تاریخ انتشار
يکشنبه ۵ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب : ۴۴۹۵۸۱
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خبر داد:

تصاویری از سیراب شدن حیات وحش با آبشخورهای ساخته شده محیط زیست

۱
۰
تصاویری از سیراب شدن حیات وحش با آبشخورهای ساخته شده محیط زیست
کبنا ؛
فیلم و تصاویری از سیراب شدن حیات وحش مناطق حفاظت شده در کهگیلویه و بویراحمد با ساخت و مرمت 54 آبشخورد سطح استان بسیار دیدنی است.
به گزارش کبنا به نقل از اداره روابط عمومی و امور رسانه حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد – همین دیروز 4 تیرماه 1401 بود که مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ، طی مصاحبه ای از ساخت ، مرمت و بازسازی 54 آبشخور، منبع آب و چشمه برای استفاده حیات وحش در مناطق حفاظت شده استان خبرداد و صبح امروز 5 تیرماه تصاویری از سیراب شدن حیات وحش ضلع جنوبی کوه دیل در گچساران توسط اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان رسانه ای شد.
برهمین اساس اسلام جاودان خرد گفت:از ابتدای سال جاری تاکنون 54 آبشخور حیات وحش مناطق تحت مدیریت محیط زیست این استان در شهرستانهای گرمسیری و سردسیری مرمت و بازسازی شدند.
جاودان خرد افزود: هدف از اجرای این طرح تامین، نگهداری و اطمینان از پایداری منابع آبی به‌عنوان اساسی‌ترین و حیاتی‌ترین نیاز زیستی حیات وحش کهگیلویه و بویراحمد است تا در شرایط خشکسالی و گرمای سوزان و طولانی مدت تابستان مشکلی برای حیات وحش متنوع و ارزشمند این عرصه‌ها ایجاد نشود.
وی بیان کرد: از ابتدای اردیبهشت ماه تاکنون آبرسانی سیار به آبشخورهای حیات وحش استان با استفاده از ۱۹ دستگاه تانکر و تراکتور در حال انجام است و این طرح تا اردیبهشت ماه ادامه دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: امسال تاکنون ۱۹ منبع ذخیره آب ایجاد شده در مناطق حفاظت شده استان و همچنین ۱۵ حلقه چاه بهسازی و ضدعفونی شده اند.
وی عنوان کرد: بهسازی چشمه ها و مخازن ذخیره آب مناطق حفاظت شده کهگیلویه و بویراحمد به منظور پیشگیری از انتقال بیماری های مشترک انسان و دام انجام شده است.
جاودان خرد تاکید کرد: تشکل های مردمی افزون بر نقش ساخت آبشخور در برخی از موارد، آموزش های ترویجی برای کاهش شکار غیر مجاز می توانند در زمینه حمل آب به آبشخورها مشارکت کنند.
هفت منطقه حفاظت شده دنا با وسعت ۹۳ هزار و ۶۶۰ هکتار، دنای شرقی با وسعت ۲۸ هزار و ۲۰۲ هکتار، خاییز سرخ با مساحت ۳۳ هزار و ۲۳۵ هکتار، خامین با وسعت ۲۵ هزار ۶۷۱ هکتار، دیل با ۱۰ هزار و ۳۸۱ هکتار، سولک با دو هزار ۴۲۸۷ هکتار و سیوک با ۱۲ هزار ۸۵۸ هکتار در استان وجود دارد.
در راس آن ها پارک ملی دنا و منطقه حفاظت شده دناست که با وسعتی معادل ۹۳ هزار و ۶۶۰ هکتار دارای ۱۵۵ گونه جانوری پرنده، ۲۴ گونه جانوری پستاندار، ۲۰ گونه آبزی و ۳۹ خزنده است.
منطقه حفاظت شده دنا یکی از غنی ترین مناطق زیستی از لحاظ تنوع گیاهی و جانوری در ایران و دنیاست که در سال ۲۰۱۰ میلادی از سوی سازمان یونسکو به عنوان اولین ذخیره گاه بعد از انقلاب، دهمین ذخیرگاه بیوسفری ایران و پانصد و پنجاهمین ذخیره‌گاه دنیا به ثبت رسید.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

چویل دنا
Iran, Islamic Republic of
مگه به غیره اون دوتا بز دیگه حیاط وحشی باقیمانده
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
1