تاریخ انتشار
سه شنبه ۷ تير ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۲۳
کد مطلب : ۴۴۹۶۷۹
اعتبارات تخصیص‌یافته و جذب شده تبصره 18 در کهگیلویه و بویراحمد مورد بحث قرار گرفت؛

از عملکرد ضعیف بانک توسعه تعاون تا تقدیر از صندوق کارآفرینی امید در جذب اعتبارات / پایان سال مالی و اعتباراتی که برگشت داده می‌شوند / ضعیف‌ترین دستگاه در جذب اعتبارات تبصره 18 کدام است؟

۶
۰
از عملکرد ضعیف بانک توسعه تعاون تا تقدیر از صندوق کارآفرینی امید در جذب اعتبارات / پایان سال مالی و اعتباراتی که برگشت داده می‌شوند / ضعیف‌ترین دستگاه در جذب اعتبارات تبصره 18 کدام است؟
کبنا ؛
شامگاه امروز (7 تیر 1401) جلسه تسهیلات تبصره 18 با حضور دستگاه‌های اجرایی و مدیران بانک‌های عامل کهگیلویه و بویراحمد در سالن شماره یک استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا، در ابتدای جلسه، اعتبارات مربوط به سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد مورد بحث قرار گرفت.
بانک توسعه تعاون تاکنون 17 میلیارد و 900 میلیون تومان ابلاغیه داشته اما تا حالا پرداختی نداشته است. از این رو گلایه‌هایی از این بانک در بین مردم استان وجود دارد. میراب باشی مدیرعامل بانک توسعه تعاون در خصوص پرداخت اعتبارات مربوط به سازمان جهاد کشاورزی گفت: علت عدم پرداختی‌ها این است که عمدتاً متقاضی در مراحل تشکیل پرونده به مشکل بر می‌خورد.
وی گفت: اگر پرونده‌ای کامل شود، در مصوب کردن و پرداختش هیچ تعللی نمی‌کنیم و چنانچه‌ پرونده‌ای تکمیل شود یک روزه پرداخت می‌کنیم و وقتی دستگاه اجرایی طرحی را معرفی می‌کند باید پیگیر تشکیل پرونده مشتری باشد
فرحبخش مدیرعامل بانک کشاورزی استان نیز گفت: اعتبارات از زمانی که شروع می‌شود 8 تا 9 ماه می‌گذرد و سپس به بانک می‌رود و انتظار می‌رود بانک‌ها در عرض یک ماه شق‌القمر کنند.
وی گفت: تمام اعتبارات در تمام بانک‌ها به حداکثر جذب رسیده است. در همه استان‌ها به همین اندازه جذب شده است و میانگین کشور هم تقریباً همین است.
فرحبخش عنوان کرد: درصد جذب الان 18/5 درصد در حال حاضر است. 619 میلیارد تومان هم مصوب در شعب داریم که در 10 روز آینده پرداخت می‌شود.
وی ادامه داد: قولی که از اول دادم الأن هم روی قولم هستم و در پایان مدت حداقل پنجاه درصد باید جذب کنیم.
وی افزود: دو پرونده 390 میلیارد و 240 میلیارد داریم که بسیاری از کارهای آن انجام شده است. با این تفاسیر بیشتر از 50 درصد جذب خواهیم کرد.
حاجی پور مدیر صندوق توسعه تعاون کهگیلویه و بویراحمد نیز اظهار داشت: در تفاهم نامه جهاد کشاورزی 46 میلیارد تومان اعتبار داشتیم. از این مبلغ 23 میلیارد تومان آن مربوط به بنیاد برکت است که پریروز به ما معرفی شد و الأن در پروسه ما است.
وی گفت: از آن 23 میلیارد تومان هم 5 میلیارد آن را پرداخت کرده‌ایم.
حاجی‌پور افزود: 168 فقره پرونده در حال ضمانت‌گیری هستند و 220 پرونده پرداختی داشتیم.
دستگاه بعدی که اعتبارت آن در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد بود که از 110 میلیارد تومان بانک صنعت و معدن، حدود 90 درصد آن جذب شده بود.
کریم روزبهان رئیس سازمان صنعت و معدن کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: اگر با این رویه پیش برویم به اهدافی که برنامه‌ریزی کرده‌ایم نخواهیم رسید.
وی گفت: ما باید به بیش از 50 درصد جذب اعتبارات برسیم.
رئیس صمت گفت: سهم استان ما 355 میلیارد تومان بود که تخصیص ما 202 میلیارد شده است. از این محل ما با معرفی 55 فقره طرح در سیستم بانکی یعنی 375 میلیارد تومان معرفی کردیم که 103 میلیارد تومان توانستیم جذب کنیم.
وی با بیان اینکه حوزه صنعت و معدن 59 درصد جذب داشته‌ایم، گفت: معرفی جدید هم 66 فقره داشته‌ایم.
میراب باشی مدیرعامل بانک توسعه تعاون در این خصوص گفت: ما و دستگاه‌های اجرایی یک هدف داریم و باید با هم تعامل داشته باشیم که کار مشتری را راه‌ بیندازیم.
وی با بیان اینکه 50 میلیارد تومان بودجه سرمایه در گردش داریم افزود: خواهش می‌کنم طرح معرفی کنید که پرداخت کنیم.
مدیرکل گردشگری میراث فرهنگی و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد نیز به مشکلات طرح‌ها پرداخت و گفت: عمده مشکل ما وثایق و تضامین است. این ایرادات شکلی باید کمتر شود و روند کار نیز تسریع شود.
در ادامه آریا مدیرکل بهزیستی استان اظهار داشت: فرایند پرداخت تسهیلات بهزیستی طولانی‌تر از سایر دستگاه‌ها است.
وی گفت: ابلاغ اولیه 21 میلیارد تومان بوده است. در مرحله اول 134 میلیارد تومان به بانک معرفی کردیم که 4 و نیم میلیارد تومان آن پرداخت شد.
وی در پایان اظهار داشت: ما 25 درصد تا الأن جذب داشته‌ایم.
در پایان مبشری مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: 23 میلیارد تومان اعتبار داشته‌ایم که همه آن نزد صندوق کارآفرینی امید بوده و از همینجا از مدیر این صندوق تشکر می‌کنم.
وی گفت: 196 پرونده با 41 میلیارد تومان تأیید و ارسال شده که بیش از 12 میلیارد تومان پرداخت کرده‌ایم که درصد جذب در این اداره‌کل بالای 52 درصد است.
گفتنی است مدیرعامل بانک ملی کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه حضور نداشت و به همین خاطر مورد انتقاد برخی از حاضرین در جلسه قرار گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما

