کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در نشست خبری مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد؛

افزایش مرگ‌های مشکوک در کهگیلویه و بویراحمد

5 تير 1401 ساعت 16:37

مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد از افزایش مرگ‌های غیرطبیعی در سه ماهه نخست 1401 در استان خبر داد.


ظهر امروز (5 تیر 1401) نشست خبری مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد، با حضور خبرنگاران در محل پزشکی قانونی استان برگزار شد.
به گزارش کبنا، کامروز امینی مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد در نشست خبری با اصحاب رسانه، به ارائه گزارشی از عملکرد اداره‌کل پزشک قانونی استان در سه ماهه نخست سال 1401 پرداخت.
وی گفت: در سه ماهه نخست سال 1401، آمار معاینات بالینی افرادی که سرپایی مراجعه کرده‌اند، 5 هزار و 263 نفر بوده که این عدد نسبت به سال قبل 6/8 درصد افزایش داشته است و از این میان، 3 هزار و 585 نفر مرد و بقیه زن بوده‌اند.
امینی با اشاره به آمار معاینات اجساد در استان گفت: 183 جسد به ادارات پزشکی قانونی استان ارجاع شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 5/17 درصد افزایش داشته است.
وی با بیان اینکه اجسادی که به پزشکی قانونی ارجاع می‌شوند مواردی هستند که فوت مشکوک هستند، عنوان کرد: از این تعداد اجساد، 153 مورد مرگ غیرطبیعی داشته‌ایم که نسبت به مدت مشابه سال قبل، 7/1 درصد افزایش داشته است.
مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه اظهار داشت: در سه ماهه نخست امسال، 280 مورد آزمایش در حوزه‌های مختلف داشته‌ایم که نسبت به سال قبل، 11/4 درصد کاهش داشته است.
وی در مورد کمیسیون‌ها، یعنی پرونده‌هایی که اعتراض بر آنها وارد است،گفت: 34 مورد پرونده بوده که نسبت به سال قبل دو مورد کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید:
 
از افزایش مرگ‌های غیرطبیعی در کهگیلویه و بویراحمد تا کاهش فوتی‌های ناشی از گازگرفتگی

امینی بیان کرد: مصدومین ناشی از سوانح رانندگی، هزار و 231 مصدوم در سه ماه نخست سال جاری بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 32 درصد افزایش را شاهد بوده‌ایم.
وی در خصوص نزاع‌ها نیز گفت: هزار و 349 پرونده نزاع داشته‌ایم که نسبت به سال قبل 15 درصد کاهش داشته است.
امینی در ادامه از کاهش 13 درصدی حوادث ناشی از کار خبر داد.
وی گفت: فوتی‌های ناشی از تصادفات در سه ماهه نخست امسال، 67 مورد بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، 11/7 درصد افزایش داشته است.
وی در ادامه اظهار داشت: در مورد فوتی‌های ناشی از گازگرفتگی، 2 مورد فوتی داشته‌ایم، در حالی که در مدت مشابه سال قبل، هیچ فوتی ناشی از گازگرفتگی نداشته‌ایم.
امینی در مورد فوت ناشی از غرق شدگی گفت: در سه ماهه نخست امسال، 5 مورد غرق‌شدگی ثبت شده است.
فوتی‌های ناشی از حوادث کار نیز در سه ماهه نخست امسال، یک مورد بوده که نسبت به سال قبل 50 درصد کاهش داشته است.
امینی در ادامه در مورد فوتی‌های ناشی از مسمومیت مواد مخدر نیز گفت: در سه ماهه نخست امسال، 12 مورد فوتی ناشی از سوءمصرف مواد مخدر داشته‌ایم که نسبت به سال قبل 5 مورد کاهش داشته است. از این میان، 7 نفر مرد و 5 نفر زن بوده‌اند.


کد مطلب: 449586

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/449586/افزایش-مرگ-های-مشکوک-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1