تاریخ انتشار
سه شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۱۵
کد مطلب : ۴۴۹۳۶۶
کبنا گزارش می دهد؛

لرزه بر اندام صداوسيما؟ قطع برنامه زنده بخاطر اظهارنظر پزشک ( + ویدئو)

۲
۱
لرزه بر اندام صداوسيما؟  قطع برنامه زنده بخاطر اظهارنظر پزشک ( + ویدئو)
کبنا ؛
يك پزشك روي آنتن زنده تلويزيون از بيماري آرتروز زانو مي‌گويد و يكي از دلايل زياد بودن آن را در ايران «نماز خواندن» بيان مي‌كند. صداوسيما بلافاصله برنامه را تعطيل، مجري را توبيخ و از مردم عذرخواهي مي‌كند.
رسانه‌ها و فضاي مجازي هم با ذوق‌زدگي خبرها را منتشر مي‌كنند. چند ساعت بعد هم همان پزشك، يك فايل ويديويي منتشر مي‌كند كه من خودم نمازخوان هستم و از حرفم بد برداشت شده و...  واقعا اين حجم از دستپاچگي و بي‌تدبيري صداوسيما را بايد به حساب چه چيزي گذاشت؟ ضعف سود رسانه‌اي؟ پايين بودن درك اجتماعي؟ نگراني از بي‌اعتبارتر شدن رسانه ملي؟ يا همه اينها؟  بر فرض كه يك پزشك نظر تخصصي‌اش را در برنامه‌اي تخصصي بيان كرده و حتي ظن بدتر اينكه عمدا و به خاطر زير سوال بردن يك واجب شرعي چنين حرفي زده است. با پخش حرف‌هاي او همه نمازخوان‌ها بي‌نماز مي‌شوند؟! آيا اين همه مردمي كه نماز به‌جاي مي‌آورند و آرتروز هم نگرفته‌اند وحشت‌زده مي‌شوند؟ با گفتن اين حرف‌ها از يك شبكه تلويزيوني، آسمان به زمين مي‌آيد؟  قطعا نه. پس چرا تلويزيون با ترس و وحشت، صورت‌مساله را پاك و برنامه خودش را تعليق مي‌كند؟ دليلش روشن است. اين رسانه مي‌خواهد خودش را شيرين كند و مثلا بگويد در برابر هر حرف مخالف شرعي مي‌ايستد.  هيچ نيازي به تعطيل كردن برنامه نبود. اين امكان براي تلويزيون وجود داشت و دارد كه متخصصان متعددي كه حرف آن پزشك را قبول ندارند دعوت كند و با دلايل علمي و بدون اينكه احساسات خرج كنند، موضوع را توضيح دهند. ضمن اينكه مي‌توانستند كارشناسان فقهي را هم به كمك بخواهند تا تبيين كنند اگر كسي آرتروز دارد يا احتمال خطر ابتلا به آن را پيش‌بيني مي‌كند، به چه روش ديگري مي‌تواند نماز خود را ادا كند. همين الان در همه مساجد براي افرادي كه مشكل جسمي دارند ميز و صندلي‌هايي تعبيه شده كه مومنين از آنها استفاده مي‌كنند.

  در همين صداوسيما برنامه‌هايي پخش شده كه حاوي دروغ و تهمت و افترا به افراد مختلف بوده است؛ برنامه‌هايي پخش شده كه ديدگاه بنيانگذار نظام جمهوري اسلامي درباره حقوق ملت تخطئه شده؛ سريال‌هايي پخش شده كه به خدمتگزاران اين مملكت توهين شده اما كك صداوسيما نگزيده و نه‌ تنها كسي توبيخ نشده كه مدال هم داده‌اند. در همين
صداوسيما افرادي حرف زده‌اند كه وهن دين كرده‌اند و حتي طبق تفسير خود از قرآن، عده‌اي را محكوم به قطع دست و پا كرده‌اند و در عين حال آب از آب تكان نخورده است.  دين و شرع ما آن‌قدر استحكام داشته و دارد كه دهريون (ماترياليست‌ها) در برابر امام صادق عليه‌السلام مي‌ايستادند و با آن حضرت بر سر وجود خدا مباحثه مي‌كردند و پاسخ مي‌شنيدند. اگر اسلام مستحكم مانده به خاطر استدلال‌هاي عقلي و علمي بزرگان دين بوده است، به گونه‌اي كه شهيد مطهري آن‌قدر اعتماد به نفس دارد كه حتي حضور يك استاد ماركسيست در دانشگاه براي تبيين ديدگاه‌هايش را لازم مي‌شمارد و از آن ناحيه احساس خطر نمي‌كند.  اگر امروز از حرف يك پزشك احساس خطر مي‌كنيم، دستپاچه مي‌شويم و چهارستون بدن‌مان مي‌لرزد دليلش اين است كه واقعا به دين اعتقاد نداريم؛ براي اثباتش استدلال و منطق نداريم و پاك كردن صورت‌مساله را جايگزين حل مساله كرده‌ايم.

به گزارش کبنا، در برنامه طبیب شبکه سه که گفته شده به دستورالعمل‌های سیما بی توجهی شده دکتر حسین براتی، استاد دانشگاه اظهاراتی را درباره یکی ازدلایل آرتروز بیان کرد که منجر به توقیف این برنامه شد.
 معاونت سیما اعلام کرد در پی اتفاق در آنتن زنده، ضمن عذرخواهی از عموم مخاطبان، پخش برنامه طبیب را به دلیل ضعف و قصور دست اندرکاران برنامه تا اطلاع ثانوی با هدف اصلاح رویه‌های خلاف ضوابط متوقف می‌کند.
 در برنامه امروز طبیب شبکه سه که گفته شده به دستورالعمل‌های سیما بی توجهی شده یک استاد دانشگاه اظهاراتی را درباره یکی ازدلایل آرتروز بیان کرد.
معاونت سیما اعلام کرد که این مساله سبب جریحه دار شدن احساسات برخی از مخاطبان پاک و مؤمن شده است.
 و طبق اعلام معاونت سیما مجری برنامه نیز علی رغم داشتن تجربه کافی، نتوانست به موقع در واکنش به این ادعای عجیب، از مهمان برنامه مستنداتی برای این اظهار نظر درخواست کند و با بهره گیری از دانش و معلومات دینی خود اظهارات غیر مستند میهمان را تصحیح کند.
 براساس این اطلاعیه، معاونت سیما در پی این اتفاق غیر قابل توجیه در آنتن زنده، ضمن عذرخواهی از عموم مخاطبان، پخش برنامه طبیب را به دلیل ضعف و قصور دست اندرکاران برنامه تا اطلاع ثانوی با هدف اصلاح رویه‌های خلاف ضوابط متوقف می‌کند./
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
به همین خاطره میگن صدا سیمای میلی
Iran, Islamic Republic of
آنچه باعث بی حالی و بیماری بی انگیزی در وجود انسان می شود مراقبت نکردن از روح و روان خود می باشد اگر ما صبر این را داشته باشیم که از لذت زود گذر گناه چشم پوشی کنیم خداوند سبحان چنان قدرتی به ما خواهد داد که تا آخر عمر بیماری سراغ ما نخواهد امد زندگی شاد و لبریز از عشق
محبت به همه موجودات عالم در وجود ما نهادینه خواهد شد و.باید خداوند سبحان را با چشم دید آن موقع متوجه خواهی شد که زندگی چقدر لذت بخش واز نماز خواندن شبانه روز سیر نخواهی شد و عوام بیماری زا مانند حسد کینه دروغ تهمت از بین خواهد رفت امتحان کنید
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
فایل های مرتبط
1