ناشناس
Iran, Islamic Republic of
آقای فرماندار جناب مهدوی الان چه میگی؟
India
اتقاقا دست بانکها را باید بوسید اگر چنین کاری می کنند . ی عده با رانت و سفارش و زد وبند افتاده بجون بانکها و سالهاست این وامو بگیر اون وامو بگیر همش به بهانه تولید ... تا سالها هم هی تمدید ک بخشودگی و عدم بازپرداخت و کسب منفعت .
و ۹۹درصد مردم هم هیچ
برنو
Iran, Islamic Republic of
واقعا مدیریت در بانک توسعه تعاون بخصوص بدنه کارشناسی اعتباری فوق العاده ضعیف است اعتبارات سرحد و گرمسیری میکند /. افسوس که این مزرعه را آب گرفته دهقان مصیبت زده را خواب گرفته. دل ماندن ندارد و بیخیال شده. در عمل بانک دوسال است مدیر ندارد.
وام گیرنده
Iran, Islamic Republic of
از اقای مجیدی کارمند صندوق کارافرینی امید بخاطر برخورد خوب ایشان با مراجعه کنندکان عزیز و عملکرد بسیار خوبشان در این موسسه تقدیر و تشکر می شودو جا دراد مسئولین بانک از این جوان مستعد و متعهد در کار خود تقدیر ویژه نمایند.احسنت برایشان
اسلام
Iran, Islamic Republic of
خدا ،ان شاالله هرچه زودتر ،مسئول صندوق کارآفرینی امید منوجان جنوب استان کرمان ،رو عوض کنه ،
پلنگ
Iran, Islamic Republic of
حیف که صد حیف
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
1