تاریخ انتشار
شنبه ۴ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۴۳
کد مطلب : ۴۴۹۵۴۳
بازرس کل استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست خبری با خبرنگاران؛

اگر به شعار سال مقام معظم رهبری عمل کنیم خیلی از مسائل زیرساختی و اشتغال حل خواهد شد

۰
اگر به شعار سال مقام معظم رهبری عمل کنیم خیلی از مسائل زیرساختی و اشتغال حل خواهد شد
کبنا ؛بازرس کل استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مقام معظم رهبری شعاری انتخاب کرده اند که نیازمند نگاه جدی است و این شعار شعاری است که زیرساخت ها را ایجاد می کند، اگر به این شعار عمل کنیم خیلی از مسائل زیرساختی و اشتغال حل خواهد شد.
تشکیل پرونده برای کارخانه های متخلف

محمدمهدی صالحی بازرس کل استان کهگیلویه و بویراحمد روز شنبه (4 تیرماه 1401) در نشست خبری خود با خبرنگاران گفت: منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، اداره حفاظت محیط زیست، شرکت آب منطقه ای دستگاه هایی هستند که متولی راه اندازی و مجوزها برای یک کارخانه و نظارت بر تخلفات، همچنین اداره استاندارد نیز بر کیفیت تولیدات نظارت دارد.
صالحی گفت: از بدو تشکیل استقرار سازمان بازرسی، مرتبا این دستگاه ها را نظارت می کنیم. نظارت بر عملکرد دستگاه های متولی در دادن امتیازات به کارخانه ها و نحوه نظارت بر کارخانه ها را مستمرا بررسی می کنیم. صالحی اظهار کرد: پرونده های بسیار زیادی در رابطه با کارخانه های متخلف تشکیل و به محاکم معرفی شده اند. و حتی یکی از استانداران مصوب کرد و فعالیت کارخانه های متخلف را تا چند سال متوقف کرد. با این حال، مجوزهایی که به این کارخانه ها داده می شود مدت دار هست.
وی بیان کرد: گرانفروشی متولی دیگری دارد. گرانی مصالح به سازمان تعزیرات حکومتی مربوط است. اما جاهایی که تخلفاتی مربوط به واگذاری زمین، نحوه نظارت، صدور پروانه و امتیاز برای کارخانه ها، پرونده ها تشکیل شده است.
وی افزود: شاید بخشی از ناهنجاری ها و تخلفات احتمالی وجود داشته باشد که اینها هم متصف به کار سازمان بازرسی نیست.
جلوگیری از پرداخت 400 میلیارد ریال تسهیلات غیرمجاز
صالحی در خصوص بررسی کار بانک های استان و تخصیص اعتبارات گفت: در بازرسی که در بانک ها در جهت اجرای صحیح قوانین در بانک ها، در بحث نحوه تخصیص اعتبارات در اجرای برنامه حمایت از توسعه اشتغال روستایی از پرداخت غیرمجاز تسهیلات در بخش های ممنوعه به مبلغ بیش از 400 میلیارد ریال جلوگیری کردیم.
ازدواج های صوری و اخذ وام ازدواج
وی در مورد ازدواج های صوری به خاطر وام ازدواج گفت: همچنین یک مشکل کشوری در نحوه پرداخت وام ازدواج وجود داشت و استان ما این موضوع را مورد بررسی قرار داد؛ نحوه پرداخت تسهیلات ازدواج بوده است، ما بررسی کرده و دیدیم که برخی افراد بصورت صوری ازدواج کرده اند، یا اینکه پیرمرد و پیرزن بوده اند و الان می خواستند از وام استفاده کنند، یا برخی افراد طلاق های صوری گرفته و ازدواج کرده اند، که این موضوع را به سازمان بازرسی کل کشور پیشنهاد دادیم، و پیشنهاد ما باعث شد بانک مرکزی در این زمینه بخشنامه جدید صادر کرد، الان انحراف در پرداخت تسهیلات ازدواج در بانک ها نداریم.
مشکل کارخانه های شن و ماسه باید ریشه ای حل شود
صالحی اظهار کرد: در خصوص کارخانه های شن و ماسه اگر بخواهیم این مشکل را ریشه ای حل کنیم، باید از پراکندگی این کارخانه ها در سطح استان جلوگیری کنیم، و باید مجتمع و مکان مشخصی برای این کارخانه ها در نظر گرفته شود. سازمان بازرسی در این خصوص در جایگاه اجرا نیست.
اگر به شعار سال مقام معظم رهبری عمل کنیم خیلی از مسائل زیرساختی و اشتغال حل خواهد شد
بازرس کل استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مقام معظم رهبری شعاری انتخاب کرده اند که نیازمند نگاه جدی است و این شعار شعاری است که زیرساخت ها را ایجاد می کند، اگر به این شعار عمل کنیم خیلی از مسائل زیرساختی و اشتغال حل خواهد شد.
حل مشکلات مالیاتی شرکت های دانش بنیان
صالحی بیان کرد: پارک علم و فناوری ما جوان ترین پارک کشور است. شرکت های زیادی داریم که در شرف دانش بنیان شدن هستند. سازمان بازرسی کشور نامه ای به ما ارسال کرد که سریعا کارگروه حمایت از شرکت های دانش بنیان را تشکیل دهید. تاکنون یک جلسه تشکیل شده است، جلسات مختلفی را با دستگاه های نظارتی داشتیم. با 8 مدیر در این خصوص تشکیل جلسه دادیم. شرکت های دانش بنیان استان مشکل های مالیاتی داشتند که در حال حاضر حل شده است.
صالحی اظهار کرد: بازدیدهای مستمری را از شرکت های دانش بنیان انجام دادیم، از 6 شرکت بازدید کردیم، تمام مشکلات این 6 شرکت را حل کردیم. می توانید بپرسید سازمان بازرسی مشکلات شرکت های دانش بنیان را حل کرده یا خیر؟
وی گفت: یکی از این شرکت ها هم طرح توسعه ای دارد و قول داده 50 فوق لیسانس کامپیوتر و الکترونیک را سر کار بیاورد. یکی از این شرکت ها جلوی صادراتش را گرفته بودند، و در حال حاضر مشکلات صادراتش حل شده و اولین کشوری که خواستار محصولش شده کشور عراق است. 
مدیران استان ما با ماهیت شرکت های دانش بنیان آشنا نیستند
صالحی اظهار کرد: دو بار مشکلات شرکت های دانش بنیان را در کارگروه خود بررسی کردیم. مدیران استان ما با ماهیت شرکت های دانش بنیان آشنا نیستند و سازمان بازرسی قطعا به تکالیف مدیران در خصوص شرکت های دانش بنیان ورود می کند. مدیران باید پاسخ دهند که هر کدام برای شعار سال و شرکت های دانش بنیان چه کاری کرده اند؟
صالحی افزود: شرکت های دانش بنیان با مناقصات آشنایی ندارند، و قرار است سازمان بازرسی برای اعضای شرکت ها دوره های آموزشی آشنایی با قوانین مناقصه می گذاریم.
سازمان بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد پیشرو در حمایت از شرکت های دانش بنیان
وی گفت: سازمان بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از سازمان های پیشرو در حمایت از شرکت های دانش بنیان در سطح کشور است.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
1