کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گفت و گوی اختصاصی کبنا با بانوی قهرمان کهگیلویه و بویراحمدی؛

افتخار مدال آوری بانوان قهرمان کهگیلویه و بویراحمدی نصیب استان فارس شد / قهرمان کشوری رشته جوجیتسو از بی مهری ها در استان گفت

9 مرداد 1401 ساعت 2:23

بی مهری و بی توجهی به ورزش قهرمانی بانوان در کهگیلویه و بویراحمد موضوع بی سابقه ای نیست، کمبود امکانات، نگاه های گزینشی به ورزشکاران، توجه به چند رشته معدود ورزشی موجب روی گردانی ورزشکارانی می شود که با تمام عشق و علاقه شان تلاش می کنند تا در رشته ورزشی خود پیشرفت کنند و مدال آور شوند.


بی مهری و بی توجهی به ورزش قهرمانی بانوان در کهگیلویه و بویراحمد موضوع بی سابقه ای نیست، کمبود امکانات، نگاه های گزینشی به ورزشکاران، توجه به چند رشته معدود ورزشی موجب روی گردانی ورزشکارانی می شود که با تمام عشق و علاقه شان تلاش می کنند تا در رشته ورزشی خود پیشرفت کنند و مدال آور شوند.
به گزارش کبنا، نگار نجاتی مربی رشته رزمی جوجیتسو به همراه دو شاگرد یاسوجی اش موفق به کسب مدال طلا شده اند و استان فارس به واسطه حضور این سه ورزشکار در این رشته، مقام دوم کشوری را کسب کرده است.
سیده نیایش هدایتی نسب منفی هفتاد کیلوگرم مدال طلا رشته جوجیتسو برزیلی، نگار نجاتی منفی 55کیلوگرم بزرگسالان کسب مدال طلا، یلدا توکل کوخدان برنده مدال طلا منفی 50جوانان را در مسابقات کشوری کسب کردند که در روز 7 مردادماه در استان قم به کار خود پایان داد، و هر سه دعوت به تیم ملی شده اند. اما افسوس که این سرمایه های ورزشی استان به خاطر بی توجهی، به استان های همجوار سفر می کنند.
دلایل مختلفی برای کوچ کردن های اجباری وجود دارد از جمله اینکه همکاری هایی که در استان های دیگر با ورزشکاران می شود، بسیار بیشتر و بهتر از کهگیلویه و بویراحمد است.
نیایش، نگار و یلدا تنها ورزشکارانی نیستند که مجبور می شوند در خارج از استان به مسابقات کشوری راه پیدا کنند، برخی از ورزشکاران استان به دلیل بی مهری و تبعیضی که از آن می گویند، مجبور می شوند به استان های همجوار سفر کنند و حتی ممکن است مجبور شوند در غربت و دوری از خانواده به زندگی ورزشی خود ادامه دهند.
نگار نجاتی مربی رشته جوجیتسو در گفت و گو با خبرنگار کبنا در این خصوص می گوید: رشته قبلی من رزمی بوده، زمانی که جوجیتسو زیر نظر انجمن آمد، من وارد رشته جوجیتسو شدم. الان مربی هستم. ورزشکاران رشته جوجیتسو برای جلوگیری از آسیب، باید روی تشک کشتی یا جودو کار کنند. احتمال شکستگی دست و پا در صورتی که از جای غیراستانداردی استفاده شود زیاد است.
در پارک مهرورزی یاسوج تمرین می کردیم / همه مردم به ما حرف میزدند
از رئیس انجمن خواستم که یک سانس از باشگاه ورزشی را به من بدهند، متأسفانه چند بار پیگیری کردم، گفتند خودتان باشگاه بگیرید، ما سه ما در پارک مهرورزی یاسوج تمرین می کردیم. همه مردم به ما حرف می‌زدند. بچه هایم انقدر روی چمن تمرین کردند که لباس های سفیدشان سبز شده بود.
وی گفت: چون خودم جودوکار هستم، و با مربیان استان فارس نیز کار کرده بودیم، دو تا از شاگردهایم را بردم استان فارس و از آنجا وارد مسابقات شدیم.
ما سه نفر 4 مدال آوردیم، 18 استان فارسی هم 4 مدال
