیدگی یک کودک در شهرستان بهمئی
کبنا ؛روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در خصوص مرگ یک کودک به دلیل عقرب گزیدگی توضیحاتی  ارائه داد.
به گزارش کبنا،  روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ضمن عرض تسلیت به خانواده مرحوم سامان غفوری،توضیحاتی در خصوص مرگ این کودک ارائه داده است:
باسلام و احترام خدمت مردم شریف شهرستان بهمئی و مردم استان کهگیلویه وبویراحمد و عرض تسلیت خدمت خانواده مرحوم سامان غفوری.
بیمار سامان غفوری کودک ۴ ساله که در روستای سید صالح رودتلخ شهرستان بهمئی مورد گزش عقرب قرار گرفت (ساعت تقریبی گزش به گزارش بهورز منطقه ۲۱:۴۲ دقیقه بوده است.)
بیمار ساعت ۲۲:۱۰ دقیقه به مرکز جامع سلامت ممبی که در فاصله ۱۸ کیلومتری این روستا قرار دارد انتقال یافت.
به گزارش پزشک مرکز علائم حیاتی بیمار در بدو ورود ناپایدار بوده و برای بیمار سرم ضد عقرب به همراه آمپول هیدروکرتیزون و کلرفنیرامین جهت پیشگیری از ایجاد حساسیت و آنافیلاکسی تزریق شد و پس از حدود ۱۵ دقیقه بیمار همراه با دو نفر از پرسنل درمانگاه (مسئول مرکز و مامای شیفت) به مرکز بستردرمانی لیکک اعزام گردید.
در بین راه با توجه به شرایط بیمار که پیش بینی می گردید دچار ایست قلبی گردد، با پایگاه ماغر جهت امداد و کمک رسانی اورژانسی (فوریت های پزشکی مجهزتر) هماهنگ شد که در ساعت ۲۳:۱۰ دقیقه بیمار به آمبولانس ۱۱۵ منتقل شد و چند دقیقه بعد در آمبولانس فوریت ها دچار ارست قلبی و تنفسی شد و حدود ۲۵ دقیقه احیا برای بیمار انجام شد و علائم حیاتی بیمار دوباره برگشت و احیا موفق بود.
بیمار در ساعت ۲۳:۴۷ دقیقه به مرکز بستر درمانی لیکک رسید که در آنجا توسط متخصص اطفال ویزیت شد و ۵ دقیقه بعد مجددا بیمار دچار ارست قلبی و تنفسی شد و به مدت ۳۰ دقیقه عملیات احیا برای بیمار انجام شد و علائم حیاتی بیمار مجددا برگشت و احیا مجدد نیز موفق بوده است.
بیمار ساعت 00:57 دقیقه بامداد از مرکز بستردرمانی لیکک به بهبهان اعزام شد و در ساعت 1:20 دقیقه به بهبهان رسید که متاسفانه به دلیل خالی نبودن تخت icu اطفال در بیمارستان ولی عصر بهبهان، بیمار به ناچار به اتفاقات بیمارستان شهیدزاده بهبهان فرستاده شد و در اتفاقات بستری گردید و در آنجا مجددا چند دقیقه بعد دچار ایست قلبی و تنفسی شد و این بار احیا ناموفق بود و با کمال تاسف بیمار فوت نمود.
اگرچه در شیفت عصر و شب پزشک در مرکز رودتلخ نبوده است و این مشکل کمبود پزشک در برخی مناطق استان وجود دارد ولی تمام مراحل درمانی و احیا در کمترین زمان ممکن انجام شده است ولی عقرب گزیدگی از اورژانس های پزشکی مخصوصا درکودکان می باشد و حتی در بهترین مراکز درمانی دنیا عوارض و مرگ ومیر بالایی دارد و در موارد شدید نیاز به بستری در ICU می باشد.
بیمارستان ۳۲تخت خوابی نیز مطالبه عمومی شهرستان مذکور است که در چند ماه اخیر جهش بزرگی در تکمیل سازه بیمارستانی صورت گرفته و انشاالله به زودی فیزیک بیمارستان قابل افتتاح خواهد بود.
در پایان ضمن پذیرفتن نواقص و زیرساختهای بهداشتی و درمانی ضعیف در شهرستان بهمئی و با تشکراز کادر زحمتکش بهداشتی و درمانی،  مصیبت وارده را به خانواده محترم آن مرحوم تسلیت عرض نموده و از خدای سبحان برای آن مرحوم علو درجات و برای بازماندگان صبر بر مصیبت مسئلت می نماییم.
روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی ودرمانی استان کهگیلویه وبویراحمد

 
نام شما

آدرس ايميل شما

راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
1