تاریخ انتشار
يکشنبه ۵ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۰۴
کد مطلب : ۴۴۹۵۸۴
مدیرکل ثبت اسناد و املاک کهگیلویه و بویراحمد خبر داد؛

کاهش 6 درصدی ازدواج و افزایش 19 درصدی طلاق در کهگیلویه و بویراحمد

۱
۰
کاهش 6 درصدی ازدواج و افزایش 19 درصدی طلاق در کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛
به مناسبت هفته قوه قضائیه، مدیرکل ثبت اسناد و املاک کهگیلویه و بویراحمد در نشست خبری با رسانه‌ها به ارائه گزارش عملکرد این اداره‌کل پرداخت.
به گزارش کبنا، زمان خوب مدیرکل ثبت اسناد و املاک کهگیلویه و بویراحمد در این نشست خبری گفت: 245 هزار و 129 پرونده در بایگانی‌های ثبتی در استان کهگیلویه و بویراحمد داریم.
وی افزود: در سال 1400، 25 هزار سند تک برگ سامل اسناد دولتی و .. ثبت و صادر شده که نسبت به سال گذشته 9 درصد افزایش صدور سند داشته‌ایم.
وی عنوان کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های ابلاغی، موضوع کاداستر کشاورزی است؛ برنامه مشترکی بین دولت و قوه قضائیه است که با اجرای این طرح تمام زمین‌های زراعی و باغات باید سند دار شوند. اجرای این برنامه تا سال 1404 است. با اجرای این برنامه نسق‌های زراعی از درجه اعتبار ساقط خواهند شد و جایگزین آنها سند کاداستری خواهد بود.
خوب با بیان اینکه در حوزه اجرایی اسناد رسمی، این اداره شبه قضایی است و وظیفه ما وصول مطالبات است، گفت: در سال 1400 در استان 169 میلیارد تومان وصولی مطالبات بانک‌ها و پرداخت به بانک‌ها را داشته‌ایم و این رقم برای سه ماه نخست امسال، 75 میلیارد تومان بوده است.
وی اظهار داشت: در حوزه ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری، در سال 1400، 695 شرکت، 186 مؤسسه با میانگین مدت زمان یک روز جهت ثبت شرکت‌ها داشته‌ایم.
خوب با اشاره به اینکه وظیفه دفاتر اسناد ثبت معاملات و اعتباربخشی به اسناد است، عنوان کرد: پرچمدار اصل 44 قانون اساسی در واقع دفاتر اسناد رسمی هستند؛ چرا که این دفاتر پل ارتباطی بین مردم و حاکمیت هستند.
مدیرکل اسناد استان گفت: در استان 69 دفتر اسناد رسمی فعال هستند که در سه ماهه 1401، 35 هزار و 80 سند رسمی در آنها تنظیم شده است.
زمان خوب در ادامه با اشاره به دفاتر ثبت ازدواج و طلاق در کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: در استان 32 دفتر ازدواج و 30 دفتر طلاق هم داریم.
وی گفت: در سال 99، 6 هزار و 486 و در سال 1400، 6 هزار و 87 واقع ازدواج ثبت شده که 6 درصد کاهش را داشته است.
خوب عنوان کرد: در سه ماهه 1400، هزار و 927 مورد و در سه ماهه 1401، هزار و 836 مورد ازدواج ثبت شده که 5 درصد کاهش داشته‌ است.
وی با اشاره به آمار طلاق اظهار داشت: در سال 1399، هزار و 368 واقع طلاق ثبت شده است و این آمار در سال 1400، هزار و 632 مورد بوده که 19 درصد افزایش داشته است.  
خوب افزود: آمار طلاق در سه ماهه 1400، 380 مورد و در سه ماهه 1401، 374 مورد بوده است.
خوب در مورد تشکیل پرونده‌های مهریه در استان گفت: کهگیلویه و بویراحمد رتبه دوم کشور را دارد؛ در سال گذشته یک هزار و ۷۰۵ پرونده مهریه تشکیل شد. ضمن اینکه در سه ماهه امسال ۴۰۷ پرونده تشکیل شده که این آمار در مدت مشابه سال قبل، ۴۱۱ پرونده بوده است.
وی با تأکید بر فناوری و خدمات الکترونیکی ثبتی گفت: رتبه نخست ثبت اراضی ملی در سامانه کاداستر را کسب کردیم؛ ما نخستین استانی بودیم که تمام این اراضی را در سامانه کاداستر ثبت کردیم و توانستیم رتبه نخست کشوری را کسب کنیم.
وی افزود: در حوزه صدور سند تنها 5 استان توانستند تمام اراضی ملی را ثبت کنند که ما رتبه سوم را کسب کردیم.
خوب با بیان اینکه در سال 1400، رتبه نخست توسعه دیتاسنتر را به صورت مشترک با استان زنجان کسب کردیم، گفت: این طرح در استان کهگیلویه و بویراحمد و زنجان به صورت 100 درصدی اجرا شد.
وی افزود: از نظر کمترین پرونده اجراییِ جاری در سطح کشور، رتبه دوم را داریم.
مدیرکل ثبت اسناد استان در پایان گفت: در سال 1399، در جشنواره شهید رجایی رتبه نخست را کسب کردیم و همچنین رتبه برتر خدمات تمام الکترونیکی را در سال 99 و 1400 کسب کردیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

رضا
Iran, Islamic Republic of
تازه اولشه.با این وضع خودرو و مسکن و هزینه های زندگی هیچ جوانی نمیتونه ازدواج کنه.خیلیها هم توان ادامه زندگی مشترکو ندارن.
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
1