کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می دهد؛

بی توجهی به نماز اول وقت در یکی از مهمترین جلسات اداری استان کهگیلویه و بویراحمد

25 خرداد 1401 ساعت 14:43

جلسه شورای برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد شروع و تا بعد از اذان ظهر ادامه داشت، در حالی که دو نفر از افراد جلسه برای اقامه نماز از جلسه خارج شدند، جلسه همچنان برقرار بود.


جلسه شورای برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد شروع و تا بعد از اذان ظهر ادامه داشت، در حالی که دو نفر از افراد جلسه برای اقامه نماز از جلسه خارج شدند، جلسه همچنان برقرار بود.
به گزارش کبنا، اقامه نماز اولین نشانه حکومت صالحان بر روی زمین و نیز رعایت نماز اول وقت از سفارشات موکد پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومین (ع) است این اهمیت تا بدانجااست که حضرت اباعبدالله الحسین(ع) ظهر عاشورا در میدان جنگ نیز نماز اول وقت را به تاخیر نینداخت و امام صادق (ع) در حدیثی معروف می‌فرماید "شیعیان ما را با رعایت اوقات نماز امتحان کنید".
متأسفانه در جامعه مشاهده می‌کنیم که هنگام پخش اذان برخی از مدیران مشغول جلسات خود، مدارس و دانشگاه‌ها مشغول آموزش، برخی بازاریان مشغول به کار هستند و توجهی به نماز نمی‌کنند که این زیبنده جامعه اسلامی نیست.
 
گفته می شود وجود مشکل در ساختارهای مختلف جامعه، از ویژگی‌های جامعه‌ای است که نماز در آن تضییع می‌شود.
متأسفانه مسئولان جلسات را در وقت اذان هم می گذارند و به جلسه ادامه می دهند.
در آیات و روایات ‌زیادی به اهمیت برپایی نماز اول وقت و به‌ویژه نماز جماعت تأکید شده و همواره نیز این موضوع مورد توجه بوده است که کار نباید مانعی برای تأخیر در برپایی نماز باشد. امام باقر(ع) می‌فرماید: «بدان كه اوّل وقت هميشه بهتر است؛ پس تا جايى كه مى‌توانى به كار خير بشتاب، محبوبترين كارها نزد خداوند عزّوجلّ كارى است كه بنده بر آن مداومت ورزد گرچه اندك باشد».
امام رضا‌(ع) نیز در این باره فرمود: «علت تشریع نماز جماعت آن است که اسلام و توحید و بندگی و اخلاص به خداوند متعال در معرض دید عموم و ظاهر و مشهور در میان مردم باشد».







 


کد مطلب: 449141

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/449141/بی-توجهی-نماز-اول-وقت-یکی-مهمترین-جلسات-اداری-استان-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1