تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۵۶
کد مطلب : ۴۴۹۲۹۹
در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی، مدیریت بحران شهرستان گچساران مطرح شد

اجرای طرح قطع برق اداراتی که صرفه جویی نکنند / قطع برق ادارات برق باشت، آب گچساران، آب و فاضلاب استان

۰
طرح مدیریت مصرف برق کهگیلویه و بویراحمد از خودی‌ها شروع شد
کبنا ؛طرح مدیریت مصرف برق در کهگیلویه و بویراحمد از ادارات زیرمجموعه وزارت نیرو شروع شد.
به گزارش کبنا، جمال معتمدی‌زاده مدیرکل توزیع برق استان کهگیلویه و بویراحمد امروز یکشنبه (۲۹ خردادماه ۱۴۰۱) در نشست مدیریت بحران شهرستان گچساران در خصوص ناترازی تولید و مصرف برق در استان به دلیل گرمای بیش از حد هوا، خشکسالی، کمبود بارش و کاهش تولید برق گفت: برنامه های مدیریت مصرف در چند حوزه در حال پیگیری است، و هدف وزارت نیرو این است که برق مصرفی مشترکین در کشور و همچنین در این استان قطع نشود.
معتمدی پور افزود: مشوق هایی در بحث مشترکین خانگی درنظر گرفته شده است تا مشترکین همکاری و همراهی را داشته باشند، از جمله اینکه اگر مشترکی میزان مصرف برقش از سال گذشته کمتر باشد، هزینه برق مشترک با تخفیف محاسبه خواهد شد. یعنی اگر مشترکی 50 کیلووات صرفه جویی کرده باشد، 50 ضربدر 100 کیلووات خواهد شد و 250 هزارتومان از هزینه برق مشترک کم خواهد شد.
وی گفت: در خصوص کشاوورزی، کشاورزاتی که از ساعت 13 تا 16 پمپ آب خود را خاموش کنند و مصرف برق را به صفر برسانند، بقیه ساعات روز برق رایگان مصرف می کنند.
معتمدی زاده اظهار کرد: در خصوص صنایع نیز این تصمیم گرفته شده که تعطیلی صنایع از روزهای پنج شنبه و جمعه به روزهای ایام هفته انتقال داده شود.
معتمدی زاده به طرح «مدیریت برق استان در ادارات» اشاره کرده و گفت: نیاز است که ادارات کنترل مضاعف در مصرف انرژی داشته باشند، چرا که اگر کنترل نکنند، بدون هیچ اغماضی برق ادارات قطع خواهد شد.
وی گفت: تمام ادارات استان مجهز به سیستم هستند. ساعات اداری باید بار مصرفی برق ادارات ۳۰ درصد کمتر از میزان مصرف سال گذشته، و در ساعات غیر اداری باید ۶۰ درصد بار مصرفی کمتر از میزان مصرف سال گذشته باشد، که در صورت عدم رعایت این موضوع، برق اداره بصورت سیستمی قطع خواهد شد.
وی گفت: این طرح را از ادارات زیرمجموعه وزارت نیرو شروع کرده ایم، دیروز  و امروز برق اداره برق باشت، اداره اب گچساران، اداره اب باشت، آب و فاضلاب استان، اداره اب منطقه ای استان به دلیل عدم رعایت این موضوع قطع شد، مدیران ادارات باید به این موضوع توجه داشته باشند تا سیستم اداری از این موضوع اسیب نبیند.
وی گفت: تمام ادارات مجهز به این سیستم شده اند و بدون اغماض این طرح در مورد ادارات اعمال خواهد شد.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
1