تاریخ انتشار
شنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۰۱
کد مطلب : ۴۵۱۱۴۹
رئیس بهزیستی شهرستان ممسنی توضیح داد

علت فوت ۳ معلول در یک مرکز بهزیستی/ ماجرای انتقال ۸ معلول به بیمارستان در یک روز

۱
علت فوت ۳ معلول در یک مرکز بهزیستی در نورآباد ممسنی
کبنا ؛رئیس بهزیستی شهرستان ممسنی علت فوت ۳ معلول را در یکی از مراکز نگهداری معلولان تحت نظارت این سازمان اعلام کرد.
به گزارش کبنا به نقل از رویداد۲۴، مهین‌تاج کراری رئیس بهزیستی شهرستان ممسنی درباره خبر منتشر شده در برخی از سایت‌ها و خبرگزاری‌ها مبنی بر فوت چندین نفر به صورت دسته جمعی در مرکز نگهداری معلولان در شهرستان ممسنی گفت: این خبر شایعه‌ای بیش نیست و تنها ۳ نفر در روزهای ۲۹ و ۳٠ و ۳۱ تیرماه سال ۱۴۰۱ در مرکز نگهداری معلولان آقایان که هر ۳ نفر به دلیل بیماری گوارشی، ریوی و سکته فوت کردند که در گواهی فوت آنها توسط پزشکان قید شده است. چون مرگ هر ۳ نفر آنی بوده است حتی یک روز هم در بیمارستان بستری نبودند. ۲ نفر بالای ۵۰ سال و یک نفر ۴۱ سال سن داشت.
وی در مورد شایعه منتشر شده افزود: در روز اول مرداد ماه ۸ نفر از معلولان مرکز به دلیل بیماری ویروس اسهال به بیمارستان ولی عصر (عج) شهر نورآباد منتقل شدند و با معاینات انجام شده با تشخیص پزشک نیاز به بستری نداشتند و حتی تست کرونا نیز از آنها گرفته شد که هیچ مشکلی نداشتند و تست همگی منفی بود و از این ۸ نفر تنها یک نفر علت اینکه اکسیژن خون وی پایین‌تر از ۹۰ بود یک شب بستری شد و ۷ نفر دیگر به مرکز برگشتند.
۳ نفر از این ۸ نفر در روز بعد از مرخصی باز به بیمارستان منتقل شدند که یک شب بستری بودند و مرخص شده اند و الان در مرکز بدون هیچ مشکلی زندگی می‌کنند.
کراری افزود: مواد غذایی توسط شبکه بهداشت و درمان ممسنی و واحد بیماری‌های واگیردار این شهرستان بررسی شد که هیچ گونه مشکلی نداشته است او همچنین اضافه کرد: غالباً در این مرکز معلولین ذهنی شدید نگهداری می‌شوند و عمر این عزیزان به جهت شدت معلولیت سیر عادی ندارد و بیماری تنفسی در آنها شایع است.
نام شما

آدرس ايميل شما

راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
1