تاریخ انتشار
شنبه ۴ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۹
کد مطلب : ۴۴۹۵۲۷
سرپرست معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان:

کمبود شدید نیروی اداری و قاضی در دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد

۱
کمبود شدید نیروی اداری و قاضی در دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛به مناسبت هفته قوه قضاییه سرپرست معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در گفتگویی عملکرد این حوزه در سال ۱۴۰۰ را تشریح کرد.
 به گزارش کبنا، سید عیسی حسنی سرپرست معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی به مهمترین اهداف این معاونت پرداخت و گفت: معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی از بدو ادغام شدن امور فرهنگی به این معاونت با توجه به اضافه شدن حجم کاری، با تلاش مداوم همکاران محترم مجموعه سعی در پیشبرد اهداف خود شامل مدیریت منابع انسانی ، حوزه آموزش و فرهنگی نموده است. این معاونت با مدیریت بالغ بر 900 نفر همکار قضایی و اداری با روابط مختلف استخدامی شامل رسمی، پیمانی، قرار دادی، شرکتی، امریه و ...  در سطح استان، در مدیریت های امور اداری و استخدامی، آموزش و فرهنگی با تلاش جهادی همکاران مجموعه در حال فعالیت است.
تنها با 62 درصد نیروی قضایی مشغول خدمتیم.
حسنی سرپرست معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان در ادامه با اشاره به اینکه 106 پست قضایی در استان بلاتصدی می باشد اظهار داشت: اکنون در دادگستری استان تنها ۱۳۸ نفر همکار قضایی از ۲۴۴ نفر لیست قضایی مصوب مشغول خدمت رسانی در 11 حوزه ی قضایی به مردم استان می باشند.
وی افزود: در سال 1400 تعداد 5 نفر نیروی قضائی جذب شده است.
وی گفت: در حوزه کارکنان اداری با کمتر از ۵۰ درصد نیروی همکاران در حال خدمت رسانی می باشند و تنها 605 پست از یک هزار و 366 پست اداری دارای تصدی هستند.
وضعیت تشکیلات اداری در سال 1400
معاون قضایی دادگستری استان در ادامه با اشاره به تبدیل وضعیت کارکنان اداری در سال 1400 گفت: تبدیل وضعیت پیمانی به رسمی و رسمی آزمایشی بالغ بر 85 مورد و در خصوص تسویه حساب یگان حفاظت حدود 80 مورد و انجام امور مربوط به جذب نیروی رسمی، پیمانی و قرارداد کار معین، شرکتی و امریه به تعداد 6 مورد انجام پذیرفته است.
وی در ادامه با اشاره به وضعیت کرونایی که تعدادی از کارکنان دستگاه قضایی که به آن مبتلا شدند اقدامات کرونایی در این زمینه اشاره و اظهار داشت: تهیه و جمع آوری آمار مربوط به همکاران مبتلا به کرونا ( شامل تاریخ ابتلا و نوع بستری و محل خدمت و .. ) به تعداد 438 نفر همکار مبتلا در سال 1400، دریافت و بررسی و صحت سنجی گواهی های تست مثبت همکاران کرونا به تعداد 438  نفر همکار مبتلا در سال 1400، پیگیری و بررسی و اقدام مصوبات ستاد کرونای استان و ستاد ملی کرونای کشور در سال 1400 دریافت و بررسی بخشنامه های مربوط به شرایط کرونا مانند بخش نامه های دورکاری و ... .


 
نام شما

آدرس ايميل شما

راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
1