تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۳۶
کد مطلب : ۴۴۹۳۰۰
در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی، مدیریت بحران شهرستان گچساران مطرح شد:

کمبود قرق‌بان‌های منابع طبیعی و محیط زیست / علت اتش سوزی های سال ۱۴۰۰ مشخص نشد / تنش های آبی روستاهای لیشتر و امام زاده جعفر / موازی‌کاری در ادارات اختلال آفرین است

۱
۰
کمبود قرق‌بان‌های منابع طبیعی و محیط زیست / علت اتش سوزی های سال ۱۴۰۰ مشخص نشد / تنش های آبی روستاهای لیشتر و امام زاده جعفر / موازی‌کاری در ادارات اختلال آفرین است
کبنا ؛
نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان گچساران با حضور مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل دفتر فنی استانداری، مدیرکل توزیع برق استان، رئیس جمعیت هلال احمر استان، مدیرکل هواشناسی استان و دیگر مدیران استانی و شهرستانی برگزار شد. 
به گزارش کبنا از گچساران، امروز یکشنبه (۲۹ خردادماه ۱۴۰۱) نظری رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان گچساران در خصوص مشکلات و کمبود تجهیزات حین اطفای حریق گفت: ۱۴ تشکل مردمی در سطح شهرستان داریم که اینها باید تجهیز شوند و ثبت شهرستان شوند. 
وی با بیان اینکه ۱۶ دستگاه دمنده در گچساران داریم، گفت: در روستاهای با وضعیت بحرانی دمنده قرار داده ایم، با این حال تعداد دمنده ها باید ۴ برابر باشند.
وی گفت: آتش‌سوزی فقط مخصوص محیط زیست و منابع طبیعی نیست، همه ادارات باید با درخواست منابع طبیعی در مواقع بحران حضور پیدا کنند.
نظری گفت: اکثر مناطق بحرانی ما سخت گذر هستند و نیازمند تجهیزات پشتیبانی، کوله پشتی، دستکش، کفش برای پشتیبانان هستیم، 
نیازمند استخر آب و پد هلی کوپتر هستیم. و همچنین هر هفته ۳ خودرو بصورت کشیک کمک کار منابع طبیعی باشند.
وی گفت: اگر بتوانیم هر چند دهیاری را به یک دستگاه اتش‌نشانی مجهز کنیم می توانند در مواقع بحران کمک کار باشند.
رمضانی رئیس اداره حفاظت محیط زیست گچساران گفت: برخلاف سال گذشته که تعداد ۷ فقره اتش سوزی تا خردادماه اتفاق افتاد، اما در حال حاضر چنین اتفاقی نیفتاده و اتش سوزی نداشتیم.
رمضانی گفت: منطقه حفاظت شده کوه دیل ۱۰ هزار هکتار است، که فقط ۳ قرق باق دارند، یک موتورسیکلت دارند و ماشین پیکاب کمک دار نیز خراب است. 
وی گفت: علت اتش سوزی های سال ۱۴۰۰ مشخص نشد، مردم در این روزهای سال در طبیعت زیاد گردش می کنند شاید این یکی از دلایل اتش سوزی ها باشد.
وی بیان کرد: بحث اموزش جوامع محلی در حین اتش سوزی را دنبال کردیم، و کارت برای این دوره ها صادر کردیم.
معتمدی پور مدیرکل توزیع برق استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص ناترازی تولید و مصرف برق در استان گفت: برنامه های مدیریت مصرف در چند حوزه در حال پیگیری است، و هدف وزارت نیرو این است که برق مصرفی مشترکین استان قطع نشود.
معتمدی پور افزود: مشوق هایی در بحث مشترکین خانگی درنظر گرفته شده است، از جمله اینکه اگر مشترکی کمتر از میزان مصرف سال گذشته در همین وقت سال داشته باشد هزینه برق مشترک صفر خواهد شد.
معتمدی به برنامه های مدیریت برق استان در ادارات اشاره کرده و گفت: در ساعات اداری باید بار مصرفی برق ادارات ۳۰ درصد کمتر از میزان مصرف سال گذشته، و در ساعات غیر اداری باید ۶۰ درصد کمتر از میزان مصرف سال گذشته باشد. که در صورت عدم رعایت این موضوع، برق اداره بصورت سیستمی قطع خواهد شد.
وی گفت: این طرح را از ادارات زیرمجموعه وزارت نیرو شروع کرده ایم، دیروز  و امروز برق اداره برق باشت، اداره اب گچساران، اداره اب و فاضلاب استان، اداره اب منطقه ای استان به دلیل عدم رعایت این موضوع قطع شد، مدیران ادارات باید به این موضوع توجه داشته باشند تا سیستم اداری از این موضوع اسیب نبیند.
بخشدار مرکزی گچساران گفت: روستای امام زاده جعفر و روستای لیشتر با مشکل بحران اب مواجه هستند.
اب این دو منطقه، از اب های زیرزمینی تامین می شود در حالی که روستای لیشتر در نزدیکی سد کوثر است، اما این روستا از اب این سد بی بهره است.
آقایی گفت: با وجود اینکه آب سد کوثر به استان های خوزستان، هرمزگان، بوشهر ابرسانی می کند، اما روستاهایی مثل میرعزیز و روستای اسلام اباد لیشتر با مشکل تامین اب و تنش اب مواجه هستند.
وی گفت: اب های زیرزمینی دشت امام زاده جعفر و لیشتر بیش از ۲۰ متر کاهش یافته و مردم بطور کاملا محسوسی شوری اب را حس می کنند.
وی گفت: اب روستای میرعزیز از چشمه تامین می شود، فاصله روستای میرعزیز با لوله انتقال سد کوثر ۳۰۰ متر است، اما این روستا با تنش آبی مواجه است.
عیسی شهامت مدیرکل دفتر فنی استانداری گفت: بعد از حادثه متروپل کمیته پایش ساختمان های اداری و دولتی را تشکیل دادیم و این موضوع را در دستور کار داریم.
شهامت اظهار کرد: علاوه بر بحث استحکام بحث پایش تاسیسات و راه حل های کاهش انرژی را نیز در دستور کار داریم.
وی با بیان اینکه انتظار داریم مسئولان مشکلات و مسائل را اولویت بندی و دسته بندی کنند گفت: یکسال نسبت به چالش ها بی تفاوت هستیم و انتظار داریم که در یک ماه همه چیز را جنع کنیم. متاسفانه جلسات مدیریت برنامه ریزی شهرستان های ما جنگ ادارات است، یکسال فرصت داریم که مشکلات را رشد کنیم و در جلسات برنامه ریزی، منابع لازم و اطلاعات لازم را به بی راهه نبریم.
وی گفت: هفته اینده به اتفاق شهرداران با بانک های عامل جلسه خواهیم داشت تا تمام تجهیزات ماشین الات شهرداری ها را جدید کنیم.
شهامت در خصوص موازی کاری ادارات افزود: روز گذشته تصادف بدی در کاکان صورت گرفت، در بحث تصادفات اختلالاتی میان کار ادارات هلال احمر و اورژانس و ... وجود دارد.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

حامد
Iran, Islamic Republic of
. رییس منابع طبیعی چطور ادارات منابع طبیعی یاسوج بیش از صدنفر نیرو داره
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
1