کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با ارسال متنی مطرح شد؛

واکنش مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد به سخنان امام جمعه باشت درباره بلوط‌های آفت‌زده 

5 تير 1401 ساعت 12:55

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری  استان  نسبت به سخنان اخیر حجه السلام گنجه ای امام. جمعه شهر باشت پیرامون  درختان بلوط آفت زده منطقه باشت واکنش نشان داد.


مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری  استان  نسبت به سخنان اخیر حجه السلام گنجه ای امام. جمعه شهر باشت پیرامون  درختان بلوط آفت زده منطقه باشت واکنش نشان داد.
به گزارش کبنا، در این گزارش خطاب به امام جمعه شهر باشت آمده است:
حضرت حجت الاسلام گنجه ای امام جمعه محترم باشت سلام علیکم 
با توجه به خطبه جنابعالی پیرامون خشکیدگی درختان بلوط شهرستان باشت در نماز جمعه هفته ای که گذشت لازم دانستم جهت آگاهی بیشتر آن حضرت  چند نکته ای را به استحضار برسانم:
1-  خدا را شاهدمی گیرم که طی مدت محدودی(حدود یکماه ) که مسئولیت خدمتگزاری به مردم شریف و سلحشور استان کهگیلویه و بویراحمد نصیبم شده تاکنون لحظه ای در انجام امور مختلفه این حوزه  بخصوص  پیرامون تراژدی هجوم آفت برگ خوار و جوانه خوار که همچون دیگر نقاط پهنه عظیم زاگرس به جان بخشی از جنگل های بلوط استان  از باشت به عنوان ثقل این آفت گرفته تا مناطقی از شهرستانهای بویراحمد و دنا افتاده ، لحظه ای کوتاهی نکرده و با حساسیت و جدیت احساس مسئولیت مضاعف و دغدغه مندی دنبال نموده ام .
2- هر چند طی چند سال گذشته اقدامات پیشگیرانه ای در این خصوص انجام گرفته ولی در همین مدت کوتاه مسئولیتم اقدامات تکمیلی و ضربتی را با همراهی دلسوزانه تیم های کارشناسی ، مسئولان ارشد استانی از استاندار گرفته تا در مقیاس مسئولان کشوری آغاز کرده ام که نمونه آن اعزام ۷ تیم کارشناسی ملی و استانی و تشکیل کارگروه گیاهپزشکی و برگزاری جلسات  ،و پایش میدانی و بازدیدهفته گذشته از مسوولان کشوری به منطقه را داشته ایم.
3- امام جمعه محترم باید توجه داشته باشند که مساله خشکیدگی و هجوم آفت جوانه خوار و برگ خوار خاص منطقه باشت نیست بلکه یک مساله ملی است که حیات جنگل های استانهای زاگرس نشین را در معرض تهدید جدی قرار داده است و قطعا کنترل و مهار این آفت به عنوان یک دغدغه ملی نیازمند همدلی و همفکری و توان افزایی ارکان حکومتی و حمایت مالی و اعتباری لازم ، از باشت به عنوان یک منطقه بیشتر در معرض آفت تا دیگر استان و کشور می باشد.
4- از امام جمعه محترم نیز توقع می رفت که در کنار دادن حکم به عزل و نصب در تریبون مقدس نماز جمعه حداقل اشاره ای کوتاه هم  به بخشی از اقدامات انجام گرفته در خصوص مبارزه با این آفت در منطقه  می کردند و بقولی یکطرفه به قاضی نمی رفتند.
5- در خاتمه باید محضر امام جمعه محترم باشت عرض کنم که من در امور دینی صاحب نظر نیستم ولی با توجه به اعتقادی که به قرآن و حدیث و روایت معصومان دارم قضاوت عجولانه و زودهنگام پیرامون عملکرد افراد و اشخاص آن هم در تریبون ها و مجامع عمومی در حکم تضییع حقوق حق الناس می باشد  و لذا از ایشان استدعا دارم شرایطی فراهم شود که در آن مکان نیز حقیر با بیان اقدامات انجام گرفته در خصوص ضرورت مهار این آفت مستندات خود را به عموم مردم شریف منطقه ارایه دهم.


کد مطلب: 449575

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/449575/واکنش-مدیرکل-منابع-طبیعی-کهگیلویه-بویراحمد-سخنان-امام-جمعه-باشت-درباره-بلوط-های-آفت-زده

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1