تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱ تير ۱۴۰۱ ساعت ۰۰:۲۴
کد مطلب : ۴۴۹۳۹۶
نشست هم اندیشی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در لنده؛

روز پرکار درخشان در هوای گرم لنده / از درد دل هنرمندان و اصحاب رسانه با مدیرکل تا گلایه از تأخیر در ساخت فرهنگسرا / دیدار با خانواده تنها شهید روحانی لنده و پیشکسوتان هنر / حمایت مدیر کل از تولید و آموزش در حوزه فرهنگ و‌ هنر / فرماندار لنده: زمینی برای فرهنگسرا مشخص شده و با رفع اشکالات این زمین به زودی ساخت این پروژه شروع خواهد شد

۲
۰
روز پرکار درخشان در هوای گرم لنده / از درد دل هنرمندان و اصحاب رسانه با مدیرکل تا گلایه از تأخیر در ساخت فرهنگسرا / دیدار با خانواده تنها شهید روحانی لنده و پیشکسوتان هنر / حمایت مدیر کل از تولید و  آموزش در حوزه فرهنگ و‌ هنر / فرماندار لنده: زمینی برای فرهنگسرا مشخص شده و با رفع اشکالات این زمین به زودی ساخت این پروژه شروع خواهد شد
کبنا ؛
نشست هم اندیشی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با هنرمندان، کانون‌های مساجد و اصحاب رسانه در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.
به گزارش کبنا، در ابتدای این نشست اسماعیل زارعی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لنده به حضار خیرمقدم گفت و سپس مدیران انجمن ها و کانون های مساجد،هنرمندان و اصحاب رسانه برنامه های خود را پیرامون مسائل فرهنگی و هنری؛ کمبودها ،راهکار ها بیان کردند که اهم مشکلات مربوطه در خصوص ساخت و احداث فرهنگسرای لنده،استقلال اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی،حمایت از نویسندگان و اهل قلم،تامین مکانی مناسب برای اجرای برنامه های فرهنگی،حمایت مالی و معنوی از اصحاب رسانه و گروههای فیلم،تئاتر،سرود و موسیقی بوده است.
در ادامه امین درخشان ضمن تشکر از حضور هنرمندان و اصحاب رسانه گفت: به خوبی جایگاه لنده در حوزه فرهنگ و هنر را می شناسم و از نقاط قوت و ضعف آن آگاهی کامل دارم.
دکتر درخشان با بیان اینکه اجرای امور فرهنگی باید مردم محور باشد اظهار داشت:نگاه دولت مردمی جناب دکتر رئیسی به حوزه فرهنگ مردم محوری است و از وقتی که بنده منصوب شدم کار را با مردم پیش بردم که نمونه آن برگزاری جشنواره های فرهنگی وهنری در سطح استان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در همین راستا این جشنواره در لنده هم برگزار شد که مورد استقبال همه اهل هنر،مردم و حتی استان واقع شد و بسیار جشنواره خوب و پر باری بود.
وی افزود: سازکار حمایت از نویسندگان مستلزم برنامه های قانونی و تعریف شده ای هست و باید پذیرفت که متاسفانه سازوکاری جدی برای تشویق و حمایت از نویسندگان و مولفان وجود ندارد اما می شود با یکسری تدابیر این کار را انجام داد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت:به صراحت می گویم در بحث ساخت فرهنگسرا به لنده ظلم شده و حق لنده این بود که حداقل تا کنون ۷۰ تا ۸۰ در صد رشد فیزیکی می داشت که البته اساسی ترین مشکل آن زمین هست که تصمیم گرفته شد یک مکان جدیدی برای آن پیدا شود.
درخشان گفت :بدون شک یکی از دغدغه اصلی بنده در استان فرهنگسرای لنده هست که امیدوارم زمینی که امروز تعیین شد با همکاری سایر ادارات و منابع طبیعی به نتیجه برسد لذا از آقای فرماندار درخواست می کنم که یک مکانی را برای برگزاری برنامه های حوزه فرهنگ و ارشاد پیش بینی کنند و ما هم تجهیزات آن را کمک می کنیم.
ایشان همچنین اظهار داشت: برای استقلال اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان لنده تا کنون دوبار با وزارت مکاتبه کردیم و پیگیر مسئله هستیم.
وی در ادامه گفت: عضویت در صندوق اعتباری هنر فرصت مناسبی برای هنرمندان تمام رشته های فرهنگی و هنری می باشد که در صورت داشتن شرایط لازم، می توانند از مزایای آن (حمایت توسعه ای، حمایت های بیمه ای و حمایت های معیشتی و تامین آتیه) استفاده نمایند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گریزی به نقد هراسی بعضی از مدیران زد و با بیان اینکه جوهر کار خبرنگاران نقد هست و نقد سازنده رسالت خبرنگاران است گفت:نقد منصفانه عنصر پویایی و شکوفایی جامعه است به همین دلیل برخی وقت‌ها خبرنگاران مورد کم‌لطفی قرار می‌گیرند، در حالی که مسئولان باید از نقد منصفانه خبرنگاران استقبال کرده و از راهکارهای رسانه و نگاه مردم برای برطرف کردن مشکل‌های جامعه استفاده کنند.
ایشان با اشاره به سابقه دیرین شهرستان لنده در بحث تعزیه گفت:اگر بنا باشد سوگواره تعزیه در استان برگزار شود آن را در لنده برگزار خواهیم کرد.
دکتر امین درخشان در پایان با اشاره به تصویب تهیه ی فیلم شهید هدایت الله طیب اظهار داشت:تا کنون بیش از ۱۰ میلیارد بودجه برای آن تصویب شد که این مهم نیز در معرفی چهره ی شهرستان کمک خوبی خواهد کرد.
در پایان این نشست جلال دانش فرماندار لنده گفت: بیش از یک دهه است که بنده و جناب دکتر درخشان در امورات فرهنگی همدیگر را میشناسیم و همکاری در این زمینه داشتیم و امیدوارم با توجه به اینکه ایشان از جنس فرهنگ و هنر است شاهد تحول در اداره کل استان و همینطور شهرستان لنده باشیم.

