تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۸ تير ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۳۸
کد مطلب : ۴۵۰۵۳۲
به گزارش کبنا؛

جلسه شورای مدیران کل وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد/ تقدیر مدیران کل از ابتکار مدیرکل ارشاد

۰
جلسه شورای مدیران کل وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در  کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد/ تقدیر مدیران کل از ابتکار مدیرکل ارشاد
کبنا ؛جلسه شورای مدیران کل وابسته به  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان کهکیلویه و بویراحمد به ریاست مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
به گزارش کبنا، این جلسه که با حضور  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ، مدیر حج و زیارت استان ، اداره کل کتابخانه های عمومی استان ، خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران - ایرنا ، ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان و مجموعه معاونین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد. 
امین درخشان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان  ضمن تبریک اعیاد دهه امامت و ولایت و خیر مقدم به مدیران دستگاههای تابعه  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در  استان بیان داشت: در جامعه کنونی نقش و اهمیت موضوع فرهنگ در مسیر تعالی ، رشد و پویایی جامعه به عنوان یک مسئله  اساسی پذیرفته شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه این جلسه با تاکید مقام عالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای در جهت تفاهم و همگرایی بیشتر اداره کل وابسته به وزارت ارشاد برگزار می شود افزود: نیاز جامعه امروز به فعالیت های و مجموعه اقدامات فرهنگی مناسب با الگوی ایرانی اسلامی ، در کنار نقش مدیریت فرهنگی درست بیش از گذشته احساس می شود، از سوی دیگر نقش و جایگاه مدیران فرهنگی در نظام فرهنگی کشور به عنوان یک عضواثر گذار فرهنگی ، اهمیت بسزایی دارد.
درخشان در تشریح برنامه های این اداره کل در خصوص جلسه شورای مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بیان داشت: لزوم همکاری کردن کارکنان دستگاههای اجرایی حوزه فرهنگ امری ضروری است از این رو خواستار تشکیل جلسه شورای مدیران تابعه  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به طور مستمر در هر ماه به میزبانی ادارات و نهادهای فرهنگی شد.
درخشان با بیان نقش دستگاهها در توسعه فرهنگی و ارتقای مشارکت مردمی در ساختار فرهنگ ایرانی و اسلامی عنوان کرد:فرهنگ، زیر بنای توسعه  تلقی شده  نشاط و پویایی فرهنگ نشان حیات و تکامل آن جامعه است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه ضمن تبریک اعیاد امامت و ولایت بر ضرورت همکاری و استفاده از توانمندی های دستگاههای فرهنگی تاکید کرد و از ابتکار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای این تفاهم و همدلی بین مدیران وابسته به وزارت ارشاد قدردانی کرد.
حجت الاسلام و المسلمین نصیر اسلامی در خصوص نقش وقف در ساختار فرهنگی جامعه افزود:موقوفات کشور یکی از منابع مهم و سرمایه های بزرگ جامعه است ،افرادی که نهادهای فرهنگی را به جامعه وقف می کنند آگاه باشند که در واقع با این وقف به جامعه اندیشه و گسترش فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی را به جامعه اهدا نمایند.
وی در خصوص هم افزایی ارگانهای فرهنگی افزود:برای دستیابی به هم افزایی فرهنگی در دستگاههای متولی فرهنگ باید اهداف فرهنگی روشن شود ؛ مهارت های مرتبط مدیریتی در حوزه فرهنگ  و فضای مناسب کارآمد در دستگاهها فراهم گردد.
مدیریت حج و زیارت استان   با بیان اینکه زیارت میتواند نقش موثری در ارتقا فرهنگی و باورهای دینی داشته باشد گفت:این سازمان علاقه مند است تا در کنار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و دیگر نهادهای و ارگانهای فرهنگی نقش خود را در ارتقا و گسترش فرهنگ اسلامی و ایرانی انجام دهد.
سید محسن قوامی نژاد  اظهار داشت : اداره امور حج عمره و زیارت عتبات مقدس و اماکن متبرکه خارج از کشور بر عهده این سازمان است و برای تسهیل امور زیارتی در سراسر استان بیش از 11 دفاتر حج و زیارتی کار خدمت رسانی به زائرین را بر صورت  می دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
1