تاریخ انتشار
دوشنبه ۶ تير ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۲۹
کد مطلب : ۴۴۹۶۲۸
مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد:

مقابله با آفت پروانه برگ‌خوار دغدغه اصلی مردم شده است

۰
مقابله با آفت پروانه برگ‌خوار دغدغه اصلی مردم شده است
کبنا ؛
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به اهمیت موضوع وجود آفات پروانه برگخوار و جوانه‌خوار در جنگل‌های استان، کارگروه گیاه پزشکی استان نگاه ویژه‌ای به این موضوع داشته و پایش را به صورت تخصصی‌تر انجام دهد.
سعید جاوید بخت روز دوشنبه در نشست کار گروه گیاه پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: این اداره کل آمادگی مبارزه با آفت پروانه برگ خوار در جنگل های شهرستانها را به طور کامل دارد.
وی افزود: منابع طبیعی داری چالش های فراوانی است و امروزه بحث آفت پروانه برگ خوار به عنوان دغدغه اصلی جامعه قرار گرفته است.
جاوید بخت ابراز داشت: این آفت به صورت تخصصی مورد ارزیابی قرار می گیرد و از مجموعه های هیئت های علمی دانشگاه سایر کسانی که به عنوان کارشناس در این کارگروه حضور دارند انتظار میرود با حساسیت خاصی وبصورت علمی وتخصصی تری  در کوتاه مدت و بلند مدت نگاه ویژه ای داشته باشند وپایش را به صورت تخصصی تر وبروز ترانجام دهند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: با کمک کارگروه گیاه پزشکی کارهای تحقیقاتی و کاربردی مطلوبی در خصوص رشد این آفت و مبارزه با آن می توان انجام داد.
وی بیان کرد: باتوجه به اینکه موضوع آفت دغدغه اصلی جامعه وحتی دستگاه های اجرایی و نظارتی تبدیل شده از کارگروه گیاه پزشکی انتظار میرود با همفکری همدیگر تصمیمات کارشناسی در بعد اجتماعی وفنی در کوتاه مدت و بلند مدت گرفته شود ویک جمع بندی و خروجی داشته باشد تا هرچه سریعتر بتوانیم استان را ازاین معضل خارج کنیم.
جاوید بخت عنوان کرد: تمام پیشنهادات وتصمیمات فنی این کارگروه به ریاست سازمان منابع طبیعی کشور انتقال خواهد یافت و همچنین باتوجه به حساسیت موضوع اعتباراتی در خصوص طرح های کوتاه مدت اختصاص داده می شود.
وی ادامه داد: مبنای این اعتبار براساس فعالیت ،نوع محلولی وزمان استفاده از محلول  به کار برده می باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
1