جلال دانش با بیان اینکه مهمترین رکن هر جامعه‌ای، زیرساخت فرهنگی آن جامعه است، افزود: یکی از وظایف هر حاکمیتی تثبیت فرهنگ مورد نیاز آن جامعه و رشد و ارتقای فرهنگی است و انقلاب ما هم بیشتر انقلاب فرهنگی بود.
فرماندار دانش با اشاره به اهمیت ساخت و تهیه فیلم شهید هدایت الله طیب گفت:این فیلم اگر ساخته شود از بسیاری زیر ساخت‌های عمرانی مهمتر خواهد بود زیرا چهره شهرستان ما را در استان و کشور معرفی خواهد کرد و همین جا از مدیرکل ارشاد اسلامی استان و سایر مسولان مربوطه درخواست می کنیم با توجه به اینکه روستای موگر محل تولد شهید طیب در حوزه استحفاظی لنده قرار دارد این فیلم نیز در شهرستان لنده تهیه گردد.
دانش افزود: از مدیرکل محترم ارشاد انتظار داریم که در حوزه فعالیتهای قرآنی بیشتر حمایت کنید و چیزی که مد نظر و مورد توجه رهبر انقلاب هست تربیت حفاظ و ده میلیون حافظ قرآن هنوز محقق نشده چیزی که در دوره های گذشته زیاد اهمیتی ندادند و الان باید تا حدی که امکانش هست حمایت شود.
فرماندار لنده در پایان اظهار داشت:عزم و اراده ما به کمک مدیر کل محترم ارشاد اسلامی جزم است تا هر چه سریعتر محل احداث ساختمان فرهنگ و سرا تعیین و عملیات احداث آن آغاز گردد.






نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
اخ و بخت ای استان
گنجه ای
Iran, Islamic Republic of
فقط دو خط از دستاوردهای فرهنگ و ارشاد در این ۴۳ سال بنویسید!!!!!
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
1