تاریخ انتشار
دوشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۱۶
کد مطلب : ۴۵۰۷۲۵
معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری استان تشریح کرد:

طرح «دستیار فناوری» ویژه دانشجویان استان کهگیلویه و بویراحمد

۱
طرح «دستیار فناوری» ویژه دانشجویان استان کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛
مصاحبه از متقاضیان طرح دستیار فناوری در پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد.
به گزارش کبنا، روح الله رحیمی، معاون فناوری و نوآوری پارک در این زمینه اظهار داشت: مهم‌ترین هدف طرح دستیار فناوری، آشنا کردن دانشجویان با فضای واقعی کار در حین تحصیل است، زیرا شرکت‌های عضو پارک‌های علم و فناوری فعالیت‌های فناورانه مختلفی انجام می‌دهند و از تکنولوژی به‌روز استفاده می‌کنند، به این دلیل هنگامی که دانشجویان در چنین فضایی قرار بگیرند، می‌توانند دانش خود را کاربردی کنند و نحوه استفاده از آن را یاد بگیرند.
وی افزود: از سوی دیگر شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان به دنبال نیروهای تحصیل کرده، آشنا با فضای کار و تربیت شده هستند؛ بنابراین طرح دستیار فناوری کمک بسیاری در این زمینه خواهد کرد زیرا با وجود این طرح هزینه‌ای برای تربیت نیرو پرداخت نمی‌شود و نیروها با هزینه بسیار کمی آمادگی لازم را کسب کرده و در آینده مشغول به کار می‌شوند. به طور کلی می‌توان گفت نیروهای آینده شرکت‌های فناور از طریق این طرح تأمین می‌شود.
رحیمی ادامه داد: در این طرح دانشجویان یک دوره زمانی ۶ ماهه کار دانشجویی در شرکت‌های فناور و دانش بنیان را می‌گذرانند و در آن مبلغ ماهیانه یک میلیون تومان به دانشجویان کارشناسی، ۲ میلیون تومان به دانشجویان ارشد و ۳ میلیون تومان به دانشجویان دکتری پرداخت می‌شود.
معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری اضافه کرد: دانشجویان کارشناسی پس از گذراندن نیم سال ششم تحصیلی، کارشناسی ارشد بعد از گذراندن نیم سال دوم و دانشجویان دکترا بعد از گذراندن نیم سال چهارم می‌توانند در این طرح شرکت کنند.
رحیمی با اشاره به معیارهای انتخاب دانشجویان در این طرح گفت:برای انتخاب دانشجویان مهم‌ترین معیار نتیجه مصاحبه با شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور است که پس از آن شرکت‌ها بر اساس نیازشان افراد مورد نظر خود را انتخاب می‌کنند. وی خاطر نشان کرد:شرکت‌های متقاضی موظف به پذیرش افراد واجد شرایط هستند.
رحیمی فراهم شدن زمینه فراگیری بخشی از توانایی‌ها و مهارت‌های مورد نیاز بازار کار برای دانشجویان در طول دوران تحصیل،هموار شدن بکارگیری دانشجویان در شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور مستقر در پارک‌های علم و فناوری، 6 ماه فرصت کارآموزی در شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور ،کسب امتیازات گوناگون توسط شرکت‌های فناور از سمت پارک علم و فناوری و فرصت انتخاب رایگان و هوشمند مدیران و کارکنان آینده شرکتها از دانشجویان مستعد و واجد شرایط را از جمله دیگر مزایای این طرح دانست.
گفتنی است فراخوان این طرح از اردیبهشت سال جاری آغاز شده بود.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
1