تاریخ انتشار
شنبه ۱۱ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۲۰
کد مطلب : ۴۴۹۸۰۷
رئیس اداره امور فراورده های طبیعی، سنتی و مکمل غذا دانشگاه علوم پزشکی یاسوج:

فروش کپسول‌ها و معجون‌های ترک اعتیاد گیاهی در عطاری‌های کهگیلویه و بویراحمد تخلف است

۰
فروش کپسول‌ها و معجون‌های ترک اعتیاد گیاهی در عطاری‌های کهگیلویه و بویراحمد تخلف است
کبنا ؛رئیس اداره امور فراورده های طبیعی، سنتی و مکمل غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در روز جهانی مبارزه با مواد مخدر به بررسی تخلفات فروش کپسول ها و معجون های ترک اعتیاد در عطاری ها پرداخت.
به گزارش کبنا از یاسوج، یدالله روهینا گفت: فروش داروهای مخدر توسط برخی عطاری ها مانند قرصهای متادون، بوپره نفرین، ترامادول، دیفنوکسیلات و همچنین داروهای سیستم عصبی مانند کلونازپام و ... ممنوع است که متاسفانه برخی از عطاری ها بصورت زیرمیزی اقدام به فروش می کنند. لازم است والدین بر فرزندان خود کنترل بیشتری در این خصوص داشته باشند.
وی ادامه داد: همچنین ساخت کپسول ها و معجون های ترک اعتیاد گیاهی در عطاری ها ممنوع است زیرا در مسئله ترک اعتیاد باید درمان منطقی برای بیمار صورت پذیرد.
وی ابراز داشت: در تولید فراورده های دارویی ترک اعتیاد تحت عنوان گیاهی بودن آنها، در عطاری ها نه تنها از گیاهان بلکه از مواد شیمیایی هم در ساخت آنها استفاده می کنند بنابراین نه تنها مشکلی از بیمار را حل نمی‌کند بلکه منجر به تشدید اعتیاد در فرد می شود.
وی با بیان اینکه در این پروسه باید یاد بگیریم به فرد معتاد به عنوان یک بیمار نگاه کنیم، عنوان کرد: پروسه ترک اعتیاد باید در مراکز ترک اعتیاد و NGO های دارای مجوز باشد.
روهینا تاکید کرد: استفاده از کپسول ها و یا معجون های گیاهی تحت عنوان ترک اعتیاد هیچگونه تاثیر مثبتی ندارد بلکه عوارضی را نیز به دنبال خواهد داشت.
روهینا خاطرنشان کرد: از رسانه ها تقاضا می کنیم در راستای اطلاع رسانی صحیح به مردم جدی تر گام بردارند و مدارس نیز با آگاه سازی والدین در این زمینه موجب کنترل بیشتر والدین بر فرزندان شوند.
وی تاکید کرد: در صورت مشاهده چنین تخلفاتی به ادارات نظارتی مانند تعزیرات، نیروی انتظامی، اتاق اصناف و همچنین در راس این تیم، بازرسان سازمان غذا و دارو باید گزارش داده شود که با این مراکز برخورد جدی و قانونی داشته باشند.
رئیس اداره امور فراورده های طبیعی، سنتی و مکمل غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج همچنین تبلیغات حوزه طب سنتی در خصوص درمانگری اعتیاد را تخلف عنوان کرد و گفت: نهادهای نظارتی ما باید بصورت جدی با متخلفان برخورد داشته باشند تا شاهد ورود آنها به سیستم درمانی اعتیاد نباشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
1