نجاتی اظهار کرد: هیئت رزمی استان برای مسابقات هیچ اطلاعی به من نداد، در گروه هم حتی اعلام نکردند که چنین مسابقه ای وجود دارد. برای همین بی توجهی ها من با هیئت فارس هماهنگی کردم. ما 4 طلا و یک نقره گرفتیم، من خودم به تنهایی 2 طلا، دو شاگردم هر کدام یک طلا گرفتند. تیم استان فارس بخاطر ما سه نفر دوم کشوری شد، اگر کهگیلویه و بویراحمد وارد مسابقات می شد دوم می شد. استان فارسی ها 18 نفر بودند، با ما 3 نفر شدند 21 نفر. و ما 4مدال آوردیم. 18 نفر استان فارس یک طلا و 3 برنز گرفتند، خیلی از ما تعریف می دادند. خیلی از شاگردان من می خواستند بیایند ولی در این شرایط نتوانستم آنها را ببرند.
همکاری های استان فارس خیلی خوب بود
وی گفت: همکاری های استان فارس خیلی خوب بود، بصورت مجازی و اینترنتی هماهنگی ها و مدارک را ارسال کردیم، هم حمایت خوبی کردند و هم همکاری خوبی داشتند.
نجاتی اظهار کرد: من قهرمان کیک بوکسینگ استان هستم، یک بار برای تیم ملی دعوت شدم که به دلیل همین عدم هماهنگی ها و عدم حمایت ها نرفتم، 5 سال مربی کیک بوکس در یاسوج بودم، متأسفانه یاسوج پارتی بازی زیاد هست. نگاه گزینشی به افراد می شود، اصلا برایشان مهم نیست که یک ورزشکار حرفه ای کار می کند و قهرمان می شود، چیزهای دیگری برایشان مهم است
نگاه گزینشی به ورزشکاران کهگیلویه و بویراحمد
نجاتی گفت: در برنامه های مختلفی که برگزار می کنند، فقط یک سری افراد خاصی را برای برنامه هایشان دعوت می کنند. این بی احترامی به دیگر افراد است.
برای یک ساعت تمرین، باشگاه به ما ندادند
نجاتی گفت: باشگاه ها وضعیت خوبی ندارند، انجمن های ورزشی باشگاه دارند، ولی رئیس هیئت هر رشته ای که باشد، باشگاه را بین خانم ها و آقایان همان رشته های خاص تقسیم می کنند. حتی برخی مربی ها با تعداد شاگرد بسیار کم چندین سال است که در باشگاه با همه امکانات سانس دارند، خیلی راحت تمرین می کنند. ولی ما باید التماس کنیم برای اینکه بچه ها باید روی تشک نرم کار کنند، و متأسفانه بچه های من یکی انگشتش شکست، یکی دررفتگی کتف پیدا کرد، همه دخترها خودشان با هزینه شخصی خودشان را درمان کرده اند. شاگردم که طلا گرفت دو بار پایش شکست. ولی ورزش برایشان مهم است و هزینه می کنند.
جوجیتسو تیم ملی دارد
نجاتی گفت: جوجیتسو رشته معتبری است، تیم ملی دارد و همه این رشته را می شناسند.
وی گفت: ما با هزینه های خودمان وارد مسابقات شدیم. هم هزینه های ایاب و ذهاب دارد و هم هزینه ورودی به مسابقات را خودمان بصورت شخصی پرداخت می کنیم.
نجاتی بیان کرد: هر هیئتی برای مسابقات بودجه دارد، در استان فقط چند رشته هستند که هزینه هایشان را هیئت ها پرداخت می کنند، بقیه خودشان هزینه ها را متقبل می شوند. مثلا رشته جودو را هیئت هزینه می دهد.
وی گفت: اگر برای استان فارس مسابقه دادم، پشیمان نیستم، چون مسئولان استان ما حتی یک تبریک خشک و خالی هم به ما نگفتند. ما خیلی راحت می توانستیم از استان خودمان دوم شویم، ولی مسئولان بی مهری می کنند.
استعداد بالای دخترهای یاسوجی در رشته های رزمی
نجاتی گفت: دخترهای یاسوجی در رشته های رزمی در سطح کشوری خیلی خوب و عالی هستند ولی اصلا حمایت نمی شوند.
الان طاهری آذرپیوند که به مسابقات آسیایی رفت، همه هزینه هایش را خودش پرداخت کرد و بدون هیچ کمکی مدال آورد.
وضعیت ورزش قهرمانی در استان خیلی بد است، و حمایتی صورت نمی گیرد.


کد مطلب: 450914

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/450914/افتخار-مدال-آوری-بانوان-قهرمان-کهگیلویه-بویراحمدی-نصیب-استان-فارس-کشوری-رشته-جوجیتسو-بی-مهری-گفت

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1