تاریخ انتشار
دوشنبه ۶ تير ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۳۵
کد مطلب : ۴۴۹۶۴۲
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گفت:

صلح و سازش 1500 پرونده دعاوی خانوادگی در دادگستری کهگیلویه و بویراحمد

۰
صلح و سازش 1500 پرونده دعاوی خانوادگی در دادگستری کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در حوزه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم بیش از ۹ هزار و ۳۳۰ ساعت کلاس آموزشی برگزار شده است.
به گزارش کبنا، سید عیسی حسنی افزود: حدود ۲۵۰۰ نفر در این کلاس‌ها شرکت کرده‌اند.
حسنی بیان کرد: از جمله موضوعات این کلاس ها مهارت های زندگی سبک زندگی ایرانی با اجتماعی کردن مجرمین در حوزه امنیت اخلاقی و همچنین جلوگیری از طرفداری صورت گرفته است که گام مهمی در اجتماع می باشد. حسنی گفت: در سال ۱۴۰۰ بیش از یک هزار و ۵۰۰ پرونده در دعاوی خانوادگی به صلح و سازش منجر شده‌اند. معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: خط تلفنی 1570 با همکاری آموزش و پرورش استان و همچنین فعال بودن سامان سامانه نماد، در شهرستان دنا را یادآور شد و تیراندازی که به سامانه سجام در بیش از یکصد مورد از گزارشات ثبت شده در این سامانه در راستای هدایت و راهبری و سازماندهی دیدبانان پیشگیری می باشد.
 وی افزود:  افزایش تعداد ملاقات های صورت پذیرفته فرزندان طلاق در مراکز راه اندازی شده خارج از کلانتری ها به میزان ۲۰ درصد نسبت به سالهای گذشته افزایش داشته است.
 حسنی در ادامه عنوان کرد: به منظور پیشگیری از حفر چاه های غیرمجاز، گروههای گشت‌زنی ایجاد و افزایش داده شدند، همچنین محل های ناامن در استان شناسایی که در این زمینه ۸۱ محله  ناامن شناسایی شده است. این مقام قضایی گفت: به منظور آشنایی مردم با موارد موارد حقوقی، آموزش های حقوقی در مساجد شهر با همکاری معتمدین محلی راه اندازی شد.
 وی گفت: در سال گذشته ۶ جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم برگزار شد که ۹۰ درصد از مصوبات این جلسات اجرایی شده اند، همچنین در شهرستان های استان ۲۶ جلسه برگزار شد در این جلسات ۷۰ درصد مسائل نیز اجرایی گردیده‌اند.
سید عیسی حسنی اظهار داشت: کتاب الکترونیکی ازسیمای جرائم استانی به صورت دوره چهار ساله و شش ماه تهیه گردید و نظارت‌هایی نیز بر شرکتهای پخش گاز مایع در استان و نظارت بر صدور مجوز های کارخانه های تولید زغال در استان نیز صورت گرفت.
وی در ادامه گفت: بیش از ۱۰ هزار مورد از شکایت های مردمی و درخواست های مردمی در سال 1400 رسیدگی شد.
معاون قضایی دادگستری استان با اظهار اینکه ۱۲ بولتن الکترونیکی از اخبار و فعالیت های این معاونت تهیه و ارسال به سراسر کشور در سال گذشته انجام شد، گفت: این عمل جهت اطلاع رسانی ملی خیلی خوب است.
حسنی در ادامه افزود: در حوزه رسانه، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ۸۶ مورد خبر و گزارش تهیه و به رسانه های استانی و کشوری ارسال شده است همچنین ۳۴ برنامه گفتگو در صدا و سیما تهیه و پخش شده است.
وی با اظهار اینکه با تهیه  4  کلیپ تصویری و پخش از صدا و سیمای استان در خصوص اطلاع رسانی و پیشگیری از وقوع جرم در این معاونت تهیه، تولید و پخش شده است، اظهار داشت: تولید ۲۲ کلیپ و موشن گرافی در سامانه های اجتماعی و همچنین نصب ۳۹ بنر و عکس نوشته در سطح شهر و میادین از دیگر فعالیت‌های این معاونت بوده است.
 معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در ادامه در حوزه کارگروه اقتصاد مقاومتی گفت: ۵۷ جلسه ترتیب و ۴۱ شرکت احیاء شده و در حمایت از اشتغال آفرینی و تثبیت اشتغال پایدار توسط ستاد ۶۵۰ نفر بوده است.
وی افزود: در مورد تربیت فرزندان و مهارت های زندگی جلسات آموزشی توضیح با حضور عوامل فنی و اجرایی و نظارت بر فعالیت های مراکز مهر خانواده ها و همچنین ۱۴ کارگاه آموزشی اجرا شده است.
حسنی افزود: در حوزه حمایت از حقوق کودک نیز، بازدید از کانون اصلاح و تربیت و بند نسوان مشاوره رایگان بخش آسیب پذیر جامعه و معرفی آنان به کانون وکلاء و انعقاد تفاهم‌نامه با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جهت حمایت از حقوق کودک صورت گرفته است.
 وی‌گفت: شناسایی اقشار آسیب پذیر را نیز در دستور کار ق ار داده و حتی معرفی آنان به خیریه و ساماندهی آن ها و حمایت اقتصادی از آنان را با همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد، همچنین در حوزه مطالعه مطالعات اجتماعی با همکاری بهزیستی جهت راه اندازی خانه امن و بازدید از آن مراکز، اقدامات خوبی را انجام داده‌ایم.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در پایان گفت: در راستای کنترل و کاهش خشونت علیه اقشار آسیب پذیر، با کانون وکلاء و ارائه مشاوره رایگان به بخش های آسیب پذیر و حمایت از آنها به استفاده از ظرفیت وکیل معاضدتی را پیگیری نموده ایم.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
1