کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در خطبه‌های نماز جمعه یاسوج مطرح شد

ازدواج 2000 نفری چه معنایی دارد؟

10 تير 1401 ساعت 15:31

امام جمعه یاسوج گفت: نباید هزینه و جهیزیه سنگین در ازدواج داشته باشیم که جوانان زیر بار آن کمر خم کنند این دعوت‌های ۲۰۰۰ نفری چه معنایی دارد.


امام جمعه یاسوج گفت: نباید هزینه و جهیزیه سنگین در ازدواج داشته باشیم که جوانان زیر بار آن کمر خم کنند این دعوت‌های ۲۰۰۰ نفری چه معنایی دارد.
 به گزارش کبنا، آیت الله سید نصیر حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج به مناسبت‌های مختلف هفته از جمله ازدواج حضرت امیرالمؤمنین و حضرت زهرا (سلام الله علیها) اشاره کرد و گفت: حاصل این ازدواج برکات بسیار زیادی داشت که بر بشر نازل شده است.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ازدواج سنت پیامبر و سنت نبوی است که خداوند نسبت به آن دستور داده و تأکید کرده است زنها و مردها باید به ازدواج تشویق شوند اگر فقیر باشند خداوند به واسطه سنت الهی ازدواج به آنها برکت عطا می‌فرماید.
امام جمعه شهر یاسوج ادامه داد: کسانی که واسطه امر خیر ازدواج بین جوانان می‌شوند در حدیث نبوی آمده که در برابر هر گامی که برمی دارند و هر کلمه‌ای که می گویند ثواب یک سال نماز شب و روزه داری را خواهند داشت.
وی گفت: در نقطه مقابل کسانی که بخواهند مانع ازدواج یک دختر و پسر شده و یا میان یک زن و مرد را به هم بزنند دچار مجازات بسیار سختی خواهد شد.
حسینی افزود: کسانی که تمکن مالی دارند و ازدواج نمی‌کنند دچار گناه می‌شوند به خصوص دختران کارمندی که برخی از آن‌ها معتقدند باید با مرد کارمند ازدواج کنند که این فکر غلطی است.
وی در ادامه با انتقاد از هزینه‌های سرسام آور ازدواج و جهیزیه گفت: نباید هزینه و جهیزیه سنگین در ازدواج داشته باشیم که جوانان زیر بار آن کمر خم کنند این دعوت‌های ۲۰۰۰ نفری چه معنایی دارد ولیمه دادن به مسلمانان کار خوبی است اما این گونه هزینه‌ها برای ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ نفر عاقلانه نیست متاسفانه این فرهنگ غلط همچنان در حال ترویج است.
امام جمعه شهر یاسوج افزود: اگر پولدار هستید آن را جاهای دیگری خرج کنید این پول‌ها صرف چنین فرهنگ غلطی نشود انگیزه انسان در ازدواج باید انسانی باشد.
حسینی بیان کرد: ازدواج مقدمه تشکیل خانواده بوده و به تکثیر نسل کمک می‌کند امروز با بحران کاهش جمعیت روبرو هستیم باید با ازدواج نسل شیعیان برقرار بماند که متاسفانه اکنون اوضاع بدی را مشاهده می‌کنیم و ضربات سنگین امنیتی اقتصادی فرهنگی و سیاسی می‌خوریم.
امام جمعه یاسوج گفت: مسئولان هم به فکر باشند و بسترهای ازدواج را برای جوانان فراهم کنند نظام و دولت مکلف هستند که بستر ازدواج آسان فراهم شود و برای جوانان شغل ایجاد کنند.
وی در ادامه به حادثه ۱۲ تیر و هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی توسط آمریکا در خلیج فارس اشاره کرد و گفت: این هم نمونه‌ای از حقوق بشر آمریکایی است آمریکایی که به زن و مرد و کودک و هیچ فردی رحم نمی‌کند آن وقت هم دم از حقوق بشر می‌زنند ببینید چه بلایی بر سر سیاه پوستان آمریکایی آورده‌اند و چه تبعیض نژادی دارند در سطح بین‌المللی هم از ویتنام گرفته تا افغانستان چه خون‌هایی که بر زمین نریختند.
امام جمعه یاسوج گفت: چه قبل و چه بعد از انقلاب هم در ایران خون‌های زیادی را بر زمین ریختند صدام خبیث را حمایت کردند تا این همه جنایت کند و با این همه جنایت او را تشویق می‌کردند.
وی در ادامه به جنگ عربستان در یمن و جنگ روسیه و اوکراین اشاره کرد و گفت: این همه جوان و نوجوان و مرد و زن در یمن کشته شد اما دریغ از اینکه کوچکترین اقدامی انجام دهند اما همین که یک نفر اروپایی پوست رنگی در اوکراین کشته می‌شود چه غوغایی به پا می‌کنند هر چند ما هم معتقدیم که در هیچ کجای جهان نباید خونی ریخته شود اما باید حقوق بشر برای همه یکسان باشد.


کد مطلب: 449775

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/449775/ازدواج-2000-نفری-معنایی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1