تاریخ انتشار
چهارشنبه ۸ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۳۳
کد مطلب : ۴۴۹۷۱۲
در دیدار رئیس اتاق بازرگانی ایران و استاندار کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد:

معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در استان‌ها، به توسعه منطقه‌ای کمک می‌کند

۰
معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در استان‌ها، به توسعه منطقه‌ای کمک می‌کند
کبنا ؛علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد، جبار کیانی پور رئیس اتاق یاسوج و عبدالله قبادی مشاور سرمایه گذاری استاندار با رئیس اتاق بازرگانی ایران دیدار کردند.
در این نشست ضمن تشریح ظرفیت‌های استانی، چالش‌ها و موانع توسعه منطقه‌ای مورد توجه قرار گرفت و جذب سرمایه‌گذار به عنوان یک راهکار کلیدی مطرح شد.
در ابتدای این نشست علی احمدزاده، استاندار کهگیلویه و بویراحمد نگاهی به توانمندی‌های استان داشت و با اشاره به تولید یک سوم نفت کشور در این استان، بی‌بهره ماندن مردم منطقه از عواید این نعمت الهی را ناعادلانه خواند و تصریح کرد: برای بسیاری از روستاهای این استان به تازگی راه ارتباطی کشیده شده است. متاسفانه مردم استان سهمی از درآمدهای فروش نفت ندارند در صورتی که سهم این استان در تولید نفت بسیار بالاست.
او بر لزوم تغییر رویکردها و نگرش‌های حاکم بر توزیع درآمدهای کشور تاکید کرد و گفت: خواسته اصلی از بخش خصوصی، فراهم کردن زمینه سرمایه‌گذاری در استان کهگیلویه و بویراحمد است. اتاق ایران می‌تواند در راستای معرفی هرچه بهتر استان کمک کرده و در کنار آن زمینه صادرات انواع تولیدات استان به سایر کشورها از جمله عمان و قطر آن هم در دوران برگزاری مسابقات جام جهانی را مهیا کند.
احمدزاده به ظرفیت‌های گردشگری استان اشاره کرد و گفت: این منطقه به دلیل طبیعت بکر و زیبایی که در اختیار دارد می‌تواند به یکی از قطب‌های گردشگری کشور تبدیل شود؛ اما زیرساخت‌های لازم را در اختیار ندارد.
در ادامه جبار کیانی‌پور، رئیس اتاق بازرگانی یاسوج چهار پیشنهاد را مطرح کرد و خواستار همکاری و حمایت اتاق ایران از برگزاری همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری با هدف معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان شد.

به اعتقاد او علاوه بر جذب سرمایه‌گذاری، می‌توان زمینه‌ای را فراهم کرد تا اتاق ایران در تامین سرمایه اولیه صندوقی که در حوزه دانش‌بنیان قرار است به همت صندوق نوآوری و شکوفایی، پارک علم و فناوری و دانشگاه‌های استان تشکیل شود، کمک کند.
برنامه‌ریزی برای ساخت سایت نمایشگاهی استان با سرمایه بخش خصوصی و همکاری و حمایت اتاق ایران برای اعزام چند هیات تجاری به این استان با هدف معرفی ظرفیت‌های موجود، از دیگر پیشنهادهایی بودند که از سوی این فعال اقتصادی مطرح شدند.
با توجه به پیشنهادهای ارائه شده، غلامحسین شافعی، رئیس اتاق ایران با تاکید بر ضرورت نگاه ویژه به برخی از استان‌ها از جمله استان کهگیلویه وبوریراحمد، گفت: در این راستا اتاق ایران سعی کرده نگاهی متمایزی به این استان در کنار چند استان دیگر داشته باشد و بر همین اساس حرکت کند. توزیع عادلانه منابع اتاق ایرانبه منظور توسعه متوازن، یکی از محورهایی که همواره مورد توجه اتاق ایران بوده است. بنابراین در حال تدوین راهکارهایی در این راستا هستیم.
او درباره جذب سرمایه‌گذار به معرفی درست و دقیق منطقه اشاره کرد و برگزاری یک همایش بین‌المللی در حوزه سرمایه‌گذاری را یک راه‌حل مناسب برای این منظور دانست و تاکید کرد: باید ابتدا مطالعه‌ای صورت گیرد و توانمندی‌های استان در کنار زمینه‌های دارای اولویت برای سرمایه‌گذاری در استان شناسایی و سپس متناسب با آن زمینه برگزاری همایش فراهم شود. این اقدامات باید در چارچوب یک دبیرخانه منسجم پیگیری شود.
شافعی در پایان مجدد بر توسعه منطقه‌ای از طریق ارائه اختیارات لازم به استانداران و فراهم کردن امکان درآمدزایی و صرف آن برای توسعه استان، تاکید کرد و یادآور شد: چنانچه این دیدگاه و رویکرد در سطح کشور شکل نگیرد، امکان توسعه در کل کشور وجود ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
1